Cursief typen, maar dan anders...

Pagina: 1
Acties:
  • 571 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik vroeg me af of het ook mogelijk is dat als je iets cursief wilt typen dat dit dan niet naar rechts hellend hangt maar naar links. Dus in plaats van zo: “ /////// “ naar cursief op deze manier: “ \\\\\\. “

In o.a. paint en Office heb ik deze mogelijkheid (nog) niet gevonden en vroeg me af of het überhaupt wel mogelijk is met een tooltje ofzo…

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
niet moeglijk omdat het niet in het lettertype zit volgens mij
cursief of vet is niet een software aanpassing aan d estandaard letters , maar hebben hun eigen definitie in het font bestand volgens mij.

je zult dus zelf die letters moeten maken als je dat perse wilt.

tenminste dat is wat ik er van denk.

er zullen vast wel pakketten zijn die een tekst kunnen manipuleren zodanig dat de tekst achterover gaat leunen, maar dat is dan meer een teken-bewerking dan een schrijf bewerking...

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Zoals engelbertus al schrijft.
Cursief is standaard ontworpen om naar rechts te hellen. Dat is niet uit de tijd van computers, maar ver daarvoor, toen er nog gewoon met loden letters gedrukt werd. Ook vet komt daarvandaan.
Daarbij is cursief meer van toepassing op 'de vorm van de letter' dan op het feit dat deze schuin staat. Tenminste dat was zo toen letters nog met de hand werden ontworpen ;)
Over het algemeen wordt een naar links hellende letter (tegen de leesrichting in) niet als prettig ervaren, vandaar dat er niet of nauwelijks letters te vinden zijn die die kant op hellen. Dus heeft ook niemand die optie opgenomen in zijn lettertype-bestanden of programmatuur.

Je zult dus goed internet moeten afstruinen naar een passende letter, of er zelf een moeten ontwerpen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~julesvdz/got/hellen.png

Mother, will they like this song?