Toon posts:

[XP-ADSL] Computer beneden snel, boven langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel lang een probleem. Ik weet echt niet waar het aan ligt. Een tijdje geleden toen ik nog Wanadoo had had ik dit ook en nu ik Tiscali heb met een nieuwe modem is het probleem nog steeds niet verholpen.

Mijn modem: een Zyxel 660 ADSL + Router modem (analoog en geen draadloze versie)

Computer beneden:
Windows XP

Computer boven
Windows XP SP2

Beide computers staan aangesloten op de modem die ik had gekregen, maar op de een of andere manier is de internetsnelheid van mijn eigen computer (boven) veel langzamer. Soms wordt die weer snel (dat merk ik als ik wat aan het downloaden ben). Als ik namelijk wat aan het downloaden ben dan is die de ene keer met 800-900kb/s aan het downloaden en dan weer met 10kb/s en soms staat die even stil en doet die niks.

Ik denk zelf dat het aan mijn netwerkinstellingen ligt, maar ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen. Ook als ik soms met FIFA ga spelen met mijn broer dan stopt die opeens en beginnen de spelers langzaam te lopen etc.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Download je met p2p programma's? Dan heb je ws. de half open connecties patch niet toegepast. Zie http://www.lvllord.de/?url=tools Als dit idd het geval is, moet je zoals op die pagina aangegeven, een boel events terugvinden in je logs :) Toepassen van de patch zal dan aardig schelen denk ik :)

Daarnaast is je startpost een beetje te mager qua info om er verder iets zinnigs over te kunnen zeggen. Wat heb je bijvoorbeeld voor hardware staan? En wat voor netwerkkaart / netwerkkabel? Draai je beide op 100mbit of verschillende 10 / 100 mbit? En hoe zijn je netwerkinstellingen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 14:58:
Download je met p2p programma's? Dan heb je ws. de half open connecties patch niet toegepast. Zie http://www.lvllord.de/?url=tools Als dit idd het geval is, moet je zoals op die pagina aangegeven, een boel events terugvinden in je logs :) Toepassen van de patch zal dan aardig schelen denk ik :)

Daarnaast is je startpost een beetje te mager qua info om er verder iets zinnigs over te kunnen zeggen. Wat heb je bijvoorbeeld voor hardware staan? En wat voor netwerkkaart / netwerkkabel? Draai je beide op 100mbit of verschillende 10 / 100 mbit? En hoe zijn je netwerkinstellingen?
Nee, ook met Firefox gaat die soms langzaam en dan weer snel. Volgens mij zijn beide netwerkkaarten 100mbit. Het zijn iig ingebouwde netwerkaansluitingen in een moederebord.

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Zet je PC van boven eens beneden en probeer het met een andere kabel. Is het probleem opgelost dan zal je een nieuwe kabel moeten trekken. Zo niet, dan weet je dat het niet aan de kabel kan liggen. Probeer eveneens eens een andere poort op je router. Slechte netwerkkaart in de pc van boven kan natuurlijk ook (dus eventjes een NIC van een vriend lenen en testen)
edit:

Kijk ook eens op de site van je moederbordfabrikant of er geen driver updates zijn voor die netwerkkaart

[ Voor 15% gewijzigd door Brecht Laitem op 18-02-2006 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier iemand gevonden met precies hetzelfde probleem:
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/48841/

Alleen onze videokaarten verschillen.

Ik heb volgens mij nog ergens een andere netwerkkaart liggen. Ik ga die zo uitproberen. Bedankt iig.