Naar aanleiding van een topic op een ander forum vond ik het wel een goed idee om hier ook een topic over te openen. In dat topic beweerde iemand dat de Koran aan de basis stond van de (moderne) wetenschap. En als bewijs haalde hij deze site aan:
http://www.ontdekislam.nl/wonderen1.php
Nou ik geloof er niets van want volgens mij waren de oude Grieken die de eerste echte 'wetenschappers' waren die met wetenschappelijke bewijzen kwamen over de aarde/hemel/sterren/het weer/kosmos etc. Denk aan Aristoteles, Archimedes, Plato, Phythagoras etc.
Op de site van hierboven staat bijvoorbeeld:
bron1
bron2
een ander voorbeeld van die site:
Troposfeer
Stratosfeer
Mesosfeer
Thermosfeer
Exosfeer
Ionosfeer
Magnetosfeer
Zoals ze in de huidige wetenschap heten, maar volgens deze bron was het Aristoteles die al met namen kwam voor de 'lagen om de aarde' oa een 'ether'-laag en een zogenaamde goddelijke buitenlaag.
Mijn mening: allemaal mooie voorbeelden, woorden en plaatjes die de maker van de site aanhaalt om zijn stelling 'de Koran staat aan de basis van de wetenschap' kracht bij te zetten, maar in feite vergeet ie een ding en dat is dat de basis van de moderne wetenschap in de oudheid ligt en niet bij
de koran/bijbel of whatever.
Conclusie: óf de maker van de site weet helemaal niets van de klassieke oudheid óf hij weet er wel vanaf maar hij laat het bewust achterwege anders kan ie zijn Koran niet ophemelen.
Wat denken jullie?
http://www.ontdekislam.nl/wonderen1.php
Nou ik geloof er niets van want volgens mij waren de oude Grieken die de eerste echte 'wetenschappers' waren die met wetenschappelijke bewijzen kwamen over de aarde/hemel/sterren/het weer/kosmos etc. Denk aan Aristoteles, Archimedes, Plato, Phythagoras etc.
Op de site van hierboven staat bijvoorbeeld:
Maar waren de grieken niet de eersten die geloofden dat de aarde rond moest zijn? AldusDe rondheid van de aarde
...
De informatie die in dit vers gegeven wordt over de dag en de nacht die in elkaar overgaan, bevat ook accurate informatie over de vorm van de wereld. Want dit kan alleen maar waar zijn als de aarde rond is. Dit houdt in dat in de Koran, die in de zevende eeuw geopenbaard is, al naar de rondheid van de wereld verwezen werd.
bron1
bron2
een ander voorbeeld van die site:
Bovenstaande is misschien acadabra voor velen (iig voor mij) maar de maker van de site beweerd dat daar staat dat Allah wist van zogenaamde 'luchtlagen' om de aarde heen. Deze luchtlagen heetten:De lagen van de atmosfeer
...
Hij is het Die voor jullie alles geschapen heeft wat op aarde is. Toen reikte Hij over de hemel en maakte zeven hemelen en Hij is de Kenner van alle zaken. (Koran 2:29)
Toen rees Hij boven naar de hemel toen het rook was, en zei daartegen en tegen de aarde: "Komen jullie beiden, vrijwillig of onvrijwillig." Zij zeiden beiden: "Wij komen vrijwillig." Toen voltooide en beëindigde Hij hun scheppen (zoals) zeven hemelen in twee dagen en Hij gaf elke hemel zijn eigen werk (Koran 41:11-12)
Troposfeer
Stratosfeer
Mesosfeer
Thermosfeer
Exosfeer
Ionosfeer
Magnetosfeer
Zoals ze in de huidige wetenschap heten, maar volgens deze bron was het Aristoteles die al met namen kwam voor de 'lagen om de aarde' oa een 'ether'-laag en een zogenaamde goddelijke buitenlaag.
Mijn mening: allemaal mooie voorbeelden, woorden en plaatjes die de maker van de site aanhaalt om zijn stelling 'de Koran staat aan de basis van de wetenschap' kracht bij te zetten, maar in feite vergeet ie een ding en dat is dat de basis van de moderne wetenschap in de oudheid ligt en niet bij
de koran/bijbel of whatever.
Conclusie: óf de maker van de site weet helemaal niets van de klassieke oudheid óf hij weet er wel vanaf maar hij laat het bewust achterwege anders kan ie zijn Koran niet ophemelen.
Wat denken jullie?