gaat mijn radeon 9800 pro samen met de TFT-flatpanel...

Pagina: 1
Acties:

• Knetic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-08 08:58
Ik heb de ATI radeon 9800 pro in me pc hangen en nu wil ik een nieuw beeldscherm kopen.
Het beeldscherm de TFT-flatpanel Videoseven 17'' l17FM

Nu zag ik op de homepage van tweakers dit staan:
ATi verwijdert 'HDCP Ready' van website

ik snap dat niet en ik wil graag weten of dat iets met mijn kaart of beeldscherm te maken heeft
en of mijn beeldscherm wel op mijn kaart gaat passen(mischien een stomme vraag maar ik wil zekerheid)

kan iemand mij mischien helpen?

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Dat gaat gewoon werken.

• Knetic
ok dat is mooi en ik heb ok niks te maken met het kijken van films omdat er geen DHCP of iets niet is:?

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:35
ja jij kan die aansluiten op de tft scherm

HDCP is een nieuwe aansluiting, maar omdat alle fabrikanten gewoon 2x dvi erop zetten haalt ATI de HDCP ready eraf

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
DHCP is heel wat anders...

• Knetic
ok bedankt dat wou ik even weten:)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:29

Mentalist

[avdD]

Knetic schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:07:
ok dat is mooi en ik heb ok niks te maken met het kijken van films omdat er geen DHCP of iets niet is:?
Al je XviD's, DivXen, x264 encoded files, gekopieërde DVD's, gekochte DVD's, video CD's en alles standard definition gaat gewoon werken, daar heeft HDCP niks mee te maken.

HDCP is een encrypted verbinding tussen videokaart en beeldscherm en zal alleen gebruikt worden voor High Definition content op HD-DVD/Blu-ray en heel misschien voor HD uitzendingen op TV. Voor alle video die je nu hebt maakt het niets uit, en legale HD content is voorlopig nog niet mainstream. Tegen de tijd dat HD mainstream is ben jij alweer aan een nieuwe monitor toe.

Je hebt al jaren videokaarten en monitoren zonder HDCP support gekocht, waarom zou het nu opeens een probleem zijn? :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Knetic
nog 1 dingetje...

het beeldscherm heeft een 15pins stekker maar op me kaart zie ik geen stekkertje met ok 15 dingetjes :(

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Kan gewoon een vga kabel op worden aangesloten die ook op je 9800 kan.

• Knetic
ok dus hij hoeft niet alle gaatjes te pakken:)

lol voel me beetje erg stom |:(

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nap

Knetic schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:25:
nog 1 dingetje...

het beeldscherm heeft een 15pins stekker maar op me kaart zie ik geen stekkertje met ok 15 dingetjes :(
Die stekker krijg je er gratis en voor niets bij. Sowieso kan elke videokaart op een scherm aan worden gesloten.
Pagina: 1