PCTV niet herkend?

Pagina: 1
Acties:

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:34
Ik heb nu dus een Pinnacle PCTV Stereo tv-kaart.
Maar als ik hem in een vrij pci-slot doe en ik start windows, dan komt er helemaal geen icoontje van hardware herkend enz..
Als ik hem echter in de andere pc hier thuis doe gebeurd dat wel.
Ik heb al geprobeerd om handmatig de driver te installeren maar daar heb je niks aan als die de kaart niet herkend, en er komt dan ook een uitroepteken voor het apparaat bij apparaatbeheer.
Verschillende pci sloten heb ik ook geprobeerd, maar dat is ook zonder succes. Ik heb windows media erop staan, maar ook onder een andere windows versie (xp pro) op dezelfde pc (dualboot) wordt die niet herkend.
Het probleem lijkt mij dus niet bij windows te liggen.
Er staat wel op doos dat je een PCI 2.1 slot moet hebben, maar die heeft mijn moederbord volgens mij wel gewoon. Het is een asus p5a moederbord (ja, oud ding :( )...
Weet iemand waar het aan kan liggen?

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 03:52
/edit

sorry dom foutje :P

[ Voor 90% gewijzigd door fusion.fake op 18-02-2006 16:28 ]

• -DG-
nog steeds niemand? ;(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

P5A heeft een ALi Aladdin V chipset. Die is zonder meer PCI 2.1 compliant. Dat is het probleem niet. Wat dan wel...?

Allereerst de vraag exact *welke* PCTV Stereo kaart je hebt. Pinnacle noemt al 10 jaar hun PCI TVkaarten zo, maar de gebruikte chips en tuners veranderen regelmatig. Ergens vermoed ik dat je een erg nieuwe hebt dit mogelijk alleen PCI 2.2 support (wat erg fout zou zijn als er 2.1 op de doos staat), of anders dat er een conflict is met andere kaarten in het systeem (typische boosdoeners zijn SBLive geluidskaarten of specifiek bij de Aladdin V ook nVidia videokaarten).

Geef kortom eens volledige informatie, misschien dat we dan iets zien :o

Oslik blyat! Oslik!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:28
Naar mijn weten gebruikt Pinnale nogsteeds met de nieuwere kaarten versie 2.1 dus dat is niet het probleem vermoed ik.

Staan je PCI instellingen in de BIOS wel goed niet dat je een BIOS hebt waarbij je dus in kan stellen als welke versie hij moet gaan werken. Dit heb ik met een aantal computers gehad.

En is niet toevallig dat PCI slot stuk? Probeer er eens een andere kaart in te doen vind hij die wel gelijk?

• -DG-
-dubbelpost-

[ Voor 99% gewijzigd door -DG- op 19-02-2006 11:27 ]

• -DG-
dion_b schreef op zondag 19 februari 2006 @ 10:50:
P5A heeft een ALi Aladdin V chipset. Die is zonder meer PCI 2.1 compliant. Dat is het probleem niet. Wat dan wel...?

Allereerst de vraag exact *welke* PCTV Stereo kaart je hebt. Pinnacle noemt al 10 jaar hun PCI TVkaarten zo, maar de gebruikte chips en tuners veranderen regelmatig. Ergens vermoed ik dat je een erg nieuwe hebt dit mogelijk alleen PCI 2.2 support (wat erg fout zou zijn als er 2.1 op de doos staat), of anders dat er een conflict is met andere kaarten in het systeem (typische boosdoeners zijn SBLive geluidskaarten of specifiek bij de Aladdin V ook nVidia videokaarten).

Geef kortom eens volledige informatie, misschien dat we dan iets zien :o
Okee, de systeeminfo:

asus p5a mobo,
amd k6-2 450 @500,
384 mbram,
xfx fx5500 videokaart
zo'n sweex geluidskaartje (de enige die ik gevonden heb die je low profile kunt maken :o )
3com netwerkkaartje,
120 gig schijf,
en nog een isa kaartje met com poorten enz. waar ik een lcd schermpje op heb.
Cave_Boy schreef op zondag 19 februari 2006 @ 10:57:
Naar mijn weten gebruikt Pinnale nogsteeds met de nieuwere kaarten versie 2.1 dus dat is niet het probleem vermoed ik.

Staan je PCI instellingen in de BIOS wel goed niet dat je een BIOS hebt waarbij je dus in kan stellen als welke versie hij moet gaan werken. Dit heb ik met een aantal computers gehad.

En is niet toevallig dat PCI slot stuk? Probeer er eens een andere kaart in te doen vind hij die wel gelijk?
Ik zal eens in het bios kijken of ik dat kan veranderen, pci-slot is niet kapot want ik heb al in verschillende sloten geprobeerd (staat ook in de ts ;) )

Maar waar kan je zien welke versie van die PCTV kaart ik heb?

edit: het is trouwens een "PCTV Stereo" kaart. (deze dus)

[ Voor 6% gewijzigd door -DG- op 19-02-2006 11:29 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-DG- schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:26:
[...]

Okee, de systeeminfo:

asus p5a mobo,
amd k6-2 450 @500,
384 mbram,
xfx fx5500 videokaart
WTF? GeForce FX5xxx kaarten zijn allen AGP 3.0 devices die minimaal een AGP 2.0 (4x) slot nodig hebben. Is dit wel een AGP kaart? Zo ja heb je het verkeerd geidentificeerd. Zo nee was het feit dat het een PCI kaart is sowieso het vermelden waard :o
En ik blijf erbij, wees volledig, duidelijk en nauwkeurig. Wat "mbram" moet voorstellen is mij een raadsel. Bedoel je misschien 384MB PC100 SDR-SDRAM :?
zo'n sweex geluidskaartje (de enige die ik gevonden heb die je low profile kunt maken :o )
3com netwerkkaartje,
120 gig schijf,
en nog een isa kaartje met com poorten enz. waar ik een lcd schermpje op heb.
Ook hier: geef typenrs (of beter nog, geef de chips die erop zitten)
[...]

Ik zal eens in het bios kijken of ik dat kan veranderen, pci-slot is niet kapot want ik heb al in verschillende sloten geprobeerd (staat ook in de ts ;) )
Misschien een combinatie van ACPI en PnP instellingen...
Maar waar kan je zien welke versie van die PCTV kaart ik heb?

edit: het is trouwens een "PCTV Stereo" kaart. (deze dus)
Geweldig :/

"PCTV Stereo" is een *marketing*naam die Pinnacle al een decennium voert met verschillende chips. Wat dacht je van gewoon eens op te lezen welke chips er op die kaart zitten (met name de Brooktree/Connexant/Philips decoderchip)...

Er zit normaal ook een revisienr in het wit op de kaart geschreven.

Oslik blyat! Oslik!

• -DG-
dion_b schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:28:
[...]

WTF? GeForce FX5xxx kaarten zijn allen AGP 3.0 devices die minimaal een AGP 2.0 (4x) slot nodig hebben. Is dit wel een AGP kaart? Zo ja heb je het verkeerd geidentificeerd. Zo nee was het feit dat het een PCI kaart is sowieso het vermelden waard :o
En ik blijf erbij, wees volledig, duidelijk en nauwkeurig. Wat "mbram" moet voorstellen is mij een raadsel. Bedoel je misschien 384MB PC100 SDR-SDRAM :?

[...]

Ook hier: geef typenrs (of beter nog, geef de chips die erop zitten)

[...]

Misschien een combinatie van ACPI en PnP instellingen...

[...]

Geweldig :/

"PCTV Stereo" is een *marketing*naam die Pinnacle al een decennium voert met verschillende chips. Wat dacht je van gewoon eens op te lezen welke chips er op die kaart zitten (met name de Brooktree/Connexant/Philips decoderchip)...

Er zit normaal ook een revisienr in het wit op de kaart geschreven.
Oke, hier wat uitgebreider dan:

AGP XFX FX5500 (128MB) PV-T34B-RTFB. AGP dus, en werkt prima op m'n systeem. :P

Asus P5A mobo

AMD k6-2 450 @500mhz

3x 128MB PC100 SDRAM

Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC netwerkkaart (sorry, de 3com zat in een andere pc)

Seagate Barracuda ... 120GB p-ata (7200rpm, 8mb)

Sweex soundkaart, met een CMI8738/C3DX chip erop

En de tvkaart heeft een Philips chip erop met de volgende nummers:
"SAA7134HL
RA7625.1 10
kSG04191"

:)

• -DG-
niemand? :|
Pagina: 1