Ik heb een probleem met internet. Vorige week deed internet het nog goed, perfect. Sinds dien ging die het steeds minder doen. Hij ging langzamer, de helft van de sites deed het niet meer en nu heeft het de geest gegeven. Ik heb een netwerk met 4 computers en een server. Ik heb geen verstand van al dat server gedoe, maar ik heb wel toegang tot alle netwerk opties e.d. Internet van planet (6.0 mbps). Als ik internet op start dan krijg ik de gebruikelijke pagina; kan niet weergeven worden pagina en onderaan staat dan: kan de server niet vinden of DNS-fout.
Ik neem aan een ADSL verbinding, welk modem? Heb je het modem al opnieuw opgestart? Kan je pingen? kan je de andere computers wel bereiken?
Ja, het is ADSL en een alcatel speedtouch HOME modem. Router is van Draytek. Beide zijn gereset en opnieuw opgestart e.d. Ik kan niet pingen, maar alle computers zijn nog te bereiken.
Als je ze alleen opnieuw opgestart hebt dan is het geen probleem. Maar als je ze een reset hebt gegeven moeten ze opnieuw ingesteld worden lijkt mij...
De modem heb ik opnieuw opgestart en bij de router heb ik het voedingskabeltje er even uitgehaald en er weer in gedaan (er zit geen aan/uit-schakelaar aan). Op de server draait trouwens windows NT en op de normale computers XP. Ik heb winsock geprobeert maar dat werkt ook niet.
Iemand ideeen/ervaringen? Ik heb nog even rondgekeken, maar ik heb echt geen idee!
Iemand ideeen/ervaringen? Ik heb nog even rondgekeken, maar ik heb echt geen idee!
[ Voor 43% gewijzigd door maxvdh op 18-02-2006 19:24 ]
UPDATE:
Mijn broertje kan gewoon online vliegen met Flight Simulator. Hij kan dus typen met andere mensen online, maar praten met z'n headset lukt niet.
Op de PCs en op de server werkt pingen nog steeds niet, maar er is dus zeker wel verbinding.
Mijn klomp is nu echt gebroken...
Edit: Hij wordt wel disconnected naar verloop van tijd, maar hij kan communiceren, dus er is een soort van connectie
Mijn broertje kan gewoon online vliegen met Flight Simulator. Hij kan dus typen met andere mensen online, maar praten met z'n headset lukt niet.
Op de PCs en op de server werkt pingen nog steeds niet, maar er is dus zeker wel verbinding.
Mijn klomp is nu echt gebroken...
Edit: Hij wordt wel disconnected naar verloop van tijd, maar hij kan communiceren, dus er is een soort van connectie
[ Voor 19% gewijzigd door maxvdh op 18-02-2006 20:45 ]
Pagina: 1