(Ik had weer een ideetje in me slaap) xserver aplet

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
mischien is het er al.
Maar ik vind het een briljant idee en weet niet wat ik er mee moet doen.
een aplet in een browers dat een xserver is. Maakt in een keer de functies van de browser eindeloos in jou eigen favoriete programeer taal. server sided en local sided programmas.

en dingen zoals remote access worden een stuk makelijker.

ik moest even me ei kwijt. ik weet niet waarom ik het op jullie afreageer :)

>.< >.< >.< >.<

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:33

Cyphax

Moderator LNX
Hmmm... ik heb het gevoel dat iets vergelijkbaars wel bestaat... (Tight)VNC is op *NIX een X-server en ik geloof dat die altijd wel een applet-achtige functionaliteit erbij hadden maar een complete X-server in een applet (of wat voor Java app dan ook) lijkt me eigenlijk niet echt te doen? Misschien een X-server waar zo'n applet naartoe kan verbinden?
Ik weet er verder het fijne ook niet van ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Cyphax op 18-02-2006 14:55 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Er is al een X server implementatie in Java, weet niet of die ook als applet te gebruiken is.

En er is trouwens ook een mozilla-plugin voor NX.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 09:24

r0b

Cyphax schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 14:55:
Hmmm... ik heb het gevoel dat iets vergelijkbaars wel bestaat... (Tight)VNC is op *NIX een X-server en ik geloof dat die altijd wel een applet-achtige functionaliteit erbij hadden maar een complete X-server in een applet (of wat voor Java app dan ook) lijkt me eigenlijk niet echt te doen? Misschien een X-server waar zo'n applet naartoe kan verbinden?
Ik weet er verder het fijne ook niet van ;)
De diverse VNC varianten hebben inderdaad een applet-functie op (ik geloof) port 5900 draaien; en de normale VNC connecties gaan op 5800.
Met wat geknutsel zou je dit applet dus ergens anders kunnen gebruiken, zoals direct op je website.
Maarrrr, aangezien de :5900 applet pagina weinig tot geen opmaak heeft, kan je deze ook altijd direct in een iframe op je website laden, als dat je bedoeling is.

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
vnc is geen xserver

>.< >.< >.< >.<

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:33

Cyphax

Moderator LNX
IIG TightVNC is dat wel. Onder Windows is het geen X-server inderdaad.

Saved by the buoyancy of citrus

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 09:24

r0b

Xvnc is a VNC (Virtual Network Computing) server. It acts like an X server with a virtual display. The display can be seen by a VNC viewer application, which may be running on a different machine: see vncviewer(1). Xvnc is built inside the source code tree of XFree86, and shares many options with it.

Normally, you don't need to start Xvnc manually; use the vncserver(1) wrapper script instead. This script sets reasonable defaults for Xvnc session, checks many error conditions etc.
Maar misschien heb ik je TS wel verkeerd begrepen hoor. Het kwam ietwat warrig op me over, sorry. :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

daft_dutch schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 14:50:
mischien is het er al.
Maar ik vind het een briljant idee en weet niet wat ik er mee moet doen.
een aplet in een browers dat een xserver is. Maakt in een keer de functies van de browser eindeloos in jou eigen favoriete programeer taal. server sided en local sided programmas.

en dingen zoals remote access worden een stuk makelijker.

ik moest even me ei kwijt. ik weet niet waarom ik het op jullie afreageer :)
Voor beheer of voor web-apps? Voor dat laatste is 't in principe erg onhandig omdat de server dan naar de client moet gaan connecten, en gegarandeerd dat daar een firewall of proxy in de weg zit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• FlatPro
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-05-2021
ik vind het wel een leuk idee mss iets voor intern dat je niet telkens weer die kut rmd hoeft op te starten en dat het unix en win compatible is. :)

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 20:37

zomertje

Barisax knorretje

Wel een beetje een oude koe he? Als je over dit onderwerp wil discussieren graag een gedegen startpost in een nieuw topic. Deze koe ga ik toevoegen aan de collectie waartoe ook een of andere ijslandse bank behoord ;)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.