Toon posts:

Database vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje, ik heb een forum en een foto album waar je beide in moet loggen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat je maar 1x in hoeft te loggen voor zowel het forum, als het foto boek.

Kortom, hoe koppel ik de database?

Pls help!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22

Cyphax

Moderator LNX
Wat voor database?
Wil je niet gewoon de authenticatie voor 1 van de twee aanpassen zodat ie werkt met 1 van die twee db's vwb accounts?

Saved by the buoyancy of citrus

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cyphax schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:28:
Wat voor database?
Wil je niet gewoon de authenticatie voor 1 van de twee aanpassen zodat ie werkt met 1 van die twee db's vwb accounts?
Wat voor database maakt in wezen eigenlijk niet zo heel veel uit. Zal waarschijnlijk MySQL zijn... :)

Volgens mij wil de TS namelijk gewoon 1 login gebruiken, voor allebei de onderdelen (het forum en het fotoalbum)

Wat je kan doen is de user gegevens van het forum gebruiken, of die van het fotoalbum. Je kan ook een tussentabel maken denk ik... ;)

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:32:
[...]
Wat voor database maakt in wezen eigenlijk niet zo heel veel uit. Zal waarschijnlijk MySQL zijn... :)

Volgens mij wil de TS namelijk gewoon 1 login gebruiken, voor allebei de onderdelen (het forum en het fotoalbum)

Wat je kan doen is de user gegevens van het forum gebruiken, of die van het fotoalbum. Je kan ook een tussentabel maken denk ik... ;)
MySQL idd :)

Maar hoe kan ik de gegevens van het forum gebruiken?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:43:
MySQL idd :)

Maar hoe kan ik de gegevens van het forum gebruiken?
Kan je een overzicht geven van de 2 member- of usertables? Nu kunnen we er ook niet gigantisch veel mee... ;)

Je kan trouwens ook een form maken, die allebei de tables vult met de nieuwe member... ;)
Maar dan moet je 2x inloggen (zowel op het forum als de fotogallery). En dat is niet echt netjes IMO.

Beste wat je kan doen is 1 van de 2 onderdelen converten, zodat de login van hetzij het forum of de fotogallery gebruikt word. :)

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2006 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:45:
[...]
Kan je een overzicht geven van de 2 member- of usertables? Nu kunnen we er ook niet gigantisch veel mee... ;)

Je kan trouwens ook een form maken, die allebei de tables vult met de nieuwe member... ;)
Maar dan moet je 2x inloggen (zowel op het forum als de fotogallery). En dat is niet echt netjes IMO.

Beste wat je kan doen is 1 van de 2 onderdelen converten, zodat de login van hetzij het forum of de fotogallery gebruikt word. :)
Sorry maar ik ben echt een database jost, hoe kan ik je het beste dat overzicht geven en waar haal ik die vandaan?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:50:
[...]

Sorry maar ik ben echt een database jost, hoe kan ik je het beste dat overzicht geven en waar haal ik die vandaan?
Door een overzicht te geven van de velden die er in de 2 betreffende tabbelen zit? :)
Denk hierbij aan UserID, UserName, passwd en dergelijke :)

Hoe je die kan uitvinden, dat kan je bijvoorbeeld doen met PHPMyAdmin... :)

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2006 12:56 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:11

Boss

+1 Overgewaardeerd

(jarig!)
Hoe kan ik ervoor zorgen dat je maar 1x in hoeft te loggen voor zowel het forum, als het foto boek.
Kortom, hoe koppel ik de database?
en
Sorry maar ik ben echt een database jost
gaan slecht samen :)

Klinkt alsof je twee verschillende scripts bij elkaar hebt geraapt en op site gezet. Zonder een beetje redelijke kennis van (waarschijnlijk) php en mysql kom je daar moeilijk uit. Is er geen script te vinden dat beide wensen al heeft gecombineerd?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:49

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar hier kunnen we niks mee. Je geeft veel te weinig informatie over je situatie. We weten niet wat je hebt, en wat je precies wil doen, en ik lees ook nergens wat van welke programmeeromgeving. Daarnaast kan ik niet anders dan je verhaal lezen zoals Boss dat doet: je hebt twee scripts die je samen wil voegen, maar je hebt geen idee hoe ze werken. Dit topic is ofwel een supportvraag op andermans code, ofwel een scriptrequest in deze vorm, en beide soorten vragen staan we hier in Programming & Webscripting niet toe.

Lees ook Algemene gedragsregels (Netiquette) en met name ook P&W FAQ - De "quickstart" even door om te zien hoe je wel een topic hoort te starten waar wij wijs uit kunnen worden. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.