Toon posts:

[xp] hoe wireless internet zonder beide compu's aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

ik ben een complete newby. het lukte mij niet een antwoord te vinden in het archief, vandaar mijn vraag.

Ik heb net een LinksysWRT55AG gekocht.
Deze verbindt mijn kabelinternetverbinding met
1: kabel naar pc (XP: broadband ethernet kaart)
2: draadloos met laptop (XP: PRO/Wireless 2200 BG)

Nu heb ik alle instellingen van Linksys overgenomen.
Daarbij heb ik het MAC adres gekloond in het bijbehorende webprogramma,
aangezien dat werd aangeraden als je chello hebt.

Nu is mij probleem dat ik alleen internetverbinding op mijn laptop krijg als ik de pc aan heb staan.
Hij herkent dan geen ip adres etc meer. Moet ik weer terug in dat routerprogramma om iets aan of uit te vinken? En wat dan?

Weet iemand wellicht of en wat ik hieraan kan doen?
Een van de redenen waarom ik derouter heb aangeschaft is om onafhankelijk van de andere pc te kunnen internetten.

Hopelijk kan iemand mij helpen en is het probleem eenvoudig op te lossen,

Met vriendelijke groet,
Thomisa

Verwijderd

Hallo,

heb je het MAC adres van de vaste PC gecloned ? Dat zou wellicht het probleem kunnen zijn, probeer de MAC address clone feature uit te zetten en kijk wat er gebeurt...

Verwijderd

Topicstarter
dat ga ik onmiddelijk doen.
ik had het gedaan omdat ik daarvoor helemaal geen draadloze verbinding kreeg en omdat het specifiek werd aangeraden in de gebruiksaanwijzing.

Maar ik heb toen ook iets anders veranderd (andere soort van encrypty) en misschien lag daar wel het probleem van de eerder niet-verbinding aan.

iklaat zo wel even weten of het is gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
o help, nu krijg ik ook geen verbinding meer met de gewone pc...hm,en
(mijn huidige verbinding gaat draadloos via die van de buurman).
Draadloos krijg ik evenmin een verbinding, hoewel hij nu wel een ip adres etc geeft.
Enfin, ik ga alles maar weer opnieuw installeren....

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:14

silverstorm

tearing me apart

/me zwaait naar de nieuwe bij
Volgens mij moet je juist bij chello het MAC klonen.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:47:
Draadloos krijg ik evenmin een verbinding, hoewel hij nu wel een ip adres etc geeft.
Enfin, ik ga alles maar weer opnieuw installeren....
Welk IP-adres krijg je dan? Windows heeft ooit bedacht dat het leuk is om 169.xxx.yyy.zzz adressen uit te geven als er geen dhcp-server(geeft IP-adressen) gevonden kan worden.

offtopic:
Als je 2x achter elkaar iets meldt, kan je je dit knopje gebruiken. Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
misschien dat chello wel een probleem heeft, nu krijg ik op geen van beide computers nog verbinding :'( . Heb de tip geprobeerd, naar tot nog toe geen verbinding gehad. Mocht er nog een tip zijn, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

groet,
Thomisa

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:24
als je chello modem een ander mac-adres krijgt, wat waarschijnlijk gebeurd is toen je de mac adres clone hebt uitgezet, dan gaat hij een beetje moeilijk doen. vooral als je achter de router zit. haal de chello modem 30 seconde van de stroom, haal de utp kabel uit de modem, verbind de stroom weer, verbind dan de modem rechtstreeks met je pc, en start nu internet op. je krijgt dan het chello aanmeld scherm, hier moet je je gegevens invullen. als je dat gedaan heb kun je gewoon internetten op je pc.

sluit nu de pc aan op de router (en niet de router aan de modem) en clone nu het ip adres van je pc,(als je 2 netwerkkaarten hebt moet je wel dezelfde netwerkkaart gebruiken welke je gebruikt hebt toen je rechtstreeks je chello modem ging instellen)

als je dat gedaan hebt sluit je de router weer aan op je modem.

nu zou het op je pc in ieder geval weer moeten werken.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Het werkt weer.

Ik snap eigenlijk helemaal niet hoe dat kan en vooral niet waarom het gisteren niet werkte en nu wel.
Het systeem zal wel erg gevoelig zijn voor de volgorde waarin je de dingen afhandelt, zoals ik ook kon opmaken uit wat voorgaande schrijver opmerkt.
Hopelijk houdt het nu stand.

Ik heb mij inderdaad weer eerst zonder router bij chello aangemeld.
Daarna de router geïnstalleerd zoals in de gebruiksaanwijzing staat.
Ditmaal zonder cloning van het mac adres.
Nu doet alles het in 1 keer. Laptop en pc onafhankelijk van elkaar.

Sterker nog: ik heb er zelfs ongevraagd een lokaal netwerk via internet bij, wat ik niet per se wil en waarvan ik hoop dat het voldoende beveiligd is, zodat niet iedereen in mijn computer kan kijken...

MvG,
Thomisa
Pagina: 1