Onstabiel A8R-MVP tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 17:00
Tot twee weken geleden had ik een Asus A8N-E helaas had ik deze per ongeluk gesloopt met het vervangen van de cooler. De A8N-E liep stabiel.

Ik moest een vervanging hebben dus zodoende voor de A8R-MVP gekozen. Voornamelijk wegens de passieve cooling.

Nu loopt de A8R-MVP dus niet stabiel tijdens games. (Memtest+:OK, Prime95: OK) alle overige componenten zijn ook goed omdat die het prima deden in de A8N-E.

Ik dacht gisteravond dus ff lekker Battlefield 2 te gaan spelen.
Maar helaas, telkens +- een half uur gamen en dan kreeg ik een vastloper :r
Vastloper in de zin van een reset.
Na de eerste vastloper heb ik alles @ stock speed gezet en @2T maar helaas :(
Heeft iemand ideeen over de oorzaak?

Ook 3dmark 03 en 05 lopen dus ook regelmatig vast (reset). Het heeft in ieder geval niks met overclocken te maken omdat ik alles nu stock draai.

[ Voor 40% gewijzigd door mdcobra op 18-02-2006 18:12 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Heb je de nForce-drivers wel goed verwijderd toen je overschakelde op dit ATI-bord?

Anders vermoed ik dat het je videokaart is, aangezien processor en geheugen in orde lijken te zijn.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 23:29
MPmad schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 23:08:
Heb je de nForce-drivers wel goed verwijderd toen je overschakelde op dit ATI-bord?

Anders vermoed ik dat het je videokaart is, aangezien processor en geheugen in orde lijken te zijn.
Inderdaad , mss wordt je videokaart te heet? Check je temps eens? Heb je opnieuw je windows geïnstalleerd na het plaatsen van het mobo? Kan je ook altijd eens doen.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 17:00
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, dit helpt niks. Ook van oververhitting is geen sprake dit was met het vorige moederboard ook niet......
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update: dit mobo gaat RMA, hij is gewoon niet stabiel te krijgen.

[ Voor 44% gewijzigd door mdcobra op 19-02-2006 13:04 ]

• Xypriz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04 22:50

Xypriz

Hallo,

ik heb hetzelfde probleem tijdens gamen met dit bord. Na een random tijd hangt de hele zaak en reboot het systeem. Erg frustrerend... Ik heb al eens op Internet rond geneust en er blijken zeer veel mensen problemen te ondervinden op allerlei fronten met deze plank :(

Ben er nu serieus over aan het denken om het moederbord eruit te slopen en een nieuwe aan te schaffen; dan maar wat extra geld spenderen aan een degelijk bord...

Mijn config is als volgt:
mobo: A8R-MVP
proc: A64-3800+
mem: 2 GB
videokaarten: 2 x ATI 1600
geluidskaart: Creative SB Audigy 2 ZS

Nu is mijn vraag aan jullie; met welk bord mag ik goede prestaties verwachten maar bovenal een STABIEL systeem. Het zou leuk zijn als het systeem overklokbaar is en dat de prijs niet al te hoog is. Ik weet echt niet waar ik nu voor moet kiezen en ik hoop dat mensen met een Crossfire setup mij hierin kunnen adviseren.

Bij voorbaat dank!!