Toon posts:

[Linux] Webcam driver laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een tijd gestoeid om mijn Thrust Spacecam 150 aan de praat te krijgen onder Fedora Core 4. Uiteindelijk is dit gelukt, maar met een smerige oplossing waar vast een nette oplossing voor is.

Als ik mijn webcam inplug in de USB drive van mijn laptop wordt deze herkend, en vervolgens wordt er automatisch een driver geladen, namelijk de sn9c102 driver. Dat is natuurlijk heel mooi, als dit de juiste driver zou zijn.

Ik heb met de hand een andere driver gecompileerd, de spca5xx driver en deze toegevoegd aan mijn /lib/modules/kernel.../ directory. De grap is nu dat als ik de webcam inplug, nogsteeds de "oude" driver geladen wordt, en niet de door mij gecompileerde.

Als vieze truuk heb ik de " oude" driver gewoon van naam veranderd zodat deze niet meer gevonden kan worden, en dan gebruikt de webcam wel mijn driver maar met een lelijke error in /var/log/messages:

Feb 17 23:43:38 laptop modprobe: FATAL: Could not open '/lib/modules/2.6.15-1.1831_FC4/kernel/drivers/usb/media/sn9c102.ko': No such file or directory

Mijn vragen:

Welk process zorgt voor herkenning van USB apparaten, en hoe bepaald het welke driver het moet laden?
Kan ik dit process beinvloeden, zodat de juiste driver automatisch geladen wordt zonder ge-rename van drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Jeetje niemand? Of is mijn vraag/probleem niet duidelijk?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:33

Super_ik

haklust!

zoek naar je rc.hotplug scripts, en verander daar de settings

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kan nog ranziger ;)

gewoon symlinken.
Oude wegmieteren, en ipv ervan een symlink naar spca5xx nneerzetten.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Super_ik schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:49:
zoek naar je rc.hotplug scripts, en verander daar de settings
Ah bedankt, daar zocht ik naar!

Boudewijn: Inderdaad, daar had ik ook al aan gedacht, maar dat is helemaal vies! :+

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 17:45

ATS

Dat staat toch in je modules.conf? Gewoon daarin de drivernaam veranderen voor jouw hardware en het zou goed moeten gaan.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1