vraag ivm nummeroverdracht

Pagina: 1
Acties:

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Beste,

ik ben een aantal jaar proximus pay&ho klant geweest, volledig zonder klachtten ben ik toch overgestapt op mobistar (abbonement) mits ik de latatse tijd zelf uitsluitend met mobistar klanten bel...
Nu heb ik een vraag, de overgang gebeurt samen met een nummeroverdracht, nu vraag ik me af hoe dit in zijn werk gaat?

Geeft de oude provider het nummer vrij zodat de nieuwe provider automatisch overschakeld? Of moet de nieuwe provider zelf me toevoegen aan zijn netwerk ofzo? Mits mijn proximus netwerk sinds enkele uren niet meer toegankelijk is noch mijn mobistar netwerk? Nu zit ik dus al enkele uurtjes verveeld met het fijt dat ik op geen enkel netwerk kan, toch verwacht ik nog een belangrijk telefoontje...

Via google en dergelijke vond ik hier geen relevante informatie over, dus probeer ik even via deze weg

Verwijderd

Idd. Bij nummeroverdracht is zo dat de "oude" provider het nummer uit zijn systeem haalt en de nieuwe provider het nummer er in zet.
Vaak is het ook zijn dat je van je nieuwe provider een nieuwe simcard krijgt. (dat was bij mij in iedergeval zo) en op het moment dat KPN bij mij de boel had afgesloten en m'n display op het tst leeg was, heb ik de kaart van Vodafoon er ingeprikt en nog geen half uur later deed ie het al.
Maar ik moet zeggen dat ik ook wel eens heb gehoord van overdrachten die soms wel een paar dagen duurde, en je dus ook niet bereikbaar bent en er zelf ook geen gebruik van kunt maken.
Dat is natuurlijk wat minder... :(

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

Hoe dit in belgië werkt, weet ik niet, maar in nederland wás het altijd zo dat je bij nummerportering een tijdelijk nummer kreeg op je gsm. Als je oude provider je eigen nummer vrijgaf, werd dit tijdelijke nummer door je nieuwe provider van je 'lijn' afgehaald en je eigen nummer erop gekoppeld.

Tegenwoordig is het zo dat je nieuwe abonnement pas ingaat op het moment dat de oude provider het nummer vrij heeft gegeven. Tot die tijd sta je dus nog niet geregistreerd in het netwerk en zal je dus ook met geen enkel netwerk contact kunnen maken met je nieuwe simkaart. Ik vermoed dat proximus ook zo werkt. hoogstwaarschijnlijk zal je dus moeten wachten tot je nummer is overgezet.

In de tussentijd moet het wel mogelijk zijn om met je oude simkaart te bellen en gebeld te worden.

(ik ga er vanuit dat pay&go een prepaid dienst is van proximus?)

p.s. raar gebruik van 'mits' hebben jullie in belgië? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door basz op 18-02-2006 10:44 ]

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Bedankt,

ik heb inderdaad van mijn nieuwe provider een nieuwe sim kaart gekregen, nu hoop ik dat het probleem toch snel verholpen zal zijn in elk geval, alvast bedankt allemaal.

En idd raar gebruik van mits ligt niet aan het Nederlands maar aan mijn slechte taalkennis :(

Verwijderd

fromalk schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 10:50:
En idd raar gebruik van mits ligt niet aan het Nederlands maar aan mijn slechte taalkennis :(
Ligt niet aan jou... ik ben soms beetje makkelijk uitgevallen met typen.
Idd staat voor Inderdaad... ;)