Internet delen wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:09
Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.
Computer A is verbonden op een router en heeft verbinding via internet via netwerkkaart A, en nu heb ik er een 2de netwerkkaart (netwerkaart B ) in gedaan om het te sharen op Computer B.
Netwerkkaart B heb ik het volgende ingesteld;
Ipadres: 192.168.9.1
Subnetmasker 255.255.255.0
(en bij eigenschappen > geavanceerd > Internetverbinding delen beide opties aangevinkt)

Computer B;
Ipadres: 192.168.9.2
Subnetmasker 255.255.255.0
DNS: 192.168.9.1

Ik kan nu wel van Computer A naar B pingen en andersom, maar nog niet internetten, wat heb ik verkeerd gedaan of nog niet ingesteld?
Alvast bedankt!

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Verwijderd

Probeer eens op je pc zonder internet de lanverbinding met de wizard in te stellen. Volgens mij herkend deze wel dat je sharing op de andere pc hebt. Zou moeten werken

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 12:44 ]

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:36:
Als je windows xp hebt kun je bij eigenschappen van netwerkaart A kiezen voor delen (of share).
Vervolgens zal netwerkaart B automatisch ingesteld worden. Check naderhand even of je pc (die geen internet heeft) in dezelfde ip-range zit als netwerkkaart B. Zou moeten werken.
Succes!
Wat bedoel je met delen? je kan bijv bestands-printer delen en bij geavanceerd optie internet delen heb ik beide opties al aangevinkt.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Je moet bij B niet de DNS op 192.168.9.1 zetten maar de standaard gateway. DNS op automatisch.

public void ik()

• Hari-Bo
Daantjuh schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:39:
Je moet bij B niet de DNS op 192.168.9.1 zetten maar de standaard gateway. DNS op automatisch.
Heb het aangepast, maar kan ook alleen maar pingen maar geen inet. En volgens mij hoef ik geen proxy in te stellen bij IE.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:29
Ik zou gewoon de netwerk-wizzards op beide pc's runnen en windows alle instellingen laten regelen...

• Hari-Bo
Ik kan vanaf Computer B niet de router pingen (192.168.123.254).
En wil het niet via een Wizard instellen, wil graag weten hoe het in elkaar zit.

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Hari-Bo schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:01:
Ik kan vanaf Computer B niet de router pingen (192.168.123.254).
En wil het niet via een Wizard instellen, wil graag weten hoe het in elkaar zit.
De balangrijkste dingen zijn: netwerkkaart op pc A waar het internet binnenkomt delen en netwerkkaart 2 voor het LAN op vast IP en subnet zetten, dan op pc B de netwerkkaart in dezelfde ip range en subnet zetten met als gateway het adres van pc A. Theoretisch zou dan alles moeten werken.
Maar als dat bij jou allemaal al goed ingesteld is....probeer dan toch gewoon die wizard maar eens.

public void ik()

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-04 23:34
Waarom wil je perse delen via een computer als je daar al een router voor hebt?
Jij wilt dus kennelijk dit:
code:
1
2
3
4
5
6
PC1 <------------> ROUTER
^
| 
|
v
PC2

ipv dit:
code:
1
2
3
ipv 
PC1 <--------->ROUTER
PC2 <------------^

:?

[ Voor 52% gewijzigd door 0siris op 18-02-2006 14:04 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1