[WMP 10] XviD films in zwart wit

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Sinds kort zijn alle XviD films die ik afspeel in zwart-wit, en van de DivX films zijn de kleuren zijn vernaggeld. Het rare is, is dat dit alleen voorkomt in WMP 10, alle andere players (of films met andere codecs) die ik gebruik hebben dit verschijnsel niet.

Voorbeeld DivX:
Afbeeldingslocatie: http://img110.imageshack.us/img110/4205/image2pl.th.jpg

Voorbeeld XviD (let niet op het DivX logo, GSpot zegt dat het XviD is, dusss....)
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/7080/image9nx.th.jpg

Via Google heb ik deze site gevonden. Er staat me iets vaag van bij dat er inderdaad een update van WMP is langsgekomen afgelopen dinsdag. Ik heb zowel een nieuwere versie van XviD (Koepi's binary) als DivX geinstalleerd (oude eraf, nieuwe erop). GSpot geeft aan dat de codecs keurig zijn geinstalleerd, maar toch blijft WMP er een probleem mee houden :(

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:42

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb hetzelfde probleem (althans, bij mij is ook divx zwart/wit) en heb inmiddels uitgevonden dat het komt door deze update die inderdaad deze week is uitgegeven (zie ook hier). Bij mij is het wel zo dat ik het probleem van zwart/wit afspelen alleen heb als ik in Windows Media Player 10 bij Tools -> Options -> Performance -> Advanced -> User video mixing rendering -> Use high quality mode heb aangevinkt. Als ik dat high quality uitzet of kies voor Use Overlays heb ik wel weer kleur. Echter, in beide gevallen is het beeld van video's toch een stuk minder als ik niet kies voor high quality. Ik heb vooralsnog die update maar handmatig gede-installeerd, hopelijk komt er een update voor de update want die is duidelijk niet helemaal ok..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Windows Media Player zijn beter op z'n plek in Software Algemeen - ik verplaats je topic eventjes :)

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
jasjenl schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:22:
Ik heb hetzelfde probleem (althans, bij mij is ook divx zwart/wit) en heb inmiddels uitgevonden dat het komt door deze update die inderdaad deze week is uitgegeven (zie ook hier). Bij mij is het wel zo dat ik het probleem van zwart/wit afspelen alleen heb als ik in Windows Media Player 10 bij Tools -> Options -> Performance -> Advanced -> User video mixing rendering -> Use high quality mode heb aangevinkt. Als ik dat high quality uitzet of kies voor Use Overlays heb ik wel weer kleur. Echter, in beide gevallen is het beeld van video's toch een stuk minder als ik niet kies voor high quality. Ik heb vooralsnog die update maar handmatig gede-installeerd, hopelijk komt er een update voor de update want die is duidelijk niet helemaal ok..
Jaa, dat was 'm inderdaad. Ik heb het ook maar gedeinstalleerd vooralsnog. Dank je :)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Ik heb hier ook last van, een workaround die ik hiervoor heb gevonden:

Tools ---> Options ---> Performace ---> Advanced ----> Vinkje bij Use Overlays doen....

Niet echt jofel, maar het werkt dan wel zonder dat je updates weg moet mikken :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:04
Ik denk dat het puur een codec kwestie is. Het beste codecpack, ook al is ie wat verouderd, is Gordian Knot. Download die en je hebt nooit meer haperende en slecht werkende films. Heb dit al meerdere mensen laten doen en die hebben nog steeds geen spijt ;).

Verwijderd

The__Virus schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:05:
Ik denk dat het puur een codec kwestie is. Het beste codecpack, ook al is ie wat verouderd, is Gordian Knot. Download die en je hebt nooit meer haperende en slecht werkende films. Heb dit al meerdere mensen laten doen en die hebben nog steeds geen spijt ;).
Ik ben geen voorstander van "codec packs" echter toch gebruikt.
Ook met de betreffende codecpack is het probleem niet opgelost helaas...
Ben bang dat het idd toch wat met die update te maken heeft.
Pagina: 1