Idee: Laptop Topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 23:26
De afgelopen dagen heb ik zeker 5 verschillende mensen voorbij zien komen, die vroegen of een bepaalde laptop een goede keus was, of vroegen wat voor laptop ze moesten nemen.

Dus dan denk ik:

Het Grote Laptop Topic, of een nieuwe Buyer's Guide.... vindt iemand dit een goed idee? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Ja, die heb ik al eens gelezen, maar mijn punt is dat die inmiddels al aardig verouderd is (de meeste informatie uit die BG zou ook in een nieuwe kunnen)

Specifieker: AMD XP-M, 256mb als standaard, etc.

[ Voor 15% gewijzigd door Groever op 18-02-2006 11:57 . Reden: verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:33
Groever schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:56:
Ja, die heb ik al eens gelezen, maar mijn punt is dat die inmiddels al aardig verouderd is (de meeste informatie uit die BG zou ook in een nieuwe kunnen)

Specifieker: AMD XP-M, 256mb als standaard, etc.
Neem het heft in eigen handen zou ik zeggen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
December schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:58:
[...]

Neem het heft in eigen handen zou ik zeggen.
Ik weet wel wat van laptops, maar niet genoeg om er een bbg over te schrijven (denk ik) maar ik kan het proberen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:33
Groever schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:58:
[...]

Ik weet wel wat van laptops, maar niet genoeg om er een bbg over te schrijven (denk ik) maar ik kan het proberen 8)7
Hoeft natuurlijk niet gelijk een Best Buy Guide te zijn, maar een algemeen laptop topic met handige informatie zou natuurlijk wel kunnen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:24

Cyphax

Moderator LNX
Een topic zoals Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 6 dus?
Op zich niet onaardig, maar dat is niet alleen voor laptops vaak, er komen ook veel vragen als "welke videokaart", daar zou je ook zo'n topic voor kunnen maken. Krijg je straks wel een beetje een wildgroei van die topics of niet?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 10:48

zomertje

Barisax knorretje

Cyphax schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:01:
Een topic zoals Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 6 dus?
Op zich niet onaardig, maar dat is niet alleen voor laptops vaak, er komen ook veel vragen als "welke videokaart", daar zou je ook zo'n topic voor kunnen maken. Krijg je straks wel een beetje een wildgroei van die topics of niet?
Hangt ervanaf hoevaak de vraag voorbij komt. Het topic wat jij hier noemt heeft zn nut wel bewezen. Misschien is het voor een laptop topic ook wel zo :)

Ik zou wel even van te voren met een mod van het bewuste forum overleggen of je topicstart voorleggen. Goeie initiatieven worden wel gewaardeerd :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Ik zat hierbij zelf te denken aan een topic met benchmarks van bijvoorbeeld Turion vs Pentium-M in games, dvd encoden etc, maar ook bijv. 6600go vs x700 mobility, en ´de beste laptop voor onder de 850 euro´.... Een uitgebreide TS dus, dat hopelijk de vele ´Welke laptop moet ik nemen´ topics wat zal terugdringen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 13:09
Ik denk dat dat veel te veel bij elkaar is. Er is zoveel verschil in laptops en de wensen van verschillende gebruikers... Is er iets mis mee dat dat in aparte topics gaat? Als die topics meer dan (zeg) 4 reacties per stuk krijgen zou het een waanzinnige chaos worden in een 'groot topic', waar helemaal niemand meer wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Ik denk zelf van niet. Het is namelijk niet bedoeld als topic waarin mensen hun laptop kunnen zetten en dat de rest daar hun mening over geeft, zoals de 'wat kan ik hier aan upgraden' topics, die een ongelooflijke chaos zijn geworden imo....

Het is meer bedoeld als een topic met een startpost waarin mensen veel (actuele) informatie kunnen vinden over prestaties van notebookhardware, wat bijv. onder de 1000 euro de beste koop is, dat soort vragen. Dit niet met als doel om alle 'Wat voor laptop moet ik kopen' topics te verenigen, maar om ze overbodig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Het is meer bedoeld als een topic met een startpost waarin mensen veel (actuele) informatie kunnen vinden over prestaties van notebookhardware, wat bijv. onder de 1000 euro de beste koop is, dat soort vragen. Dit niet met als doel om alle 'Wat voor laptop moet ik kopen' topics te verenigen, maar om ze overbodig te maken.
Helaas zal het met een dergelijk algemeen topic wel gebeuren dat er een hele zut mensen wat post en zegt 'is dit wat?', dat kan ik je garanderen.

De specifiekere topics lopen best in CSL:

[rml][ Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 3[/rml]
[rml][ Ervaringen] Acer TravelMate 4000-serie Deel 2[/rml]
Het grote Dell Inspiron 9400 topic!
[rml][ Ervaringen] MSI Megabook S425[/rml]
[rml][ Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 1)[/rml]

Dus tja, zo'n algemeen laptop of notebook topic..lijkt me gewoon niet nodig voor CSL: te weinig nut in verhouding tot de specifieke modellen- of serietopics zoals bovengenoemde :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 13:09
Overbodig maken zal je niet lukken, hoe goede startpost je ook maakt. Zie bijvoorbeeld het grote SE W800/K750/D750 topic in I&T.

Daarnaast is het maken en in stand houden van een bruikbare en up-to-date knowledgebase enorm veel werk. (Terwijl je zelf al aangeeft dat een BBG voor jou al teveel is.) Een BBG daarentegen is afgebakend, eenmalig, te overzien. Je maakt er een keer een voor een bepaalde doelgroep, en als je een goeie maakt dan kunnen veel mensen daar plezier van hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 18-02-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Daar heb je gelijk in, misschien moet ik of iemand anders eens wat proberen (nieuwe BBG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Met het nemen van een initiatief tot een nieuwe BBG is natuurlijk niets mis, als je denk dat je iets moois kan neerzetten :) . Voor je overhaaste dingen doet zou ik, zoals zomertje al zei, wel eerst even overleggen met de moderatoren van CSL.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
JHS schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:51:
Met het nemen van een initiatief tot een nieuwe BBG is natuurlijk niets mis, als je denk dat je iets moois kan neerzetten :) . Voor je overhaaste dingen doet zou ik, zoals zomertje al zei, wel eerst even overleggen met de moderatoren van CSL.
Ik denk dat ik iets moois neer zou kunnen zetten, en van overhaaste dingen hou ik niet (moet nog ff de singleplayer van call of duty: united offensive uitspelen, nooit de moeite genomen)
Pagina: 1