ArGoSoft mailserver externe mail komt niet binnen *

Pagina: 1
Acties:

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Jaja...

Daar gaan we. Als domeinnaam gebruik ik in dit geval paashaas.nl (niet het echte domein natuurlijk)

- ArGoSoft Mail Server Pro geinstalleerd (als testserver), domein "paashaas.nl" aangemaakt. Nodige instellingen gedaan, standaard poorten gebruikt (SMTP 25, POP3 110, etc).
- In dit stadium de mailserver getest via Outlook Express, en als ik localhost als mailserver invul, en inlog met gebruikersnaam@paashaas.nl, werkt verzenden en ontvangen prima.
- In het DNS beheerpanel van het domein paashaas.nl de volgende records aangemaakt/gewijzigd:

code:
1
2
3
@ 1 dag MX 10 mail
@ 1 dag MX 20 relay.transip.nl.
mail 1 dag A <ipadres_van_mailserver>

Zoals je ziet dus 2 MX records aangemaakt, en een A record voor het "mail" subdomein met het IP adres waar de mailserver draait (achter de Casema/Wanadoo verbinding).

- Daarna wederom de mailserver getest via Outlook Express, met mail.paashaas.nl als mailserver bij inkomend en uitgaand. Uitgaande mailserver blijkt te werken, ik verstuur het naar een random adres, en zie dat het werkt :) Inkomende mailserver daarentegen niet (POP3).

Nu heb ik de volgende dingen geprobeerd:

- Gechecked of de poorten correct stonden geforward in mijn router, en de mailserver te bereiken is, door middel van "telnet mail.paashaas.nl 110" en "telnet mail.paashaas.nl 25". Beiden geven netjes een reply terug dat de mailserver wel degelijk draait!

Het probleem is nu dus de binnenkomende mail. Op 1 of andere manier werkt dit niet, (geen idee), en geef ik niemand de schuld. Immers lijken de poorten wel correct geforward te zijn. Maargoed, alle hulp is dus welkom, misschien heeft het iets met DNS entries te maken, oid.

offtopic:
Ook heb ik Mail Enable geprobeerd, met eigenlijk hetzelfde resultaat, maar toen had ik perongeluk een CNAME voor de mail alias ingevuld ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SgtStrider op 18-02-2006 00:26 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:14

silverstorm

tearing me apart

Heb je de telnet naar poort 25 wel eens extern geprobeert? Blokkeerd je ISP die poort toevallig?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
silverstorm schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 00:44:
Heb je de telnet naar poort 25 wel eens extern geprobeert? Blokkeerd je ISP die poort toevallig?
idd wanadoo en casema blokkeren 25

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

silverstorm schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 00:44:
TS geeft aan dat het hier om incoming gaat. POP3 dus. En dus ook niet port 25.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
lichte toevoeging:

probeer dit eens:

@ 1 dag MX 10 mail.paashaas.nl
ipv
@ 1 dag MX 10 mail

misschien dat het werkt, zo staan ze er bij mij iig in :)

edit:
onzin natuurlijk, anders had uitgaand ook niet gewerkt B)
maar het kan in ieder geval geen kwaad, mijn idee :P

[ Voor 29% gewijzigd door DutchTSE op 18-02-2006 00:53 ]

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
DutchTSE schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 00:52:
lichte toevoeging:

probeer dit eens:

@ 1 dag MX 10 mail.paashaas.nl
ipv
@ 1 dag MX 10 mail

misschien dat het werkt, zo staan ze er bij mij iig in :)

edit:
onzin natuurlijk, anders had uitgaand ook niet gewerkt B)
maar het kan in ieder geval geen kwaad, mijn idee :P
Done! Maar geen effect. Dacht zelf ook al zoiets. Maar dat extern 25 telnetten werkt waarschijnlijk ook niet, boeit ook verder niet, want SMTP gaat via de relay als ik het goed heb.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-04 22:10

jhu

Externe partijen kunnen de mail NIET bij je afleveren via poort 25 omdat deze geblokkeerd is.

Je moet een mail MX record aanmaken wat ook aflevert op een andere poort dan poort 25.

Voorbeeld:

Ik stuur je een e-mail op je paashaas account via mijn smtp server, nu gaat mijn smtp server opvragen waar de post moet worden afgeleverd. Je MX record verteld mijn server nu dat ik bij jouw server moet zijn die je thuis draait, vervolgens wordt het DNS naampje vertaald naar het IP-adres en probeert mijn server de post af te leveren op jouw IP-adres via poort 25.

Dit gaat echter nooit werken want deze poort staat dicht bij Casema en Wanadoo.

Vanmiddag heb ik nog bij een Casema gebruiker een mailserver aangemaakt die op poort 26 de post ontvangt. Via DynDns kan je voor 35$ per jaar een MX record aanmaken met portforwarding.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
jhu schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 01:00:
Externe partijen kunnen de mail NIET bij je afleveren via poort 25 omdat deze geblokkeerd is.

Je moet een mail MX record aanmaken wat ook aflevert op een andere poort dan poort 25.

Voorbeeld:

Ik stuur je een e-mail op je paashaas account via mijn smtp server, nu gaat mijn smtp server opvragen waar de post moet worden afgeleverd. Je MX record verteld mijn server nu dat ik bij jouw server moet zijn die je thuis draait, vervolgens wordt het DNS naampje vertaald naar het IP-adres en probeert mijn server de post af te leveren op jouw IP-adres via poort 25.

Dit gaat echter nooit werken want deze poort staat dicht bij Casema en Wanadoo.

Vanmiddag heb ik nog bij een Casema gebruiker een mailserver aangemaakt die op poort 26 de post ontvangt. Via DynDns kan je voor 35$ per jaar een MX record aanmaken met portforwarding.
Wat snap ik niet aan dit verhaal? POP3 is toch poort 110? Wat maakt dat hele laatste deel van het verhaal dan uit? Ik wil mail ontvangen.

[ Voor 13% gewijzigd door SgtStrider op 18-02-2006 02:13 ]

Verwijderd

titelfix

Verwijderd

SgtStrider schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 01:11:
[...]

Wat snap ik niet aan dit verhaal? POP3 is toch poort 110? Wat maakt dat hele laatste deel van het verhaal dan uit? Ik wil mail ontvangen.
i.d.d. client to server gaat over tcp 110 (pop3 dan, imap gebruikt poort 143), server to server mail gaat over poort 25(smtp), dus geen poort 25 is geen mail ontvangen van buitenaf.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 10:24 ]

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 10:23:
[...]

i.d.d. client to server gaat over tcp 110 (pop3 dan, imap gebruikt poort 143), server to server mail gaat over poort 25(smtp), dus geen poort 25 is geen mail ontvangen van buitenaf.
Ok, dus ik ben eigenlijk bezig voor Jan met de korte achternaam? Jammer. Tja, dan zit er niets anders op dan of wachten tot Casema de poort opengooit (not), of een speciale DNS registrar vinden die inderdaad die port forward.

edit:

Is het niet mogelijk de zogenaamde SRV records te wijzigen voor een domein? Dus bijv voor SMTP dat hele SRV record wijzigen :)?

[ Voor 13% gewijzigd door SgtStrider op 19-02-2006 12:42 ]

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Ok, na wat door te hebben gepluisd ben ik er achter gekomen dat het nooit zal gaan werken. Ik had met mijn domme hoofd vergeten dat de SMTP server eigenlijk de mailagent is, welke het dan doorsluist naar de POP server. Dit gaat dus niet werken, en zal alleen gaan werken met bepaalde MX portforwarding, of wanneer Casema de poort opengooit. Nouja, het idee was leuk ;) Bedankt voor alle replies.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
r0b schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 00:49:
[...]

TS geeft aan dat het hier om incoming gaat. POP3 dus. En dus ook niet port 25.
De mail moet op zijn eigen apparaat binnenkomen via de MX records, dat doe je niet met POP maar met SMTP.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1