Toon posts:

wagenstoring op een HP all-in-one 2105

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg als ik iets wil printen op mijn HP 2105 telkens de foutmelding "verwijder wagenstoring"

wat bedoelt ie dan eigenlijk en hoe los ik het op

• OetZitterd
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07-2011

OetZitterd

Out of the picture...

Het apparaat is de referentie met de wagen (inktpatroonwagen) kwijt en geeft aan dat er een wagenstoring is. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Zie je ergens een obstructie in het apparaat? Los onderdeel of papier?
Als je de klep van het apparaat opent beweegt de wagen met de inktpatronen dan naar het midden?
Zoniet, kun je de wagen dan handmatig naar het midden bewegen? Mocht dit het geval zijn dan mag je de
inktpatronen verwijderen en de klep weer sluiten. Mocht het niet mogelijk dan kun je de inktpatronen laten zitten.

Volg dan de onderstaande stappen.

1. Houd de annuleren knop en het pijltje naar rechts ingedrukt tijdens de gehele procedure.
2. Trek de stroom kabel uit het apparaat en wacht 5 seconden
3. Steek de stroom kabel er weer in
4. Laat de annuleren knop en het pijltje naar rechts los als er iets op het display verschijnt

Mocht het probleem zich nog steeds voor doen, koppel het apparaat dan los van de stroom
en open het deurtje aan de achterzijde. Open de klep aan de voorzijde en kijk in het apparaat.
Daar zie je dan aan de linkerzijde wat witte tandwielen zitten en een wit 'klepje', dit 'klepje' kun
je lichtjes indrukken, als je dit hebt gedaan houdt je het 'klepje'ingedrukt en draai je aan de achterzijde
van het apparaat de rubberen wielen in een naar boven-gaande richting. Dit doe je 3 maal. Laat dan het klepje
los en draai nogmaals een aantal malen aan de rubberen wielen.

Sluit het apparaat en voer dan nogmaals de volgende stappen uit:

1. Houd de annuleren knop en het pijltje naar rechts ingedrukt tijdens de gehele procedure.
2. Trek de stroom kabel uit het apparaat en wacht 5 seconden
3. Steek de stroom kabel er weer in
4. Laat de annuleren knop en het pijltje naar rechts los als er iets op het display verschijnt

Hierna moet je de taal opnieuw instellen en is het apparaat gereset.