[Zakelijk] 5 pc's + 1 laptop voor +/- 2000 euro

Pagina: 1
Acties:

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:46
Ik ben voor een studentenvereniging op zoek naar het bovenstaande. Het betreft dus een zakelijke deal (dus met support als dat mogelijk is), nu weet ik niet zo goed waar te beginnen aangezien er hordes bedrijven zijn die complete pc's aanbieden en nog eens hordes voor de zakelijke markt, waar ik (nog) niet in zit.

Het is overigens 5 pc-kasten en 1 laptop, dus ex. schermen e.d., die hebben we al. De laptop is voornamelijk om een beamer op aan te sluiten, presentaties te geven/filmpjes af te spelen. Verder het simpele typwerk in Word (denk aan een Algemene Ledenvergadering). De pc's moeten van hetzelfde kaliber zijn, typwerk en internetten.

2000 euro moet te doen zijn lijkt me zo, het gaat me niet om een ontiegelijke lijst van bedrijven waar dit mogelijk kan, maar degenen waar je bijv. ervaring mee hebt dat ze degelijk zijn (nog in lengte van jaren mee kunnen, het blijft een studentenvereniging) en dus mogelijk (goede) support geven :).

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:44
ga eens zoeken naar bedrijven die 2dehands spullen aanbieden (mr-at.nl) deze sites bieden ze meestal wel goedkoop aan.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Mentalist

[avdD]

Inkopper : Dell?

Inkopper meer directe support : computershop om de hoek? Meer onderdelenkeuze, minder voortbestaanszekerheid.

Ervaring : www.tweakers.net/shopsurvey ?

5 PC's en 1 laptop lijkt me niet zó bijzonder dat je er met de shopsurvey niet uit zou kunnen komen eigenlijk?

Op www.bluelink.nl lukt het me trouwens net, heb je wel leuk IBM spul voor €1873,06 alleen zijn de desktops dan P3 600 bakken met W98SE :o (op zich snel genoeg voor wat je wil). Nog eens 5x XP Home OEM erbij (als ze dat al verkopen) zou €400 extra kosten.

Ik vraag me sowieso af of het je lukt met legale Windowsen. Er vanuitgaande dat je XP wil overal ben je al €480 aan XP OEM licenties kwijt, vergeet dat niet. Bij b.v. Dell of een andere "grote" bouwer kan het wel lukken, maar bij de zaak om de hoek valt zoiets vaak toch duurder uit.

[edit]
Hmm, laat maar, bij Dell gaat het met 1 jaar garantie niet lukken, dat kost zo'n €2700,- voor de goedkoopste bagger die ze hebben. De verzendkosten doen 't 'm he. Als je met 3 maanden garantie een genoegen neemt, en heel veel gezeik om je gelijk met de Europese wet te halen mocht je daarna nog garantie willen verhalen, en je zou Dell bellen om er wat af te pingelen - dat verzenden van al die zooi tegelijk moet toch goedkoper kunnen? - , dan kan je misschien onder de €2000 komen.

Dan blijft denk ik Bluelink's P3 600 over, of misschien de lokale PC boer en Linux draaien, even geen zin om uit te rekenen of je dat wel kan halen.

[ Voor 33% gewijzigd door Mentalist op 18-02-2006 00:20 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Licenties kan misschien goedkoper. Voor studenten + docenten zijn (aanzienlijk) voordeligere licenties beschikbaar. Geen idee alleen of een studentenvereniging daar ook voor in aanmerking komt.

Je hebt het ook over Word, dus dat is nog een licentie (x5) extra..

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Modbreak:Dit is geen marktplaats.

[ Voor 79% gewijzigd door Laurent op 18-02-2006 13:41 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik weet niet of je daar in Nederland ook zo'n deals kunt krijgen maar ik kan hier (in de USA) vanaf 99$ een nieuwe pc kopen. Ik denk dat dit in Europa al snel 200$ wordt (goedkope mobo+sempron (of een VIA C3 kun je ook goedkoop krijgen) +goedkope kast+256MB+40G). 5x200=1000 + 5 goedkope CRT's/TFT's = 1500. Een laptop kun je ook al krijgen vanaf 400 dan kom je aan ongeveer 2000.

Qua support heb je normaalgezien (2j?) garantie als je iets koopt en dan moet je nog een gratis besturingssysteem zien te vinden met support vanuit een community (ik ga geen reclame maken) en vb. OpenOffice om te tekstverwerken

Wil je natuurlijk MS Windows + MS Office dan ga je denk ik al snel (zelfs studentenedities) 1000 euro mogen reserveren voor licenties en houd je niet veel meer over.

Had je nu 2000 euro meer dan kon je 5 Mac Mini's kopen (2500) en een Mac laptop (1000) en enkele goedkope CRT's of TFT's aanschaffen. Daar zit dan niet alleen je garantie maar ook een eenvoudig besturingssysteem en een reeks goede software (Ik weet niet of er nog steeds een soort van Works bijgeleverd wordt) alsook hardware die minder snel veroudert en goed doorverkoopt.

[ Voor 22% gewijzigd door Guru Evi op 18-02-2006 07:30 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Ik zou gewoon op marktplaats kijken, staan zat goede computers die sneller zijn dan een p3 en die ook nog geen 200euro per stuk kosten ;)
Voor 2000euro mag je van nieuwe computers niet zo veel verwachten, maar tweedehands is er genoeg moois te vinden :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

http://www.mr-at.nl/product_info.php?products_id=20
Zoiets is ideaal voor wat jij er mee wilt :)
Goedkoop studentenlicenties aanvragen op bijvoorbeeld surfnet.nl en gaan met die banaan :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Croga
  • Laatst online: 20:45

Croga

The Unreasonable Man

Atlas schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:20:
http://www.mr-at.nl/product_info.php?products_id=20
Zoiets is ideaal voor wat jij er mee wilt :)
Goedkoop studentenlicenties aanvragen op bijvoorbeeld surfnet.nl en gaan met die banaan :)
Ik zou dan liever voor deze gaan. Goedkoper en minstens zo snel (P3 heeft veel hogere IPC dan P4-willamette).....

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Bij Dell ben je inderdaad wat duurder uit dan 2000 euro, maar ook weer niet zoveel (tenminste als je gratis transport krijgt). Op www.dell.be geconfigureerd komen de 5 (dimension 3100) desktops op ruim 1800 euro.

Met een zeer goede laptop bij (Dell inspiron 630m) kom je dan op nog geen 2700 euro. (kan nog zo'n 300 euro goedkoper als je kiest voor de inspiron 1300, maar zijn batterij is duidelijk slechter (want NiMh ipv Li-ion), je krijgt slechts 90 dagen garantie ipv 1 jaar en je moet het doen met een Celeron processor, wat allemaal betekent dat de batterijlooptijd minder (of veel minder) zal zijn.

Voor de desktops krijgt je wel een stuk betere componenten dan in vorige posts aangeraden, zoals een 80 GB 7200 rpm HD, 512 MB geheugen, en niet in het minst een DVD-writer. De vraag blijft natuurlijk, kan je je vinden in die hogere prijs? Misschien volstaat wat eerder is aangeraden ook wel voor je eisen.

Dus:
  • ofwel ca. 2375 euro met alles nieuw (5 Dimension 3100 + 1 Inspiron 1300, met Windows XP Home, wel zonder Word-licentie). Als je al toetsenborden hebt, of liever een gewone CD-ROM drive ipv een DVD writer, moet je denk ik wel met Dell kunnen onderhandelen over een iets lagere prijs, zodat je aardig in de buurt komt van 2000 euro.
  • Ofwel minder dan 2000 euro, met wat eerder aangeraden is.

• flipjevandejam
Ik weet niet precies hoe het met het software gedeelte van het geheel zit, maar er staan nu al pc's met wat software (veelal verouderd), maar ik denk dat je dat los moet zien van de kasten en de laptop. Die licenties e.d. zijn idd wel goedkoop via surfnet of universiteit te krijgen. Allerlei mooi voorgeinstalleerde systemen met tierelantijntjes hebben we dus niet echt nodig. Dell besteedt daar wel veel aandacht aan en dus valt die eigenlijk al een beetje af.

Ik ben dus meer op zoek naar de meer mainstream zaken die idd goede refurbished/overstock systemen aanbieden denk ik :). Meer ideeën zijn altijd welkom :7.

• Croga
  • Laatst online: 20:45

Croga

The Unreasonable Man

Als je bij Dell voor de 1100 gaat kun je zelfs voor 327 euro per kast gaan. Inclusief WindowsXP Home edition.

En als je dan eens gaat kijken naar de BTW (wellicht is het mogelijk om zonder BTW te kopen) dan kom je zelfs op slechts 275 euro per kast, houd je nog 625 over voor de laptop...

Als je vervolgens Dell belt en zegt dat het voor een studentenvereniging is willen ze mischien nog wel een beetje sponsoren. Tenslotte is het behoorlijk reclame richting al die studentjes ;)

• flipjevandejam
Hmm, aan sponsoring had ik nog niet eens gedacht, inderdaad misschien wel een idee :).
Pagina: 1