[XP SP2] Windowsupdate blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Hoi ;)

Ik heb een raar iets op 1 specifieke pc. Voor de duidelijkheid zeg ik erbij dat ik legale Windowsversies heb. Als ik op die ene pc Windowsupdate draai dan komt ie bijna nooit meer bij het scherm waarbij de updates worden weergegeven. Het groene balkje blijft dan gewoon van links naar rechts gaan en ik kan blijven wachten. Heel soms komt ie wel met het scherm en dan zie ik ook dat er updates staan, maar bij het downloaden hapert ie dan meteen weer! :(

Aan de internetverbinding kan het niet liggen mijns inziens want op andere pc's kan ik gewoon updates ophalen. Als iemand toevallig een tip heeft wat het kan zijn dan hoor ik het graag...en ook als er nog vragen zijn!

Bedankt :)

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Gebruiker je dezelfde IE versie op alle pc's?
Zie je geen balk dat de activeX control vraagt of die mag worden geopend?
Staat je beveiliging niveau op hoog, zodat activeX is uitgeschakeld?

• objectief2
Ja, ik gebruik IE6 op alle pc's. ActiveX en dergelijke vraagt ie niet om en aan het beveiligingsniveau heb ik niks veranderd. Het is echt iets wat ie sinds een maand ofzo pas doet. Bedankt iig :)

Verwijderd

Heb je al gescand op spyware en/of virussen?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je start -> run -> services.msc doen, staat tijdens Windows Update de service Background Intelligent Transfer Service en Automatic Updates aan :? Deze auto update moet zelfs op automatic staan tijdens het updaten.

[ Voor 20% gewijzigd door dr snuggles op 18-02-2006 12:53 ]

Verwijderd

Je kunt ook eens proberen om je cookies/ temp internet files te wissen.

• objectief2
wwillem schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:52:
Als je start -> run -> services.msc doen, staat tijdens Windows Update de service Background Intelligent Transfer Service en Automatic Updates aan :? Deze auto update moet zelfs op automatic staan tijdens het updaten.
Excuses voor de late reactie maar ik moest werken O-) Ik heb de Nederlandse XP en als ik deze services run dan zie ik:

Automatische Updates......Hiermee wordt het downloaden van Updates voor Windows etc....Status gestart.... Opstarttype automatisch.

Daar ligt het ook niet aan lijkt me (helaas) ;)

Voor de rest heb ik op spyware en virussen gescand idd (Nod32 MS Antispyware) en de temp internetfiles worden iedere keer bij het opstarten verwijderd (CCleaner).

Ik probeer vandaag nog wel wat en ik laat het jullie sowiezo weten als ik de oplossing gevonden heb ;)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
objectief2 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 10:43:
Excuses voor de late reactie maar ik moest werken O-) Ik heb de Nederlandse XP en als ik deze services run dan zie ik:

Automatische Updates......Hiermee wordt het downloaden van Updates voor Windows etc....Status gestart.... Opstarttype automatisch.
En hoe zit het met Background Intelligent Transfer Service :? Moet je wel even in het Nederlands vertalen :P.

• objectief2
wwillem schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:40:
[...]

En hoe zit het met Background Intelligent Transfer Service :? Moet je wel even in het Nederlands vertalen :P.
Dat moet dan zijn Intelligente achtergrondsoverdrachtservice :P Die heeft status Gestart en Automatisch terwijl ik dit schrijf. Ik ga mijn ethernetkabel zo nog eens in een andere poort proberen want tot dusver blijft het probleem hetzelfde (balkje blijft maar lopen).

Bedankt iig ;)

• objectief2
OPGELOST ;)

Kennelijk is er iets mis met de Realtekdrivers want ik stop hem daarnet in de andere NvidiaMACLanpoort en jawel hoor hij gaat meteen door!! Hoe dan ook bedankt voor jullie tips en wie weet kan het iemand helpen in de toekomst _/-\o_
Pagina: 1