Wel internet op client, maar niet op server

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb een server pc, die het internet verdeelt mbv sygate op w2k SP4. Daar komt het internet rechtstreeks op binnen en er gaat vanuit de server een straight utp kabeltje naar een 10/100 switch die het internet weer verdeelt naar andere pc's.

Op het moment heb ik er één client aanhangen op de switch. Het vreemde is dat beide pc's elkaar kunnen zien en de client pc gewoon kan internetten. Maar internetten op de server lukt niet, terwijl die juist rechtstreeks aangesloten zit. En ik weet zeker dat het internet het daar het eerst wel op deed. Ook na een reboot blijft het internet het niet doen.

De ledjes van de netwerkkaart en op de switch branden naar behoren en alles lijkt oké, maar dat is 't dus blijkbaar niet. Wat ik dus zo vaag vind is dat ik op de client wel kan internetten, terwijl dat niet kan op de server - terwijl die juist als eerste het internet krijgt :?

De search bood geen uitkomst, dus ik hoop dat iemand van jullie een idee heeft hoe dit kan?

Verwijderd

Hallo,

welke provider heb je, en heb je toevallig MAC address cloning aangezet ? Wat is precies het type modem/router dat je hebt (Sygate ???) ? En hoe deel je de Internet verbinding (ICS) ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

"ïntuhnet doetutnie" ?

Onderaan beginnen dus ;) Ping, nslookup en traceroute.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ed.
Sygate is een softwarematige router.

Het heeft iets met de kabeltjes te maken volgens mij. Ik heb namelijk de kabel tussen switch en server er ff uitgehaalt, en na een tijdje had de server ineens wel weer internet. Nadat ik de kabel weer inplugde, bleef die gewoon internet behouden.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:16

inXs

known as inXs

Als je sygate uitschakelt, heb je dan wel internet op de server pc?

superB

• Ed.
dan kan ik niet meer remote inloggen op die pc. Ik heb al een manier gevonden om 't te omzeilen:

- Sluit server pc af, trek intranetwerk kabel eruit
- Start server pc
- Reset server pc (op de een of andere manier boot ie niet in 1x, don't know wat er verkeerd mee is, ding heeft geen monitor)
- Volledig laten opstarten
- intranetwerk kabel aansluiten

et voila, server heeft ook internet

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, ik zou dan toch maar eens in je eventlogs kijken of er wél een monitor aan hangen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1