Vandaar dat het ook nog altijd in beta-fase is...en geen anti-virus pakket is.
Ik noem het ook even een false positive als een virusscanner bijvoorbeeld weigert mail te sturen. Een tijd terug werkte het belastingaangifte pakket niet als je norton aan had staan, norton maakt een soort proxy waar al het smtp-verkeer doorheen moet, en de belastingdienst kwam daar blijkbaar niet doorheen. Punt is dat virusscanners fouten maken, en dat de kans op het *nix platform (op dit moment) zo klein is dat je malware krijgt dat je meer fout dan goed doet. Maar ik zie hieronder dat je het daarmee eens bent

Je kunt het wel een false positive noemen, maar dat is gewoon een bug. Punt is dat er fouten gemaakt worden tijdens software ontwikkeling en dat bedrijven zoals Symantec en NAI (imho) slechte software maken. Dat is ook de reden dat ik hun software aan niemand adviseer, Trend is the way to go. Maar waarom is het in het nadeel van Windows (want die draai maak jij in je post), dat begrijp ik niet.
dus je vindt dat ik te veel punten krijg omdat jij een andere visie hebt? Ik vind dat mijn visie in dit geval relevant is, virusscannerfabrikanten worden verdrongen uit de windows hoek door MS zelf, en gaan nu proberen FUD te zaaien om op andere platformen binnen te komen.
Ik vind het prima dat je die visie hebt, like I said, gedeeltelijk ben ik het ook met je eens. Maar het constant offtopic gaan om even je mening over Windows te ventileren, slaat nergens op. De meeste mensen die negatief reageren over Microsoft op het FP, doen dat uit onkunde, omdat ze gewoon niet om (willen) kunnen gaan met het OS. 90% van de opmerkingen over hoe slecht Windows wel niet is, worden door de echte Windows kenners, meteen ontkracht. Deze onkrachtigingen worden over het algemeen negatief gemod en de onjuiste negatieve opmerking krijgt positieve mods.
dat is mijn goed gefundeerde mening, en daar is dat hele reactiesysteem voor bedoeld. Je kunt het inderdaad een bash noemen, maar zo erg is ie toch niet? ik ben aardig gematigd, ik zeg bijvoorbeeld niets over andere nadelen van het windows-platform, alleen dat de noodzaak van anti-virussoftware bij windows niet het sterkste punt is.
Zo goed gefundeerd vond ik je mening niet, maar dat terzijde. Je bash hoort gewoon helemaal niet thuis in een reactie op dit nieuws-item. Verder is een virusscanner niet perse nodig, zolang je maar weet wat je met je systeem doet, en dat is van toepassing op alle besturingssystemen.
Ik ben een hem

en ik heet trouwens smokalot, zonder extra e...
De rede dat ik hem/haar gebruik is omdat jij niet de enige bent die zo overdreven en veelal uit onkunde (niet direct tegen jou gericht) commentaar menen te moeten geven over iets waar ze eigenlijk gewoon de balle verstand van hebben.
Edit: Ik zie nu waarom je denk dat dit direct tegen jou gericht was, de manier hoe ik mijn post begin, dat was niet zo de bedoeld.
Ik ben duidelijk niet gecharmeerd van het Microsoft platform inderdaad...
Dat is je goed recht. Het enige wat ik vraag is dat wanneer je commentaar hebt over Windows oid, doe dat aub met feiten en iets minder met je gevoel/mening.
Maar als je vind dat ik zijsprongen maak moet je me offtopic modden. Ik vind het relevant wat ik zeg. Ik weet niet zo goed meer wat ik in het verleden allemaal gezegd heb, maar volgens mij heb ik in dit geval toch wel duidelijk gemaakt dat mijn reactie niet als offtopic gezien dient te worden.
Ik kan op het moment niet modden, maar anders had ik dat echt wel gedaan

In dit geval was het gewoon jouw post die ik tegen kwam waar weer enigsinds offtopic, met meningen en onjuistheden een bash tegen MS/Windows gestart werd.
Het heeft helemaal niets met andere posts van jou te maken, maar dit is gewoon de algemene tendens in de reacties op het FP.
[
Voor 5% gewijzigd door
Abom op 18-02-2006 17:06
]