V9999 Mem. en core snelheid terugval

Pagina: 1
Acties:

• razhyell
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-07 15:13
Mijn Engine clock en Memory clock vallen telkens terug naar respectievelijk 199,50 en 399.
Ik merkte het eerst op bij Smartdoctor, een paar seconde na het instellen van de default waarde van 325/700 valt het terug naar 199/399.
Ik heb de nieuwe drivers van Nvidia en Asus zelf geprobeerd, maar geen verbetering. Ook als ik het instel in bijv Rivatuner, dan vallen de snelheden terug. Ook heb ik de diverse drivers van Asus verwijderd en de Forceware van Nvidia zelf geprobeerd.
Mijn 3dmark05 score is rond de 2100, het is me gister wel gelukt om 3400 te krijgen, maar toen was het me nog niet opgevallen dat de snelheden terugvielen.

Moederbord: P4C800 Deluxe
P4 2,8

Kent iemand misschien dit probleem?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-07 15:09

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ten eerste geef je te weinig spec info maar goed,
heeft deze kaart een externe powersupply nodig ? (molex) ?
zit die wel aangesloten ?
wat worden de temps van je kaart , dit kan namelijk een beveiliging zijn van je videokaart en zodoende schakelt ie zich dan terug

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• razhyell
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-07 15:13
Thanks voor de 'denk-richting'. Ik zette net met met Rivatuner alles weer zoals het was en startte 3dmark05, na een paar seconde ging ik eruit en zag dat alles de snelheden weer terug waren gesprongen. Maar de temp was 44 graden van de core.
Heb pc uitgedaan en een dvd-speler ontkoppelt, deze deed het toch 'bijna' niet en ik gebruikte hem ook niet meer. En alles ziet er nu weer normaal uit, heb weer een score van 3386. Hopen dat dit zo blijft. Thanks!!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

razhyell schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 16:28:
Thanks voor de 'denk-richting'. Ik zette net met met Rivatuner alles weer zoals het was en startte 3dmark05, na een paar seconde ging ik eruit en zag dat alles de snelheden weer terug waren gesprongen. Maar de temp was 44 graden van de core.
Heb pc uitgedaan en een dvd-speler ontkoppelt, deze deed het toch 'bijna' niet en ik gebruikte hem ook niet meer. En alles ziet er nu weer normaal uit, heb weer een score van 3386. Hopen dat dit zo blijft. Thanks!!
dat duid op voedingsproblemen ik had toch een nieuwe A-merk voeding gekocht want dit is niet helemaal oke ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

rivatuner geeft zelf ook al aan dat bij sommige driver-versies de klok verkeerd uitgelezen wordt.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Je moet bij rivatuner de optie "allow seperate 2D and 3D clock frequency" of iets dergelijks aanvinken als je driverlevel overclocking aanzet. Eerst even overclocken uitzetten en daarna weer aanzetten met deze optie. Dan wordt hij wel goed gedetecteerd denk ik.

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 15:18

Sm0k3r

cough...cough...

2 opties:

simpele wat bij mij werkt is coolbits reg. tweak,

of

bios editen, alleen doen als je zeker weet waarmee je bezig bent,

heb ik ook gedaan met mijn BFG 6800Ultra draait nu standaard op 450/1200 ipv 425/1100.

veel succes

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:54

strandbal

Was het maar zo'n feest.

nVidia videokaarten sinds de Geforce FX serie kunnen terugklokken als ze in 2D modus zitten. Dit om energie te besparen, scheelt een zooi warmte.

Hier stond een dode link.

Pagina: 1