Ik wil graag een avatar script hebben waar mensen mijn avatar mee kunnen kiezen. Ik heb namelijk een eigen servertje waar een aantal avatars op staan en nu wil ik mensen op mijn website laten kiezen welke avatar ik heb op forums.
Welnu ik ben al een eind gekomen maar het wil me maar niet lukken. Ik snap eigenlijk ook niet goed waarom het niet wil want ik ben echt er al uren mee bezig geweest maar om 1 of andere reden is er een schrijf probleem naar een .dat file toe. Het kan niet zo zijn dat ik de chmod niet goed heb staan want het is mijn eigen computer die ik gebruik als server en andere scripts van mij werken wel gewoon.
Het script dat niet wil werken is het volgende
wat dus het probleem is is dat icon.dat leeg is en leeg blijft. Naar mijn weten heb ik niets fout gedaan en er wordt ook geen fout weergeven als ik het script start. ava.php werkt in principe ook ware het niet dat ik niets te zien krijg omdat icon.dat leeg blijft.
Dit is mijn code voor ava.php
Ik draai hier php 4.2.3 met apache 1.3.27
ik hoop dat ik mijn post volledig genoeg gemaakt heb en iedereen die me een zetje in de oplossing kan geven heel erg bedankt
Welnu ik ben al een eind gekomen maar het wil me maar niet lukken. Ik snap eigenlijk ook niet goed waarom het niet wil want ik ben echt er al uren mee bezig geweest maar om 1 of andere reden is er een schrijf probleem naar een .dat file toe. Het kan niet zo zijn dat ik de chmod niet goed heb staan want het is mijn eigen computer die ik gebruik als server en andere scripts van mij werken wel gewoon.
Het script dat niet wil werken is het volgende
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| <? if (isset($submit)){ include ("icon.dat"); $iconnummer = $nummer; $file = fopen ("icon.dat","w"); fputs($file, "<"); fputs($file, "? $"); fputs($file, "iconnummer=$iconnummer ?"); fputs($file, ">"); fclose ($file); echo "$iconnummer is nu geselecteerd"; } else { echo '<FORM METHOD=POST ACTION="edit.php">'; echo '<input type="radio" name="nummer" value="1">'; echo "[img]'icon1.png'><BR[/img]"; echo '<input type="radio" name="nummer" value="2">'; echo "[img]'icon2.png'><BR[/img]"; echo '<input type="radio" name="nummer" value="3">'; echo "[img]'icon3.png'><BR[/img]"; echo '<input type="radio" name="nummer" value="4">'; echo "[img]'icon4.png'><BR[/img]"; echo '<INPUT TYPE="submit" NAME="submit">'; echo '</FORM>'; } echo "Huidig icoon: [img]\"ava.php\"[/img]"; ?> |
wat dus het probleem is is dat icon.dat leeg is en leeg blijft. Naar mijn weten heb ik niets fout gedaan en er wordt ook geen fout weergeven als ik het script start. ava.php werkt in principe ook ware het niet dat ik niets te zien krijg omdat icon.dat leeg blijft.
Dit is mijn code voor ava.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <? header ("Content-type: image/png"); header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate"); include ("icon.dat"); $icon = ImageCreateFromPNG("icon$iconnummer.png"); Imagepng($icon); ImageDestroy($icon); ?> |
Ik draai hier php 4.2.3 met apache 1.3.27
ik hoop dat ik mijn post volledig genoeg gemaakt heb en iedereen die me een zetje in de oplossing kan geven heel erg bedankt