Online kalender: 30Boxes

Pagina: 1
Acties:

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:00
Ik struikelde net over deze website: http://30boxes.com/

Het is een online kalender, geAJAXificeerd, erg vlot en naar mijn bescheiden doch beperkte opinie behoorlijk handig. Je kan alles exporteren naar iCal of Outlook, RSS, HTML, vCard, je kan kalenders delen met anderen, of alleen bepaalde delen ervan. Genoeg om een tweaker te doen watertanden dus :)

Het mooiste vind ik het invoerveld. Je kan afspraken invoeren door iets in te voeren als:

Afspraak met Jennifer Aniston March 11 14:00 - 23:00

Daaruit haalt de website alle info die nodig is om de afspraak op 11 maart van 2 tot 11 pm op je kalender te zetten. Dingen wekelijks, maandelijks of jaarlijks laten herhalen kan ook (remind weekly/monthly etc achteraan het invoerveld typen). Belangrijke afspraken kan je markeren met een sterretje door, je raadt het niet, een sterretje aan het begin van het veld te typen. Het typen van tag $color levert een gekleurd afspraakje op :)
Ik las op het forum dat er plannen zijn om reminders via IM of SMS te sturen. Synchronisatie met pda's staat ook op de planning. Ook het ondersteunen van Europese data lijkt me handig, want 11/3 is nu natuurlijk nog 3 november in plaats van 11 maart. Ik las dat ze dat ook gaan regelen.

Al met al voor mij erg handig, ik vergeet namelijk mijn schoenen nog aan te doen als het niet vriest :)

offtopic:
Ik zou trouwens zweren dat ik deze in SG geplaatst heb, want echt software is het ook niet, deze website. Nou ja, 't is mij om het even :)

[ Voor 6% gewijzigd door KroeT op 18-02-2006 14:23 ]

Peace is not simply the absence of war.

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 12:25
Heel leuk - bedankt voor de tip!