[XP] edit registeren zonder in windows te booten

Pagina: 1
Acties:

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
Hoi, ik heb zojuist op m'n laptop een partitie geresized met Partition Magic 8.0. Op de laptop staat WinXP, maar na het voltooien van de wijziging start hij niet meer op. Hij komt automatisch in het scherm alsof je op f8 drukt, uiteraard heb ik gezocht en dit topic gevonden. Daar staat volgens mij voor mij de juiste oplossing en de TS'er gebruikte ERD Commander 2005 om het register te bewerken.. Echter ik heb dit programmatje niet en kan het ook niet online vinden (de paar links die online waren zijn dood) en ik vroeg me af of er misschien een alternatief is om het register te wijzigen zodat windows gewoon opstart.

Overigens stond de oplossing hier

Ik hoop dat iemand kan helpen! _/-\o_

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:26
Misschien is het eerst gemakkelijk om te vertellen wat doet je installatie nu precies? Start windows nog wel op maar loopt het vast (dan waar loopt het vast)? Krijgt je een BSOD? Dat doet save mode?

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
Al geprobeerd om een chkdsk /p /r te doen in de console?
(opstarten vanaf je XP cd). Misschien is er tijdens de ganse
handeling een foutje in 't filesystem gekropen.

[edit]Die symantec oplossing is voor als je de driveletter gewijzigd
hebt. Bij rezisen blijft dit (normaal) allemaal zoals 't hoort.

[ Voor 31% gewijzigd door FireFly op 18-02-2006 17:31 ]

• lowen.f
Hey bedankt voor de reakties. Sorry ik was niet zo duidelijk, maar de TS'er van het andere topic heeft vrijwel hetzelfde probleem. Alleen is het hier op een ander systeem uiteraard en gebruikte ik partition magic 8.0 ipv 7.0. Verder heb ik er ook geen Knoppix op staan, dus ook geen dual boot. Als ik de computer opstart kom ik automatisch in het 'f8' opstart scherm, als ik dan kies hoe ik hem wil opstarten, dan zie ik heel even het XP opstart logo scherm, daarna een 1/4 sec een blauw beeld (waar ik dus niets van kan aflezen) en start hij opnieuw op zonder verdere melding. Ik dacht in ieder geval dat het voorgenoemde topic de oplossing zou bieden.

Rolfie
Ik krijg idd ene BSOD, maar zie niet wat er dus staat. Elke mogelijke opstart modus geprobeerd maar niets werkt. Ik heb geen XP opstart cd, alleen maar een recovery cd en dan installeert hij alles opnieuw wat ik uiteraard als laatste optie beschouw.

Ice
Tja de topic starter had ook een resize gedaan en dit hielp dus ook. Uiteraard is het wel apart dat het mij overkomt met PM 8.0 terwijl de andere TS'er 7.0 gebruikt (die issues heeft met XP).

edit:
[rml][ WinXP] Windows XP Home (SP1a) kan niet helemaal opstarten[/rml] Hier iemand met hetzelfde probleem als mij, alleen ook zonder oplossing (repair heb ik al geprobeerd).

[ Voor 11% gewijzigd door lowen.f op 18-02-2006 18:29 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BartPE CD maken en de standaard "restore registry howto" bij MS opzoeken denk ik.
Dan heb je in ieder geval weer kans een doorstartende XP..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FireFly
't Had natuurlijk makkelijk(er) geweest als je die BSOD kon lezen ;-)
Zonder xp-cd kan je natuurlijk niet zoveel beginnen :-/
Kijk eens bij de buren, misschien hebben zij een versie van xp liggen ... ik zou
zo-ie-zo toch met een chkdsk beginnen voor ik in't register lig te prullen.
(partition resize heeft eigenlijk vrij weinig te maken met 't register)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een Win98 opstartdisk maken en daarmee een *.reg importeren?
Hmm, misschien moet je dit met de hertelconsole doen.

edit:
@ \32:
Na alt+s ingedrukt te hebben dacht ik al dat dit niet zou werken :P

[ Voor 60% gewijzigd door fsfikke op 18-02-2006 19:03 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

fsfikke schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 19:00:
Een Win98 opstartdisk maken en daarmee een *.reg importeren?
op een NTFS geformatteerde systeemschijf? ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• lowen.f
Oke heb een chkdsk /p /r en het werkte! thx!

alleen nu het volgende probleem, hij ging gelijk weer PM opstarten om de actie alsnog uit te voeren. Dus tja, dat deed ik want ik kan nou eenmaal de error nu toch verhelpen (met dank een ice:) ). Wat ik nu zie na 99% is het volgende:
Entire progress: 99%
Error 4. Bad argument/parameter
entire progress: 100%
Error 4 while executing Batch.

Error 4. Bad argument /parameter.

will now reboot
Press any key to reboot
Dit was blijkbaar al eerder gebeurd alleen had mn vader toen gelijk op een knopje geduwt zodat hij ging rebooten 8)7

Ik krijg nu dus exact hetzelfde probleem en laat de chkdsk er maar weer op los. Ik zou dus niet weten hoe ik een aparte partitie zou moeten maken. (alleen maar ervaring met PM..)

Oh wat ik trouwens helemaal niet vermeld heb is wat ik eigenlijk erop wil zetten. Ik heb de laptop aan mn vader verkocht, maar hij wilt een Chinese windows XP erop. In eerste instantie zou het beste zijn om de 60gb harde schijf op te delen in 2 partities en dus een Nederlandse en een Chinese windows XP... Misschien zou ik toch alleen maar 1 partitie met Chinese windows erop moeten zetten? Alleen is het probleem dat de recovery cd's die ik heb dus niet in het chinees heb en ik alle drivers bijelkaar mag gaan opzoeken...

• FireFly
Als je de mogelijkheid hebt om de laptop helemaal van 0 af te installeren,
zou je je HD eerst kunnen partitioneren om achteraf te recoveren.
De meeste recoverys zullen enkele de C-partitie in originele staat brengen.
Zo is de 2de partitie al gereserveerd voor die chinese versie (lol :) )

[edit]Eenzelfde partitie gebruiken voor 2 talen lijkt me niet zo praktisch, dus dat
kan je beter niet proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door FireFly op 18-02-2006 22:13 ]

Pagina: 1