[Ervaring] Dawicontrol DC-150 RAID (ervaring gevraagd)

Pagina: 1
Acties:
  • 550 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Heeft er iemand hier ervaring met de Dawicontrol DC-150 RAID of de Dawicontrol DC-154 S-ATA Raid (links gaan naar Alternate).

Ben op zoek naar een s-ata controller kaartje waar je van kan booten.Deze zijn vrij goedkoop maar ik weet dus niet of ze vrij goed zijn. Ze staan niet in de productsurvey en ook nergens in de pricewatch. Reviews niet echt te vinden met google alleen een paar gebruikersreviews maar van sites waar ik qua reviews niet echt op af ga.

Ik hoef niet perse raid maar wel s-ata of s-ata2 (mijn schijf is s-ata maar als die ook aangesloten kan worden op een s-ata2 is dat misschien handiger. Budget echt niet meer dan 75,--

Die DC-150 is ~50,-- dat is wel netjes..

https://k1600gt.nl

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
offtopic:
Weet je zeker dat je voor zo'n kaartje wilt gaan? het is wel software RAID wat op de kaarten zit, vandaar de lage prijs, neem eens een kijkje op bv. www.webconnexxion.com die gaan alleen over RAID kaarten en toebehoren.

• shades
Lennieboy83 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:27:
offtopic:
Weet je zeker dat je voor zo'n kaartje wilt gaan? het is wel software RAID wat op de kaarten zit, vandaar de lage prijs, neem eens een kijkje op bv. www.webconnexxion.com die gaan alleen over RAID kaarten en toebehoren.
Ermm.. het is mij niet te doen om de RAID maar om het kunnen booten vanaf die kaart..

Hoe kom je er trouwens bij dat de raid via software wordt geregeld ? Op de site van de kaart staat daar niets over vermeld.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

De goedkopere controllers hebben geen processor of geheugen op de kaart en draait de software op je PC,

Bij de duurdere controllers zit op de kaart een eigen processor en geheugen en draait RAID op de Firmware van de controller.

Van de DC154 kun je gewoon booten en als je verder alleen disken aansluit voor uitbreiding is dit een aardig kaartje voor weinig geld maar verwacht er niet teveel van qua features enzo.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• shades
John2B schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 14:55:
De goedkopere controllers hebben geen processor of geheugen op de kaart en draait de software op je PC,

Bij de duurdere controllers zit op de kaart een eigen processor en geheugen en draait RAID op de Firmware van de controller.

Van de DC154 kun je gewoon booten en als je verder alleen disken aansluit voor uitbreiding is dit een aardig kaartje voor weinig geld maar verwacht er niet teveel van qua futures enzo.
Het is om een sata160gb die ik ga vervangen voor 2x 250gb. die 160 komt in een pc die nog geen sata heeft. Das alles. Omdat de hdd die in die oude pc zit ook maar iets van 20gb is ofzo (dell optiplex 260) wil ik die 160 daar in doen maar dan moet er wel een sata controllertje bij