Toon posts:

Beamer

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Nu ik al een tijdje bezig ben met beamer zelf te bouwen en daarbij mijn tft heb gesloopt dacht ik er maar aan om een beamer te kopen.
Maar omdat deze zo duur zijn keek ik op ebay en kwam de volgende advertentie tegen:

http://cgi.ebay.nl/Videoprojektor-Beamer-LCD-Infocus-Litepro-LP-750_W0QQitemZ5864515263QQcategoryZ75417QQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Hierbij ben je maar rond de €250 voor een complete beamer!

Stelt dit nou ook echt wat voor??

Alvast bedankt voor de reacties!

Verwijderd

is al te laat denk ik...

Uiteindelijke biedprijs: EUR 351,00

vandaag afgelopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 10:32:
is al te laat denk ik...

Uiteindelijke biedprijs: EUR 351,00

vandaag afgelopen ;)
Ja okee maar je ziet vaak van zulk soort dingen voor bij komen.. En met de prijs vind het nog best wel meevallen?

Maar wat is de kwaliteit?

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

Resolutie ziet er goed, lichtopbrengst wat aan de lage kant naar mijn idee.

Maar het grote probleem met gebruikte beamers: de levensduur van de lamp. Als je voor 200~400€ een nieuwe lamp mag aanschaffen na 2 weken had je net zo goed een nieuwe beamer kunnen kopen...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Topicstarter
Willem2 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:03:
Resolutie ziet er goed, lichtopbrengst wat aan de lage kant naar mijn idee.

Maar het grote probleem met gebruikte beamers: de levensduur van de lamp. Als je voor 200~400€ een nieuwe lamp mag aanschaffen na 2 weken had je net zo goed een nieuwe beamer kunnen kopen...
Ja okee dat is wel zo... Maar dat is zeker ook niet na te kijken op de een of andere manier hoelang die al gebrand heeft?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 12:51

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:12:
Ja okee dat is wel zo... Maar dat is zeker ook niet na te kijken op de een of andere manier hoelang die al gebrand heeft?
Ja, maar ook die teller is te resetten. Vertrouw al te lage standen dus per definitie niet.

Verdere tips: Een prijs van ongeveer EUR 0,50 per ansilume is redelijk. Hoe nieuwer de beamer, hoe compacter het apparaat, en vaak ook hoe groter het beeld is bij kortere afstanden. Verder hebben nieuwere beamers vaak ook duurzamere lampen.

Ik heb een 2100 ansilumen beamer, op 4 meter diagonaal en dat gaat perfect op een witte muur, ook zonder verduistering. Betere resultaten zijn haalbaar met een reflecterend projectiescherm. Deze beamer heb ik 3 jaar in gebruik en heb nu pas 1200 uur van de geschatte 2000 gebruikt.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
VisaRider schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:17:
[...]

Ja, maar ook die teller is te resetten. Vertrouw al te lage standen dus per definitie niet.

Verdere tips: Een prijs van ongeveer EUR 0,50 per ansilume is redelijk. Hoe nieuwer de beamer, hoe compacter het apparaat, en vaak ook hoe groter het beeld is bij kortere afstanden. Verder hebben nieuwere beamers vaak ook duurzamere lampen.

Ik heb een 2100 ansilumen beamer, op 4 meter diagonaal en dat gaat perfect op een witte muur, ook zonder verduistering. Betere resultaten zijn haalbaar met een reflecterend projectiescherm. Deze beamer heb ik 3 jaar in gebruik en heb nu pas 1200 uur van de geschatte 2000 gebruikt.
Zooo dat is wel relax ja :*) Mag ik weten welke dat is ?:P

Verwijderd

Topicstarter
Foute post..

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 12:35 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:23:
[...]

Zooo dat is wel relax ja :*) Mag ik weten welke dat is ?:P
3M 8649, destijds gekocht voor 1800 euro, denk dat ie nu nog zo'n 1000 waard is.

Verwijderd

Topicstarter
Heb deze budget beamer gevonden helemala nieuw:

Sony VPL ES1 - details

Lichtopbrengst

1500 ansilumen

Resolutie

800 x 600 (S-VGA)

Garantie

36 maanden

Adviesprijs

759,- ex.BTW

Aanbieding prijs

€ 499,- ex.BTW

( € 594,- in.BTW )

Dat is dan ong €0,37 per ansilumen Is dit goed genoeg voor een beginner?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:05:
Heb deze budget beamer gevonden helemala nieuw:
Sony VPL ES1 - details
1500 ansilumen
800 x 600 (S-VGA)
( € 594,- in.BTW )
Dat is dan ong €0,37 per ansilumen Is dit goed genoeg voor een beginner?
Lijkt me een mooie aanbieding, zeker ook omdat ie nieuw is. 800x600 native is het beste als je hem aansluit op een analoge videobron (DVD of tv signaal, daar PAL 720x576 is. Je krijgt dan een minimale zwarte rand rond je scherm, die je dus niet ziet, en geen stretching). Als je hem op een computer aansluit (VGA) wil je denk ik wel 1024x768 native resolutie.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Waar had je die aanbieding gevonden eigenlijk? Ik ken nog iemand die daar interesse in heeft...

Verwijderd

Topicstarter
VisaRider schreef op zondag 19 februari 2006 @ 09:57:
Waar had je die aanbieding gevonden eigenlijk? Ik ken nog iemand die daar interesse in heeft...
http://www.beamerdiscount...MP51-Sanyo-PLC-XW20A.html

Dit is de link ga denk het binnenkort ook maar aanschaffen >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraag hoelang gaat nou zo lamp mee heb gehoord van 6000 uur maar weet het niet zeker omdat die lampen zo duur zijn!

€395 })

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

Varieert; meestal ergens tussen de 2000~3000 uren.

Misschien ook goed om wat reviews te lezen ipv. puur op de prijs af te gaan? Vrij veel mensen klagen bij deze beamer nl over het zgn 'screendoor effect'.

http://www.projectorcentr...-VPL-ES1-user-reviews.htm

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Willem2 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:59:
Varieert; meestal ergens tussen de 2000~3000 uren.

Misschien ook goed om wat reviews te lezen ipv. puur op de prijs af te gaan? Vrij veel mensen klagen bij deze beamer nl over het zgn 'screendoor effect'.

http://www.projectorcentr...-VPL-ES1-user-reviews.htm
Ik lees in die reviews dat deze projector een zeer goede koop is, zeker voor dat geld. Wat houdt het screendoor effect in, waar inderdaad 2 mensen over schrijven, die desondanks de beamer een 9/10 geven?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07
in het nederlands noem je dat kippengaas...

http://images.google.com/...n+door+effect&btnG=Search

alleen lcd pj's hebben daar last van zover ik weet :)

[ Voor 25% gewijzigd door lowfi op 20-02-2006 21:24 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

lowfi schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:22:
in het nederlands noem je dat kippengaas...

http://images.google.com/...n+door+effect&btnG=Search

alleen lcd pj's hebben daar last van zover ik weet :)
Hahaha, en ik loop zelf altijd iedereen af te fikken dat ze niet eerst googlen :). Ik ken deze beamer, ik kom hem wel eens tegen bij klanten, en dit effect was mij nooit zo opgevallen. Zelf zet ik altijd de beamer iets uit focus, dan vallen de pixels sowieso niet zo erg op en word het beeld vloeiender. Het zal nooit zo erg zijn als die oude Sharp beamers van een jaar of 7 terug, daar was het zwart om de pixels 2x zo dik als de pixel zelf.

Wil je wat decadents weten? Ik overweeg deze beamer voor mijn slaapkamer te kopen ;)

Pagina: 1