Nieuw AMD 64 x2 3800+ systeem boot niet

Pagina: 1
Acties:

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik heb sinds gister een nieuwe pc.

Deze wel teverstaan:

MSI K8N Neo4-FI. nForce4 SATA II
AMD A64 x2 3800+ BOXED
Shapphire Radeon X1800XL 256MB GDDR3
Arctic Freezer 64 Pro
WD 320GB SATA 7200RPM 8MB (WD3200JD)
Twinmos 2GB DDR PC3200 CL 2.5
Tagan TG-480-U22 480 watt

Heb ik alles aangesloten en start hem op.....alles gaat draaien maar daarna blijft het stil. Geen bliep of wat dan ook.
Boekje van moederbord en voeding na gegaan.

En nou stond in het mobo boekje dat de CPU een extra 4pins 12v stekker nodig heeft, maar in mijn TAGAN voedings boekej staat juist dat deze alleen voor P4's bedoeld is.

Wat ik ook zo vaag vind is dat er neits in het mobo boekje staat over het aantal bliepjes of wat dan ook.

Iemand een idee?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Die X2 heeft die 4-pins absoluut nodig.
Als je die er niet in hebt, aansluiten maar. Zal het systeem een stuk beter van gaan lopen.

• SoeperKees
Beterlopen? Hij loopt nu helemaal niet :D

Maar op die 4pin 12v connector staat P4, waar toch voor pentium 4 staat of is dat nu niet meer zo?

Ik zal proberen achter deze pc wat beeld materiaal als verduidelijking van mijn probleem posten.

[ Voor 26% gewijzigd door SoeperKees op 18-02-2006 16:52 ]

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:58

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Beeldmateriaal is niet nodig, stekkertje er in steken zoals hierboven al gezegd.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41
Dat is allang niet meer zo nee. Toen die plug net nieuw was, was dat voor die net nieuwe en stroomvretende P4's, nu vreet iedere CPU stroom ;)

Je dacht toch niet dat er speciale Intel© Pentium™ 4 electronen door die kabel gingen ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

SoeperKees schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 16:48:
Beterlopen? Hij loopt nu helemaal niet :D

Maar op die 4pin 12v connector staat P4, waar toch voor pentium 4 staat of is dat nu niet meer zo?

Ik zal proberen achter deze pc wat beeld materiaal als verduidelijking van mijn probleem posten.
Ik weet er niet veel van maar met mijn boerenverstand zou ik toch denken dat P4 ook voor 4 Pins zou kunnen staan
Of lacht iedereen me nu uit omdat ik uit een dorp komt en een domme opmerking heb gemaakt?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 16:58 ]

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 15:24
Heb je de kabel van je GPU aangesloten, daardoor is het bij mij ook eens een keer misgegaan namelijk.

• SoeperKees
Dan loop ik nog verder achter dan ik dacht met de kennis van hardware :)

Dank u allen :)

• SoeperKees
--Christiaan-- schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:03:
Heb je de kabel van je GPU aangesloten, daardoor is het bij mij ook eens een keer misgegaan namelijk.
Ja dat moest ik ook al doen bij mij x800 die ik heirvoor had dus zover kwam ik nog wel :D

Maar dat van de CPU wist ik nog niet.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

SoeperKees schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:09:
[...]

Ja dat moest ik ook al doen bij mij x800 die ik heirvoor had dus zover kwam ik nog wel :D

Maar dat van de CPU wist ik nog niet.
Dus jij denkt, dat op je enkel geschikt voor AMD zijnde moederbord een nutteloze aansluiting is gemaakt? (Want het stekkertje heeft een overeenkomstige bestemmingsplek :) ) 8)

• SoeperKees
Exorcist schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 18:06:
[...]

Dus jij denkt, dat op je enkel geschikt voor AMD zijnde moederbord een nutteloze aansluiting is gemaakt? (Want het stekkertje heeft een overeenkomstige bestemmingsplek :) ) 8)
Ik had een vermoeden, maar aangezien eht toch een grote investering is en dat er in het Tagan boekje stond dat het alleen voor P4's was. Raadpleeg ik liever eerst een forum :)

Verwijderd

Hoi,

ik had net ongeveer het zelfde probleem, ik heb een AMD 64 systeem met crossfire mobo, ik dacht waarom doet niets het, er staat toch spanning op? (fans enzo draaiden gewoon) bleek dat ik nog een 8 pins power connector moest toevoegen (naast de normale 24 pins)

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:50
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 20:50:
Hoi,

ik had net ongeveer het zelfde probleem, ik heb een AMD 64 systeem met crossfire mobo, ik dacht waarom doet niets het, er staat toch spanning op? (fans enzo draaiden gewoon) bleek dat ik nog een 8 pins power connector moest toevoegen (naast de normale 24 pins)
8 Pins :?

Dat schreeuwt om foto's :P

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb bij mijn Tagan 2 van die 4 pins stekkers zitten, of ik verkijk mezelf nu even doordat ik niet 100% helder meer denk.
Het gaat dan om een Tagan 480 U15(EasyConnect)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:21
TrIsTaN_tDb15 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:04:
[...]

8 Pins :?

Dat schreeuwt om foto's :P
Dat ga je in de toekomst veel vaker zien. Bijvoorbeeld dit nieuwe Intel moederbord: Afbeeldingslocatie: http://xs68.xs.to/pics/06070/intelmb.gif.xs.jpg
Of dit MSI socket 939 bord.

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/7220.jpg

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:49
In servers word vooral 24+4+8 gebruikt (supermicro)
Pagina: 1