videokaartkoeler op 5 volt laten lopen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-05 16:44
Hallo ik wil graag weten of ik mijn videokaartkoeler ook op 5 volt kan laten lopen, ik heb een xpertvision x550xt en word niet egt warm. Nou wou ik graag weten of het kon, en zo ja, hoe ik dat kan doen.

alvast bedankt
Rick

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja dit is mogelijk.
Wat je het beste kan doen, is een voltregelaar er tussen bouwen (een POT meter dus :)).
Hoe je een voltregelaar er tussen zet is helemaal aan jou, je kan er bijvoorbeeld zelf eentje maken, maar er zijn er ook kant-en-klaar, onder andere Cooler Master heeft ze... :)
Tevens zou ik hem ook temperatuur gevoelig maken, waardoor hij sneller gaat draaien als hij warm(er) word... :)

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2006 12:59 ]

• rickhansen
Ok, ik wou het eigenlijk doen omdat mijn videokaart egt veel lawaai maakt, nou heb ik er ook over gedacht om er een andere koeler op te zetten namelijk de zalman vf700-alcu maar nou weet ik niet wat ik het beste kan gaan doen.
zoals hier boven beschreven is of die koeler kopen

alvast bedankt
Rick

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
het makkelijkst is een VF700 kopen en deze erop zetten. Zo vervalt OOK je garantie op je kaart, maar mocht er wat gebeuren dan kan je de originele koeler er weer opzetten en terugsturen. Ik vind dat als je gewoon goed met je kaart omgaat, niet overclocked enzo, dat je dan rustig je koeler mag veranderen. Die goedkope :r :X 8)7 :'( fannetjes op die kaarten zijn echt verschrikkelijk.

offtopic:
egt :|

• rickhansen
Die goedkope :r :X 8)7 :\'( fannetjes op die kaarten zijn echt verschrikkelijk.
ja, ze maken egt heel veel lawaai. :|

Ik denk trouwens wel dat ik voor een ander videokaart koeler ga! of de vf700-alcu of een van arctic omdat ik al veel spullen van arctic heb.

[ Voor 48% gewijzigd door rickhansen op 18-02-2006 13:29 ]

Verwijderd

Jow rick!
Als je gewoon die rode en die zwarte draadjes doorverbind naar de rode en de zwarte draadjes op een molex stekker uit je voeding, draait ie ook op 5 volt hoor 8)

• rickhansen
Wat hier boven is beschreven heb ik dus uitgevoerd, ik heb de 2 kabeltjes op een molex kabel gemonteerd, en toen werkte hij nog en is nu stiller. Ik heb dit tijdelijk gedaan want er komt toch een andere videokaart koeler op :*)

bedakt voor alle uitleg. :*)

Rick

[ Voor 33% gewijzigd door rickhansen op 18-02-2006 19:47 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

echt spel je toch echt met een ch... :Z

Maar hoe gruwelijk je spelling ook is, dat op zichzelf is geen slotje waard. Helaas ben je met je eigen inzet even ernstig blijven steken als in je taal, daarom gaat dit topic op slot. Uit je topicstart blijkt namelijk geen enkele eigen pogingen op zoek te gaan danwel zelf te proberen hoe eea voor elkaar te krijgen. Doe dat voortaan aub voor je een topic start... :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.