Toon posts:

(xp) new systeem - corrupte downloads

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allereerst waar het om gaat:

Zalman 450watt voeding
amd x2 3800+
Gigabyte K8n-SLI
Gigabyte Geforce 6800GS 256MB
Seagate barracuda sata 2 schijf 80gb (systeem)
hitachi sata 2 schijf 200gb (games en audio)
2x maxtor diamond 9 serie 80gb pata
2x 512mb corsair ddr 400mhz ram (dual channel 128bit)
western digital lightdrive firewire 250gb
m audio 1010 pci + breakout box
Windows XP MCE

Sinds dit systeem in elkaar zit heb ik het volgende probleem:

Downloads zijn corrupt, kleine bestandjes en zowel grote bestandjes.
Dit kunnen gewoon drivers zijn of bijv nero download, bijna alles is corrupt. Gedownloade mp3's slaan bijvoorbeeld over :?

Nu had ik bij het installeren van de nforce drivers de firewall mee geinstalleerd, sinds ik die verwijderd heb is het probleem iets minder maar het bestaat nog wel. Ik heb een xs4all basic abbo, en ik maak verbinding doormiddels van een speedtouch 510 router.

Ik heb windows al diverse malen opnieuw geinstalleerd en ook de drivers van gigabyte zelf geprobeerd maar niks mog baten.
Ik kan ook niet goed iemand vinden met een soortgelijk probleem op een soortgelijk systeem.
Drivers opnieuw installeren helpt ook niet.
[edit] mijn voeding is een 20 pins voeding, maar in het boekje van het moederbord staat dat je die gewoon kan aansluiten je moet dan een kapje op de overige pinnetjes drukken[edit]

De drivers die ik geinstalleerd heb:

Nforce chipset software van nvidia
laatste nvidia drivers.
m audio soundcard driver
direct x 9.0c

Ik kom er niet meer uit en windows opnieuw installeren verhelpt het probleem niet. Weet mischien iemand wat ik over het hoofd ziet en wat ik eventueel er aan zou kunnen doen?

Bvd !

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 17:35 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
in de nforce drivers zit een firewall, zet die maar eens uit ;)

dat geeft namelijk de genoemde problemen

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:35:

Die heb ik al verwijderd van het systeem maar dat hielp niks

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zwelgje schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:35:

- Gelukkig stond er al niet in de post dat hij dit al gedaan had (ja, voor de edit). -

Heb je toevallig geen andere NIC om even uit te testen of het probleem zich voordoet op je onboard LAN?

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:37:
[...]

- Gelukkig stond er al niet in de post dat hij dit al gedaan had (ja, voor de edit). -

Heb je toevallig geen andere NIC om even uit te testen of het probleem zich voordoet op je onboard LAN?
Nee ik heb zo gauw geen andere nic maar ik zo van de week er mischien wel 1 kunnen lenen om te testen, maar goed ik zo toch wel graag willen dat me onboard spul gewoon goed werkt :)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Heb je al geprobeerd je SpeedTouch te resetten? Je modem kan nl. ook het probleem zijn...

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Alex schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:41:
Heb je al geprobeerd je SpeedTouch te resetten? Je modem kan nl. ook het probleem zijn...
Na het resetten van de router draaide windows vast... Een blauw scherm met de melding, driver_irql_not_less_or_equal (nvTCP.sys)

Na het opnieuw opstarten van windows meteen weer een blauw scherm. (http.sys)

Duidelijk iets mis met het netwerk dus.

Aangezien windows helemaal na de klote was en heb alles opnieuw geinstalleerd en nu werkt het.
Het enigste verschil nu is, dat ik bij de installatie niet gekozen heb voor de firewall en netwerk manager. Zo zie je maar dat achter af verwijderen dus niet werkte in dit geval. Maar goed het probleem lijkt opgelost ik heb nero zonder problemen kunnen downloaden en alles lijkt nu goed te gaan. Ik denk ik post die hier nog even voor mensen die een zelfde probleem hebben :)

Bedankt voor de reacties. Mocht het toch nog misgaan horen jullie wel weer van mij :)

Bedankt!
Pagina: 1