Toon posts:

Pentium II 400 overklok probleempje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met mijn Pentium II 400 over te klokken... aangezien ik m niet kan unlocken ben ik met de bus aan het klooien...

ik heb m nu op 112 MHz gezet, dus 448 MHz CPU, dit werkt allemaal goed, maar als ik naar 133 MHz bus wil springt dat lampje van m'n beeldscherm niet meer op groen... blijft oranje... :( ik hoor verder geen piepjes ofzow...
Kan ik nu de bus gewoon niet sneller als 112 MHz laten lopen, of is er iets anders dat in de weg zit?

config:
asus p2b (intel 440 bx chipset)
pentium II 400 (maar dat wist je al :))
creative TNT2 3D blaster
pci 128 soundcard
320 MB cas2
compex rtl8129 nic

Ik heb ook verhalen gehoord dat die Pentium II van voor augustus 98 moet zijn om m te kunnen unlocken... is dit waar???

Ik heb wel geprobeerd om mijn CPU te unlocken (ik wil als t ff kan 500 MHz of hoger halen nl.), dus ik pinnetje 21 afplakken (tenminste ik geloof dat het pinnetje 21 was... heb vanaf links geteld met de heatsink naar boven, dit leek mij het meest logisch), maar nog steeds op 448 MHz lopen terwijl de multiplier op 4,5 stond ( zou dus eigenlijk 504 moeten lopen)

alvast bedankt :)

Verwijderd

ik heb hetzelfde moederbord en dezelfde CPU en volgens mij gaat dat bord niet verder dan 112 Mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 januari 2001 16:49 schreef Nokia het volgende:
ik heb hetzelfde moederbord en dezelfde CPU en volgens mij gaat dat bord niet verder dan 112 Mhz.
hmmm, naar... :(

iemand anders nog ervaringen?? :?

Verwijderd

maar nog steeds op 448 MHz lopen terwijl de multiplier op 4,5 stond (zou dus eigenlijk 504 moeten lopen)
Dit kan dus echt niet heh... 112x4,5 is wel 504. maar je Mult. staat gewoon op 4, want 112x4 is dus echt 448 heh...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 januari 2001 16:52 schreef Sp1ke het volgende:

[..]
Dit kan dus echt niet heh... 112x4,5 is wel 504. maar je Mult. staat gewoon op 4, want 112x4 is dus echt 448 heh...
dit kan wel, want mijn processor is gelocked :)
en ik weet zelf heel goed op welke multiplier mijn processor staat :)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 22 januari 2001 16:52 schreef Sp1ke het volgende:

[..]
Uuuhm waarom denk je dat hij dat pinnetje probeerde af te plakken?
Ik heb wel geprobeerd om mijn CPU te unlocken (ik wil als t ff kan 500 MHz of hoger halen nl.), dus ik pinnetje 21 afplakken (tenminste ik geloof dat het pinnetje 21 was... heb vanaf links geteld met de heatsink naar boven, dit leek mij het meest logisch), maar nog steeds op 448 MHz lopen terwijl de multiplier op 4,5 stond ( zou dus eigenlijk 504 moeten lopen)
Mare volgens mij kun je bij THG nog wel info vinden over het afplakken van de juiste pin. Sterker nog ik kwam hem eergisteren nog tegen. Dus kijk daar ff zou ik zeggen.

edit:

Moet ik natuurlijk wel de goed link plaatsen voor Tom's Hardware Guide |:(
Is nu gefixed :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 januari 2001 16:59 schreef FoolZero het volgende:

Mare volgens mij kun je bij THG nog wel info vinden over het afplakken van de juiste pin. Sterker nog ik kwam hem eergisteren nog tegen. Dus kijk daar ff zou ik zeggen.
gevonden :)
ik ga het gelijk proberen... :)
had net dus 2 keer de verkeerde pin... :)

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 11:33
Mijn P2B met PII400 kan een bus halen van 124, en doet het dus lekker op ± 500.
Maar je geheugen moet dat ook aankunnen.

- NAC Breda -

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb een ASUS P2B (laatste revisie)
Die gaat tot 150 Mhz FSB (133 stabiel) maar dat vind de chache van je CPU niet leuk.
Dus bord gaat stabiel tot 133 Mhz (mem moet het ook kunnen)

Verwijderd

eey Scorpion, wat is de URL dan van dat artikeltje over het afplakken van pinnetjes (welke pinnetjes?).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 januari 2001 17:41 schreef Ritchie het volgende:
Mijn P2B met PII400 kan een bus halen van 124, en doet het dus lekker op ± 500.
Maar je geheugen moet dat ook aankunnen.
een bus van 124??
welke revisie is dat??

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 januari 2001 17:51 schreef Baba het volgende:
eey Scorpion, wat is de URL dan van dat artikeltje over het afplakken van pinnetjes (welke pinnetjes?).
pinnetje b21

zorg dat je tegen het hologram op je cpu aankijkt en tel dan van rechts naar pinnetje 21...

Verwijderd

Topicstarter
owk, dat pinnetje afplakken helpt niet :(
toch wil ik boven de 500 MHz uitkomen, dit kan wel als ik de bus op 133 MHz zet, maar dan gaat mijn beeldscherm niet meer aan :(

iemand enig id wat er fout gaat :?

als ik n mijn mobo boekje kijk staat er dat de PCI bus op 33.3 of 44.3 MHz draait... hoe kan ik erachter komen welke het is?? want volgens mij heeft het hier iets mee te maken...

Verwijderd

Je moet (voorzichtig) je voltage opvoeren lijkt mij....

Verwijderd

koop een pIII

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 januari 2001 18:39 schreef nielo1 het volgende:
koop een pIII
hahaha, zeker omdat jij die te dure pentium III 800 nog hebt liggen ? :+

Verwijderd

Ik kreeg mijn oudde PIII wel op 133 bus, maar de PII van me pa kreeg ik nooit hoger dan een bus van 124.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Heeft iemand de preciese link om voltage te veranderen (op bep. pinnentjes afplakken)

En de link van dat unlocken (waar zit pin21), want ik heb ook nog een PII-300 die aardig oud is en op een LX mainbordje zit waar alleen maar multiplier veranderd kan worden en geen FSB :)

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 21:16
mijn PII 400 krijg ik ook niet hoger dan 4x112=448 zo draai ik al 1.5 jaar.
volgende week een tb1100

debeerzietzevliegen.nl

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 11:33
Op maandag 22 januari 2001 17:51 schreef ScorpionY het volgende:

[..]
een bus van 124??
welke revisie is dat??
Een van de laatste...
Kijk hiero eens voor de jumpersettings:
http://www.asus.com.tw/Products/Motherboard/manual_slot1.html#p2b

- NAC Breda -

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik vrees dat die FSB van 124 MHz niet gaat lukken dan :(... ik heb nl. revisie 1.0A

is er misschien nog iemand die weet hoe ik kan zien (of uitrekenen) op welke snelheid mijn PCI bus gaat lopen als in de FSB op 133 MHz zet??

in m'n mobo boekje staat 33.3 of44.3 MHz, maar hoe weet ik nu welke het is en hoe kan ik dat veranderen? :?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51
Het kan ook heel goed aan jouw TNT2 liggen. Tenslotte gaat de AGP snelheid van 66 naar 89MHz. Als jouw kaartje dat niet trekt krijg je geen beeld natuurlijk. Zelf heb ik ervaring met deze cpu in combinatie met een P3B-F; 533MHz was niet zo'n probleem:)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1