Toon posts:

[3dsMax] Nieuwe Tutorial site

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben student aan het PIH, en volg de richting MCT. Als opdracht voor 'webtech' moeten wij in deze tweede semester een niet commerciële site maken. M'n partner en ikzelf kozen ervoor om een site te maken, met Nederlandstalige 3dsMax tutorials.

Een pak van die tutorials zullen we zelf schrijven. Maar, Heel wat mensen hier op GoT hebben meer kennis dan wijzelf (Het onderwerp mag je zelf kiezen, zolang het maar over 3dsMax gaat).
Nu, als er mensen zijn die er wel wat voor voelen om zelf een tutorial te schrijven, of een al bestaande tutorial te geven, dan zijn die natuurlijk altijd welkom.
Wij kunnen je hier jammer genoeg geen geld voor geven. Enkel de garantie dat je tutorial gehost zal worden, en dat jijzelf alle credits krijgt (naamvermelding, etc.).

Mocht iemand interesse hebben in het schrijven van een tutorial, dan kan je me altijd contacteren via dit topic ;)

P.S. We weten dan heel wat mensen zelf hier en daar op een website zelf 1 of meerdere tutorials hebben staan. Mocht je deze allemaal kunnen groeperen, en als pdf-bestand aanbieden, dan zou dat volgens ons toch een serieuze meerwaarde hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door BtM909 op 01-06-2006 12:11 ]

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 00:00
Bekijk eens dit topic en neem dan contact op met mensen die al een tutorial hebben gemaakt. :)

[rml][ 3D] Post je 3D stuff maar weer - part 32[/rml]

Verder als je serieus veel bezoekers wil krijgen op je site moet je een goede zoekfunctionaliteit maken. Een probleem met veel tutorial site is, is dat je niet het effect kan vinden wat jij zoekt.

Denk ook na over wat de toevoeging is van je nieuwe site. Er zijn al zoveel tutorial sites. Probeer ergens in uit te blinken. Bijvoorbeeld iin eenvoudige nederlandse tutorials voor beginners.

Verder lijkt dit topic erg op:
quote: FAQ
Kan iemand even ...?

Staat ook duidelijk in de algemene FAQ, maar de users in W&G zijn er niet om klusjes voor anderen op te knappen. Dus vragen als "kan iemand even een logo maken?" of "wil iemand even een popup-scriptje schrijven?" e.d. gaan op slot
Dus kijk niet gek op als een modje een slotje doneert. :P

[ Voor 50% gewijzigd door HawVer op 18-02-2006 09:53 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ons doel is om enkel Nederlandstalige tutorials te bieden. Dat zou onze grote meerwaarde zijn. (samen met de pdf-bestanden)

Ik z'n m'n beginpost wat aanpassen, zodat het minder op "heb je even..." lijkt, want dit is helemaal onze bedoeling niet.

Wijzelf hebben al een lijst met tutorials die we zullen schrijven.
Maar, als er mensen zijn die zin hebben om zelf een tutorial te schrijven, of een bestaande tutorial willen geven (heb idd al wat mensen gecontaceerd uit die lijst van tutorials), dan komt dat enkel ten goede.
(Zie niet echt wat daarmee mis zou zijn)

btw, goede tips ivm site-features zijn altijd welkom... :9

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als je wat ruimer in dataverkeer zit lijken mij filmpjes best aardig. Ik heb af en toe bij tutorials dat ze niet iedere stap uitleggen omdat dat te simpel is ofzo. Met een filmpje kan je iedere stap zien, dat zou voor mij zeker meerwaarde hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door lemming_nl op 18-02-2006 10:32 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-01 19:15

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Misschien ook wel een idee om een soort van "Tutorial Aanvraag Systeem" te maken.
Dus als er een bezoeker komt en die zoekt een tutorial maar deze is nog niet gemaakt oid. dat hij/zij deze dan kan aanvragen.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 00:00
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 10:22:
Ons doel is om enkel Nederlandstalige tutorials te bieden. Dat zou onze grote meerwaarde zijn. (samen met de pdf-bestanden)

Ik z'n m'n beginpost wat aanpassen, zodat het minder op "heb je even..." lijkt, want dit is helemaal onze bedoeling niet.

Wijzelf hebben al een lijst met tutorials die we zullen schrijven.
Maar, als er mensen zijn die zin hebben om zelf een tutorial te schrijven, of een bestaande tutorial willen geven (heb idd al wat mensen gecontaceerd uit die lijst van tutorials), dan komt dat enkel ten goede.
(Zie niet echt wat daarmee mis zou zijn)

btw, goede tips ivm site-features zijn altijd welkom... :9
Post je lijst eens. :) Misschien kunnen we daar nog wat commentaar op geven. Het mooiste wat je als beginner kan hebben is een complete walkthrough. Zodat je van beginner pro wordt. Dat is een haast onmogelijk streven, maar wel leuk om over te brainstormen.

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Topicstarter
effe lijst maken:
  • Models
    • Velgen
    • Banden
    • Tafel
    • Kast
    • Rode/witte bloedcellen
  • Textures
    • Material (Metaal =>Velgen) [Velg]
    • Photoshop Brushes (Roest) [Metaal]
    • Basic Unwrappen
    • Hout [tafel]
    • Metaal (afgebladerde verf en Roest) [Kast]
  • Animeren
    • Kraanarm
    • Bedrading robotarm
    • Wiel+velg
Nu, bij models zien je staat tafel en kast. Op zich niet zo fantastisch. Maar, de tutorial Basic Unwrapping doet gaat verder met het tafel model die je eerder gemaakt hebt. Na het unwrappen ga je naar de Hout-tutorial, en daarna hopelijk naar een Render-tutorial.

Het is de bedoeling dat je alle tutorials appart kan doorlopen, maar dat je ze ook zoals je voorstelt na elkaar kunt doen, om van het begin tot het einde je model te maken.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.... :/

Eigenlijk moet je even de modjes mailen voordat je en dergelijk topic plaatst, maar ik vind het streven goed dus ik laat hem nog even open.

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Al een hele poos geleden, maar we hebben niet stil gezeten. Met enige trots (jawel :9 ) kunnen we onze site eindelijk openen.

Het aantal tutorials is momenteel nog bescheiden (laat ons zeggen dat niet iedereen in het team z'n belofte nagekomen is wat het maken van tutorials betreft).
Gelukkig konden we op enkele mensen van GoT rekenen (Chester en Oogst, bedankt hiervoor!).

Afbeeldingslocatie: http://www.doylledesign.com/maxart/GoT_maxart.jpg
(clickable)

Voor de ben ik nog wat content aan het updaten, maar de site moet tegen 31 mei af.

CC welkom...

doylle

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-12-2025

Dexter

d((o_o))b

Enige puntje van kritiek so far wat mij betreft:

Website doet het niet goed onder Opera 8...

En da's toch jammer :)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 12:57

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik vind het echt irritant dat je alleen via pdf kan kijken. Bezoekers zullen snel wegklikken omdat ze niet snel kunnen zien wat tutorial inhoud enz.

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

Als je nog tutorials zoekt kun je die van mij ( zie sig ) ook wel gebruiken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dexter schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:48:
Enige puntje van kritiek so far wat mij betreft:

Website doet het niet goed onder Opera 8...

En da's toch jammer :)
hmm, te veel gefixeerd op IE en FF vermoed ik. Heb opera niet staan, dus ff downloaden dan maar...
DNA_Saint schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:51:
ik vind het echt irritant dat je alleen via pdf kan kijken. Bezoekers zullen snel wegklikken omdat ze niet snel kunnen zien wat tutorial inhoud enz.
hmm, 'k snap wa ge bedoelt... Persoonlijk heb ik liefst tutorials in pdf-formaat, kan je veel gemakkelijker op je eigen pc bewaren enzo. nadeel is dan inderdaad wel dat je ff moet wachten eer die geladen zijn... Zal ff afwachten
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:55:
Als je nog tutorials zoekt kun je die van mij ( zie sig ) ook wel gebruiken ;)
ok, thx :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 17:05 ]

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
een ander nadeel: ik wil eerst een tutorial kunnen bekijken om te zien wat er allemaal behandeld wordt. Nou moet ik eerst downloaden, en dan nog s kijken of het nuttig is voor mij. Persoonlijk zou ik gewoon optioneel een .pdf downloaden. :)

En de link van het forum linkt naar: http://www.doylledesign.com/maxart/ ;)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

op zich leuk qua tutorials enzo, maar je site is technisch echt een ramp, ik weet niet waar een en ander op beoordeeld wordt, maar als het gaat om de techniek, dan geef ik je eigenlijk weinig credit, misschien hier nog even naar kijken?

Verwijderd

Topicstarter
@Scipionyx: ja, wordt nog aan gewerkt.

@mophor: Wat bedoel je precies met "techniek"? Hoe dan ook, het blijft een schoolopdracht (niettegenstaande ik de site toch wil onderhouden). we mochten daarom dus enkel xHtml, CSS en JavaScript gebruiken... (niets van server-side scripting enzo)?

Verwijderd

xHTML is meestal niet een verstandige keus, sterker nog, wat je gebruikt is gewoon html, dat moet je gemerkt hebben bij je javascripts. Aangezien je zo'n beetje al je content en navigatie dynamisch inlaadt, zal je vast met DOM bezig geweest zijn, en wel met een HTML dom. Op het moment dat je wel als xhtml gaat serveren, heb je een xhtml DOM en werkt die hele trucendoos niet meer

Verder ontbreekt zo'n beetje alle semantiek, je laadt de content en de navigatie dynamisch in, wat een enorme ramp is voor de meest bekende blinde gebruiker met javascript uit: Google. Je site zal never nooit fatsoenlijk geindexeerd worden als ik dat zo zie.

wat google ziet is enkel en alleen dit:
Home
Tutorials
Links
Community
About
Hier komt een breadcrumb
Valid XHTML 1.0 Strict
(c) maxart.be 2006
alleen "links" is een werkende link, dus te volgen, leuk voor de mensen waar je naar linkt, maar als ik als bedrijf zo'n site zou krijgen zou ik op z'n minst niet erg blij zijn

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
eerste deel ivm html vs xhtml, bij ons op school zijn we verplicht xHtml 1.0 Strict te gebruiken. (met als reden dat als je xHtml-strict kent je ook alle andere versies kent). Maar, met mijn 8 maand website's maken wist ik dit dus niet. :? (maw, ik hou je comentaar in gedachte, maar kan er hier niet direct iets aan doen, ofwel?)

wat de semantiek betreft kan ik enkel neerbuigend jaknikken... :/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 17:38 ]

Verwijderd

Je opleiding uitkafferen dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn :) Ik wordt zoo moe van het niveau waarop les wordt gegeven hier en daar...

xhtml 1.0 strict heeft syntactisch heel veel overeenkomsten met alle andere versies, maar het is structureel iets anders, xhtml is zelf niet eens een versie van html ofzo, het is echt compleet anders, wordt anders behandeld, heeft een andere script en css interface enzovoorts. Aangezien je je xhtml syntax op dit moment serveert als html, wordt het ook verwerkt als html, en ja, dan is xhtml syntax nogal loos. Maar goed, gezien het forum (graphics) is dit wellicht wat offtopic, maar ik vind het niet echt voor je opleiding spreken dat je verplicht bent xhtml te doen zonder dat ze erbij vertellen wat het nu eigenlijk inhoudt.

Ik ben bang dat je er gewoon mee wegkomt, als opdracht (ook als ik de opdracht zelf zo lees, heb ik het idee dat de opdrachtgevers echt weten waar ze mee bezig bent), maar aangezien je er buiten de opdracht nog iets netjes van wilt maken, zou ik toch nog het een en ander aanpassen (nadat je je punt hebt dan :))

- boel gewoon netjes in html 4.01 maken, moet niet zo moeilijk zijn, gewoon wat slashes weghalen
- dat dymanische content er gewoon statisch inzetten, is voor google ook wel zo leuk
- zorgen voor goede semantiek, headers en alinea's gebruiken etc etc

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Eindelijk Doylle. Ik zat te wachten op goede Nederlandse tutorials, ga zo door! :)

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

is wel handig die site :D, er staan er wel nog veel te weinig op, zal straks eens kijken en nog wat links posten die me heel wat geholpen hebben als 3d noob

oeps :X
ze moeten allemaal nederlandstalig zijn :(
dan heb ik maar 1 link:
http://www.3dleren.nl/tut..._flesje/deel_01/index.htm

en hier was ik eignelijk niet zo veel mee, het material juist krijgen en caustics generen, goede belichting en vooral het coca cola etikketje (wat trouwens nog steeds niet fatsoenlijk gelukt is) erop proberen te krijgen.

[ Voor 56% gewijzigd door Lima op 30-05-2006 16:16 ]

Techno>Music

Verwijderd

Topicstarter
goede engelstalige tutorials zijn ook welkom hoor. Kan ze altijd in m'n links vermelden / vertalen. (nadat ik natuurlijk toestemming gevraagt heb hiervoor).

Maar, 'k ga de site eerst een opknapbeurt geven na de examens. (nieuws-script eruit, community-gedeelte eruit, zorgen voor meer links zodat google z'n weg niet verliest, tutorials in HMTL-formaat, etc).

de layout kan wel een doorlopende text verdragen.

Laat komen die links zou ik zeggen :9

alvast bedankt

doylle

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 19:00 ]

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

ok, maar dat zal voor morgen zijn. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Ena ls je tutorilas gaat gaan schrijven, kan je dan eens wat dieper ingaan op het probleme dat zicht stelt met boolean, dat je zo moet "opkuisen"
Grtzz

Techno>Music

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:47
L i m a schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:58:
ok, maar dat zal voor morgen zijn. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Ena ls je tutorilas gaat gaan schrijven, kan je dan eens wat dieper ingaan op het probleme dat zicht stelt met boolean, dat je zo moet "opkuisen"
Grtzz
Dat zal je altijd hebben. Of je moet Pro Booleans hebben, maar die hebben de meeste van ons niet. Dat opruimen dat hangt echt gewoon af van hoe je modelt en alles. Daar is niets tegen te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door FreezingPixels op 30-05-2006 23:11 ]

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
misschien een beginners sectie maken ?

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Misschien kun je op de links pagina ook een link maken naar mijn site met (heel orgineel) nederlandstalige tutorials (voor beginners) over onderandere 3D Max.

http://www.dreamdealer.nl?action=tutorials

• fommes
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01-2025
Ziet er goed uit barracuda die site van je :)

Verwijderd

Topicstarter
@roy2001 Het grootste pak van de tutorials zijn allemaal vrij eenvoudig (allemaal eigenlijk). Een 'beginners-sectie' zou eigenljik alle tutorials bevatten... :+

@Barracude_82 Staat erbij...

• Vecodo
bedoel meer tuts zoals : wat elke button doet, hoe de arcitectuur is van 3rdsmax.
dat soort dergelijke dingen

mensen die net beginnen weten niet waar ze moeten beginnen. met monddeling of textures. snap je beetje wat ik bedoel, of kom ik weer eens vaag over :P

Verwijderd

Topicstarter
roy2001 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:03:
bedoel meer tuts zoals : wat elke button doet, hoe de arcitectuur is van 3rdsmax.
dat soort dergelijke dingen

mensen die net beginnen weten niet waar ze moeten beginnen. met monddeling of textures. snap je beetje wat ik bedoel, of kom ik weer eens vaag over :P
Het komt vaag over, maar ik denk dat ik snap wat je bedoelt. (check deze tutorial over Editable Poly's). hier heb ik geprobeerd om alle belangrijke tools die je bij EP's kan gebruiken uit te leggen.

Is dit in de richting van wat je bedoelt?

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Zeer leuke website, maar of het nu "handig" is om de keuze te geven om het handig in pdf formaat te kunnen downloaden weet ik niet
Je hebt dan de kans dat er rechtstreeks word gelinkt en dat de bezoekers maar 1malig komen om het bestand te downloaden

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
DJrDJ666 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:33:
Zeer leuke website, maar of het nu "handig" is om de keuze te geven om het handig in pdf formaat te kunnen downloaden weet ik niet
Je hebt dan de kans dat er rechtstreeks word gelinkt en dat de bezoekers maar 1malig komen om het bestand te downloaden
Ik ontdek deze site nu net, en ik wil beginnen in 3D max8. Heb idd ook gewoon de pdfjes gedownload. (site trouwens wel gebookmarked). Als er af en toe updates plaats vinden zal ik zeker vaker de site bezoeken. Als dat niet het geval is ben ik bang dat ik er nooit meer kom :P .

btw, er zitten nog een aantal spellings foutjes in de teksten die bij de tut's staan op de site.

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

• Vecodo
Ok een nieuwe dag een nieuwe uitleg :-)
Ik vind je tutorials sowieso goed hoor, ik bedoel niks verkeerd.

Maar om het simpel uitteleggen , Photoshop werkt op basis van layers, ( ontwerp van de applicatie ) Als iemand dit niet weet, word het al moeilijk om zelfs beginneling Tutorials uit te oefenen en ligt het instap niveau dus een stuk hoger.

Jij gaat ervan uit dat er al enige ervaring en kennis is over het pakket ( hoe minimaal dit ook is )
Daarom zat ik te denken aan een tutorial die wat meer over de echte basis kennis gaat.

Ik hoop dat het zo goed uitgelegd heb ?

• DJrDJ666
roy2001 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:15:
[...]

Ok een nieuwe dag een nieuwe uitleg :-)
Ik vind je tutorials sowieso goed hoor, ik bedoel niks verkeerd.

Maar om het simpel uitteleggen , Photoshop werkt op basis van layers, ( ontwerp van de applicatie ) Als iemand dit niet weet, word het al moeilijk om zelfs beginneling Tutorials uit te oefenen en ligt het instap niveau dus een stuk hoger.

Jij gaat ervan uit dat er al enige ervaring en kennis is over het pakket ( hoe minimaal dit ook is )
Daarom zat ik te denken aan een tutorial die wat meer over de echte basis kennis gaat.

Ik hoop dat het zo goed uitgelegd heb ?
mmmm dan kun je net zo goed niet met 3dsmax beginnen ... er zit zowiezo al heel veel informatie in de standaard bijgeleverde help files van 3dsmax (ok het is in het engels, maar engels word al vanaf de basisschool geleerd) , het zou onzinnig zijn om bijvoorbeeld die help files om te zetten in het nederlands.
Voor de echte beginners zijn de help files al een hele goede start , de nederlandse tutorials die hier worden aangeboden zijn voor mij een " extra toevoeging" en gaan dieper in op bepaalde onderwerpen.

Dit is naar mijn mening ook een minpunt voor de website van de TS (nofi) nederlandse tutors zijn heel leuk maar er staan duizenden engelsen tegenover die ook door iedereen te volgen zijn (met uitsluiting van de mensen die ivm hun leeftijd nog geen engels op school hebben geleerd :P , groep 6 begint volgens mij tegenwoordig al met engels leren).
De meeste tutorials in het engels zijn makkelijk te volgen omdat het programma zelf ook engels is, illustraties en filmbestanden zijn in de meeste tutorials bijgevoegd.

Het plus punt daarentegen : je kunt lekker alles volgen in je moerstaal , en de tutorials die op dit moment in het engels zijn kunnen makkelijk naar NL worden omgezet (met goedkeuring van de maker).

De website heeft een leuke kans van slagen als er op regelmatige basis nieuwe tutorials bijkomen (al dan niet omgezet vanuit een andere taal)

edit: toevoeging laatste regels en typo's

[ Voor 6% gewijzigd door DJrDJ666 op 01-06-2006 10:37 ]

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-01 20:28

Spoooky

Core temp 37°C

DJrDJ666 ... je zal je nog verbazen hoeveel mensen "moeite" en/of weerzin hebben met het engels...
ook mensen mensen met HBO :X

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• DJrDJ666
Spoooky schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:38:
DJrDJ666 ... je zal je nog verbazen hoeveel mensen "moeite" en/of weerzin hebben met het engels...
ook mensen mensen met HBO :X
ja dat klopt engels is en blijft af en toe moeilijk te volgen (heb het zelf met bijvoorbeeld films :P lang leve ondertitels) , alleen is het wel zo dat wanneer een engelse tutorial goed en omvangrijk (bijvoorbeeld de Joan of Arc tutor) makkelijk(er) te volgen is dan wanneer en hele lappen engelse text voor de kiezen word gegooid.

• Vecodo
DJrDJ666 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:45:
[...]ja dat klopt engels is en blijft af en toe moeilijk te volgen (heb het zelf met bijvoorbeeld films :P lang leve ondertitels) , alleen is het wel zo dat wanneer een engelse tutorial goed en omvangrijk (bijvoorbeeld de Joan of Arc tutor) makkelijk(er) te volgen is dan wanneer en hele lappen engelse text voor de kiezen word gegooid.
Hier zeker heb je gelijk in.
Sowieso vind ik de beste tutorials : VideoTuts.
Omdat je de stappen kan zien die er daadwerkelijk worden uitgevoerd. een Laptekst is totaal niks, gelieve met plaatjes. vaak zie je tegenwoordig bij Photoshop tutorials dat ze gewoon een image hebben gemaakt van 200px breed en 10000 pixel hoog.
Daarin lopen ze stappen door met extreem veel plaatjes, werkt ideaal.

De pdf's vind ik erg goed opgemaakt en opzich best duidelijk ( ook voor een 3d n00b, like me )
Zo wat verder in de stof doorkunnen gaan.

Voorbeeld : je hebt het in je eerst moddeling tutorials het over Convert to editable poly.
Nu ben ik er achter wat het precies doet/voor staat.
Maar iemand die dat niet weet ( en er niet achter komt ), tja die krijgt nooit "goede" kennis van 3d.

Maarja ik begrijp ook dat er dan veel meer en extreem veel tijd in zit. en het maar een schoolproject is. ik zie daarin tegen deze site wel potentie hebben. als hij sneller word :P meer interactive. de techniek beter en word voorzien van veel content/updates. dan kan je wel eens een top site neer gaan zetten

Verwijderd

Topicstarter
Ja, nu snap ik helemaal wat je bedoelt. Het probleem is dat je deze dingen vaak over het hoofd ziet als je tutorials schrijft (ik toch). Dingen die je zo vaak gebruikt, dat je er niet meer bij stilstaat dat iemand die er niets van kent hier kan haperen...

video-tutorials zijn inderdaad fijn, maar daar heb ik de webspace nog de bandbreedte voor :9

dingen die op m'n to do list staan:

- Tutorials in html zetten. (Met de kennis dat Oogst me nog gewaarschuwd heeft dat de meerwaarde van PDF-bestanden miniem is...)
- javascript menu eruitgooien om google te helpen (en omdat hij dan eigenlijk overbodig wordt...)
- nieuws-pagina eruitgooien (mss nog ergens een logpagina, meer niet)

'K begin dinsdag met m'n examens, dus de eerste update verwacht ik ergens begin juli (of mss wat vroeger, als ik tijd kan maken :P)

doylle

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 14:32 ]

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

De site zelf vind ik qua layout een beetje inconsitent. De tutorials maakten het wel goed! en daar gaat het dan ook om. Je site verdient meer tutorials!! De simpele dingen als het maken van een glas wijn etc zijn voor beginners altijd zeer leuk om te doen (spreekt een beginner :D)
Wat ik graag nog zou zien is een uitleg over verschillende renderers. En liquids. en of je dat met max alleen redt of dat je niet onder 3th party software uit komt!

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Pagina: 1