Toon posts:

HARDDISK zegt: VOL, maar is het niet: HELP, kheb weer eens een probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nog geen plaatje opslaan, terwijl er in ieder geval zo'n 300 a 400 mb vrij is.

Het is ook alleen mn d: partitie. Met c: en e: is niks aan de hand.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? ik kan ook geen folders aanmaken in d:

Oja, het is een Matrox 13,6gb, Ata66, 7200rpm.

THNX alot!

Patrique

Verwijderd

had jij niet laatst een topic over correct taalgebruik/spelling gepost?
Nu doe je het zelf ook ;)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

goh, ik wist niet dat matrox nu ook al harddisks maakte ;)

kan het zijn dat er erg veel bestanden in de root van die d: partitie staan? als ik me niet vergis heeft de fat een limiet op het aantal bestanden dat in de root van de schijf kan staan.

anders zou het probleem veroorzaakt kunnen worden doordat de clustergrootte te groot is. is het een fat16 of fat32 schijf?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:58
Wat een slechte zpeling en iiinnterpunctie >:)
Maareh, doe eens een scandisk. Misschien helpt dat.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er fout dan?

Enne, dit is het hardware-forum.

HELP ME!!! ah toe ah toe! :P

Scandisk doet verder niets

• Aaargh!
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

heb je wel genoeg vrije inodes of hoe dat in M$ winDOS ook mag heten ?
ergens word een lijstje bijgehouden met welke files er op je HD staan, als dat lijstje vol is kunnen er geen bestanden meer bij ook al heb je genoeg MB's vrij.
(dus: heel veel kleine files wissen en 't zou moeten werken)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Bij mijn weten kunnen er 512 bestanden of directory's in de rootdir van een HD staan.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

patrique2, is die d: partitie als fat16 of fat32 geformateerd? en hoe groot is die partitie?

kijk ook even: hoeveel bestanden staan er al op. aangezien elk bestand minimaal 1 cluster in beslag neemt kunnen veel kleine bestandjes ervoor zorgen dat een schijf van bijvoorbeeld 2 gig al vol is terwijl alle bestandjes bij elkaar opgeteld misschien maar anderhalf gig ofzo groot zijn.

Verwijderd

Misschien een hoop lost clustertjes...
(Crashed nog wel eens wat zeker? >:) )

Even een scandisk doen (in DOS is sneller), en alle lost clusters laten verwijderen.
Berekent ie gelijk de vrije ruimte opnieuw.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:58
Bij mij zegt scandisk het onderstaande wel eens, dus daar dacht ik nu ook aan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.warande.net/~kuifje/other/scandisk.jpg

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

Misschien heb je wel je prullenmandje zo ingesteld dat ie 300 mb wil hebben, windowz houdt daar helaas rekening mee.....

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Als je een Norton protected recycle bin hebt, dan moet je die ff leeg gooien. Dat ding bewaart alle files die je weg gooit, dus ook de files die niet in je recycle ding komen. Daardoor lijkt het of je nog vrije ruimte over hebt, maar daar is dan door Norton beslag op gelegd.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Lijkt me een bad cluster in de FAT of een corrupte FAT ontstaan door viri o.i.d.. Een goede remedie is een backup maken en de zaak formatteren, en daarbij de MBR m.b.v. FDISK of PM overslaan zodat hij een schone MBR heeft. Dan de boel gewoon restoren en voila!

Groeten,
Mastermind
Pagina: 1