Toon posts:

CD-Rom Defect + PC traag bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Bij de PC van de buren deed de cd-rom speler het opeens niet meer. Het is een Compaq Desktop PIII 1 Ghz.
Wat me opviel is dat de pc bij het opstarten heel lang bij de Compaq logo blijft staan. Zeker een minuut of 2(eenmaal opgestart is de pc niet traag). Ik denk dat het komt omdat hij de cd rom speler aan het zoeken is. Ook krijg ik soms een keyboard error, terwijl de keyboard nog perfect werkt.
Zou de probleem van het opstarten opgelost worden als ik de cd rom speler vervang? Is het een bekend probleem dat die lang bij de Compaq logo blijft staan?

aslan

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Probeer het, en je hebt direct antwoord op je vraag.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de cd rom speler ook vervangen, maar misschien heeft iemand anders ook dezelfde probleem gehad, en kan mij dan adviezen geven. Mischien ligt het niet aan de cd rom spler zelf.

• MrVulcan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09-2025
Het zou idd heel goed kunnen dat je computer tijdens het opstarten hierdoor even blijft hangen. Misschien heb je in je BIOS de mogelijkheid om je je CD-ROM uit te schakelen? Dan zou dat probleem in ieder geval zijn opgelost.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als in de bios ingesteld staat dat alle IDE poorten auto-detect zijn, kan een defect apparaat idd de boot vertragen.

Koppel dat ding ff los, en dan zal je waarschijnlijk ook sneller opstarten.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie adviezen, ik het uitproberen :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb zelf ook eens een stukke DVD-ROM drive in mijn computer gehad en toen bleef de computer door de IDE auto-detect heel lang naar dat apparaat zoeken. Ik denk dat als je die CD-ROM drive loskoppelt dat het wel snel zal gaan :)
Pagina: 1