Toon posts:

Roaming profiles +Outlook Express

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb op dit moment 6 clients die dezelfde hardware/software hebben. Daarom sla ik hun profielen op de server op in "\\server_name\profiles\username". Alleen zij gebruiken allemaal Outlook Express 6. De archiefmap hiervan is standaard : %userprofile%\Documents...\en de rest.

Nou dacht ik slim te zijn en deze waarde in het register op te zoeken, hetgeen zich bevindt in :

code:
1
HKEY_USERS\S-1-5-21-3561788534-1194091625-3297153761-1141\Identities\{63E407C6-25B4-497C-F9A192465D6A}\Softw

Deze waarde heb ik dus aangepast naar : \\server_name\profiles\%username%

Echter, bij het starten van Outlook Express krijg ik gelijk de volgende foutmelding :

code:
1
Kan Outlook Express niet starten. De toepassing kan het Outlook Express-berichtenarchief niet openen. De computer heeft onvoldoende geheugen of uw schijf is vol. Neem contact op met de Microsoft helpdesk voor verdere ondersteuning. (0x800C012E,5).

Klik ik deze weg met OK, dan krijg ik de volgende melding :

code:
1
Kan Outlook Express niet starten omdat MSOE.DLL niet kan worden geïnitaliseerd. Outlook Express is mogelijk niet juist geïnstalleerd.

Zowel administrator als de user hebben full control over de map en dus de .dbx bestanden.

Mijn vraag (terwijl ik dit stevig zit uit te pluizen!) : heeft iemand dit ooit al eens gerealiseerd en zo ja, welke hoek moet ik dit in zoeken?

Ik heb een foutmelding in ieder geval dus daar ben ik op aan het zoeken, alhoewel ik veel info tegen kom over corrupte installaties...

Verwijderd

Topicstarter
Oke sorry voor dit onzin topic... 8)7
Inderdaad een rechtenprobleem |:(

Wat ik wel wil melden is dat ik niet de \\server_name\profiles\%username% map kan selecteren als ik dat doe via Extra -> Opties -> tabblad Onderhoud -> Archiefmap.

Dit kan je dus doen op minimaal twee manieren :

1) Waarde veranderen in het registeren via regedit (zie startpost)
2) X-setup gebruiken -> Classic starten en dan de waarde aanpassen bij "Internet\Outlook Express\Data Storage\Attachments/Messages

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 00:17 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Outlook Express op een netwerk mapping of UNC pad wordt ook niet ondersteund.

Met andere woorden: je kan het wel zo neerzetten, maar werken doet 't niet.
Er zit een ingebouwde check op UNC paden op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device