Printer Netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 806 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ten eerste: ik weet niet of dit het juiste forum is om deze vraag te stellen :|

Wij hebben in huis 5 computers en wij hebben een werkende printer. Mijn vraag is nu: is het mogelijk om een soort printer netwerk aan te leggen zodat als je op 1 van de 5 computers iets wilt printen het er bij de printer uitkomt. Als ik nu iets wil printen dan moet ik het bestand dat ik wil printen eerst op een usb-stick zetten, dan naar boven lopen. Het er op de computer die aangesloten is op de printer afhalen en dan printen. Dit is best veel werk, het zou een stuk makkelijker zijn als ik hier beneden gewoon ctrl+p kan drukken en dat het boven uit de printer komt. Ik weet niet of mijn doel mogelijk is daarom vraag ik het.

Printer:
Inkjet die ook kan faxen, copyeren en scannen.

Ons internet komt boven binnen en via daar gaat het via een draadloos netwerk naar de vier andere computer (weet niet of dit van belang is :P)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:45

Super_ik

haklust!

je kan de printer delen op de pc waar hij aanhangt, en op de andere pc's de netwerk printer instaleeren?
heb je al wel bestands deling aanstaan op je pc's? dan heb je geeneens een usb stick nodig

[ Voor 15% gewijzigd door Super_ik op 18-02-2006 16:30 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je kunt de printer delen dan kan iedereen in het netwerk er gewoon op printen, maar dan moet de pc waarop deze is aangesloten wel aanstaan. Je kunt ook kijken naar een printservertje.

/spuit11

[ Voor 4% gewijzigd door Herby op 18-02-2006 16:30 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Windows heeft daar een handige optie voor. File & Printersharing.

http://www.microsoft.com/...pert/honeycutt_july2.mspx

• monnick
  • Niet online
bedankt, voor de super snelle reacties. Ik zal eens even gaan kijken op die windows site en anders wat aan kloten. Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Een andere optie is natuurlijk een printerserver.
http://www.elcomcomputers...afbc5bb7e210bb5e791162b7e

Je sluit je printer aan op deze printerserver en je kan via je netwerk vanuit elke computer printen, zonder dat er één bepaalde pc aan moet staan om te printen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of je koopt een routertje met ingebouwde USB printserver. Kun je alles benaderen zonder dat de aangekoppelde PC aan hoeft te staan.
Overigens: Die printer staat boven, dus op en ner lopen zal je blijven moeten doen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

let wel.. via een dergelijk routerje kun je meestal niet scannen of faxen ontvangen.. Zijn er maar weinig (dacht geen) die dat via de usb poort van een routerje ondersteunen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Cyberpope schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:56:
let wel.. via een dergelijk routerje kun je meestal niet scannen of faxen ontvangen.. Zijn er maar weinig (dacht geen) die dat via de usb poort van een routerje ondersteunen.
Het ging de TS toch ook alleen maar om het printen? :P
Scannen en faxen via een netwerk daar zijn idd wel apparaten voor, maar dan praat je over 2k eur of meer - en ik denk niet dat dat de bedoeling is ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• monnick
  • Niet online
ideaal, het werkte meteen (ik moest wel een instal diskette maken). Nu doe ik hier ctrl+p en het komt er boven uit! Heel erg bedankt :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik heb hier een hp psc2355 staan die ik ook graag aan het netwerk zou willen hangen. Ik heb een router (asus wl500g deluxe) met ingebouwde usb printerserver maar die ondersteund geen scanner.

Nou ben ik op zoek naar een betaalbare printerserver die niet de scanfunctionaliteit wegneemd, ik wil wel kunnen scannen. En een 2e usb poort (evt daarnaast ook nog 1 lpt) zou mooi zijn want dan kan ik later er ook een z/w laserjetje er aan hangen. Of zou een usb-hubje werken op een printserver?

Hebben jullie suggesties? (ik zal ondertusse ff in de pricewatch neuzen)
En nee, ik wil niet afhankelijk zijn van een pc die persé aan moet staan om de printer te kunnen bereiken.
draad/draadloos printerservertje maakt me niet uit, liever draad, is wat betrouwbaarder.

edit: zoiets als de etech PSU201 lijkt me wel wat. maar ik kan geen supported hardware lijst vinden
zelfde met de hawking HPS12U, ook geen supported hardware lijst

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 27-03-2006 00:56 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

@bartgrefte je kan hier beter even een nieuw topic voor openen ipv een oude te kicken ;)

Ontopic: ik dacht dat de d-link printerservertjes kunnen wat jij wilt voor een betaalbare prijs. Op de site van d-link staat ook per printserver de ondersteunde hardware (en anders is het te vinden in de manual)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Pagina: 1