Toon posts:

Problemen met systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik stelde destijds een nieuw systeempje samen
PS 450 wat 30 pins
Mainboard ASUS P5GPL-X ( intel 915P chipset)
Intel socket 775 336 HT64D cpu
Veritech DDR 400 512 Mb ram
Manli ATI radeon X300SE 256 DRR PCIe grafische adapter
Een 20 GB WD ATA schijfje ( oud uit vorige config)
Cd writer philips uit vorige config
Win XP Pro ( origineel )

Had eers een andere moederplank een DFI 865PE-TAG maar die bleek niet compatibel met de intel CPU die blijkbaar alleen op een 915 of 945 chipset zijn ding kan doen.
Nu heb ik het volgende probleem, pc reboot te pas en te onpas.. er is geen tijd op te plakken.
Dacht eerst dat het een warmte probleem was met cpu, dus boel even opgeschoond, opnieuw thermal paste ertussen, probleem blijft aanhouden. Video kaar vervangen door een nieuwe omdat hij steeds valt blijkbaar over een ati stuurprogramma... Geen verbetering
Ik sta nu klaar om de CPU te vervangen door een Intel celeron D 345 die hier op tafel nog in de originele doos zit. Maar het is weer zoiets van, waar zijn we mee bezig, om te gokken waar het probleem vandaan kwam. Op het eerder vernoemde MB van DFI zat toen ik de socket bekeek een koper lipje niet helemaal goed, ik stelde dit vast voor install van de cpu. Maar toen ik de config wou starten, kwam ik niet verder dan een escd update scherm. dus de asus aangeschaft.
Nu zit ik hier al met 2 videokaarten, 2 moederborden, en 2 cpu's...
heb straks 2 pc's blijkbaar... nu de cpu nog in de doos zit, vraag ik me af of iemand soortgelijk probleem heeft gehad... Bios van de asus plank is geflasht naar laatste versie...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Spontane reboots doen mij eigenlijk in eerste instantie vermoeden dat het werkgeheugen niet helemaal jofel is. Download Memtest86(+) eens, en laat die een tijdje lopen. Grote kans dat daar de fout in zin...

Verwijderd

Topicstarter
dat is ook al in me opgekomen
Ik denk ook dat ik me is verdiepen in de settings van de mem in de bios.
Misschien staan die wel overclocked of zo.
Als ik er een reep van 400 mhz instop
en als ik begrijp dat de FSB van de 336 op 533 loopt.
Heeft dit invloed dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Mem test een uurtje laten lopen blijkbaar geen probleem
Nu op onderzoek naar de ATI drivers aangezien hij deze als veroorzaker aanduid na dat de pc heeft gereboot. Het systeem is hersteld van een ernstige fout enz.
Mogelijk is het ATI stuurprogramma hiervan de oorzaak