Toon posts:

Op 1 pc wel internet, andere niet

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik heb een probleem. Ik heb een Compaq computer met daarop breedband internet van Onsnet. Glasvezel. Dat werkt allemaal perfect. Router zit gewoon in de meterkast, geen wachtwoord en username nodig. Nou heb ik een extra netwerkkabel gekocht, en die wil ik op een andere computer aansluiten zodat ik daar ook op kan internetten. Ik steek de netwerkkabel in de router en in de andere computer, werkt niet. Hij verzend wel pakketjes maar hij ontvangt niets. Op 1 computer werkte het wel, andere niet. Ik heb de kabeltjes omgewisseld, maar dat maakte niets uit. Ik heb windows xp home eropnieuw opgezet, op de computer waar internet het niet op deed. Steek het kabeltje erin, werkt nog steeds niet! Bij de computer die het wel doet heb ik niets in hoeven vullen. Ik stak de stekker erin en het werkte. Instellingen staan bij beide computers hetzelfde zover ik weet; automatisch ip krijgen en automatisch dns verkrijgen. Hoe kan dit? Ik snap er helemaal niets meer van.

Mvg.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Misschien dat je router is ingesteld dat alleen bepaalde MAC adressen worden toegelaten (of was dat nou alleen bij draadloze routers :? )

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is, ik kan niet in de router. Ik heb geen boekje ervan. Ik ben net hier verhuist en de router stond ergewoon. Ik klikte de computer erin en hij werkte. En bij routers is dat niet met mac adressen, dat is bij draadloze en modems volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier een oplossing voor? Moet ik misschien iets in de router configureren ofzo? Maar als ik de kabel in de coputer stop die niet werkt, en de kabel uit de computer haal die wel werkt, doet hij het ook niet..

• ThinkPad
Probeer anders eens wat adressen? (192.168.2.1 is bij ons het adres van de router (SMC router) )

Of: 192.168.1.1

of doe op de pc waar het internet wel werkt eens: Start >> Uitvoeren>> cmd>> en dan ipconfig /all

dan zie je als het goed is, iets in de trant van:
Windows IP-configuratie

Bla bla bla, hoop tekst wat niet interessant is

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.100

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1

DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1

Enz enz..
De adressen van de vetgedrukte items moet je even proberen op te roepen op de pc waar het internet wel werkt.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, en er staat gewoon kan pagina nie tweergeven.. Bij alle 3 dikgedrukte niet.

Verwijderd

doe ons het merk en type eens van die router, kan zijn dat je maar 1 pc op dat ding mag aansluiten, als je een switch heb kun je het testen :9

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
PacketFront CPS 500

Zitten meerdere uitgangen in, net als een gewone router.. Het enige wat anders is aan deze router is dat er ook 2 telefoonaansluitingen op zitten.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 19:42 ]

Verwijderd

De router kan ook in "bridge" stand staan, dit kan je zien door naar het IP van de werkende PC te kijken, is dat niet 192.x.x.x of 10.x.x.x dan moet je router anders ingesteld worden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het ip adres begint met 84.x.x.x..

• ThinkPad
Volgens mij is dat ding gewoon een switch

Als ik zoek op google krijg ik dit:
Voer je discussie hier op het forum!... Onderwerp: Packetfront CPS 500 (Ons Net Switch ! )Gepost: Wednesday, January 26, 2005 3:50:04 PM

Verwijderd

192.168.3.1 of 84.35.10.1 moet je eens proberen

Verwijderd

Topicstarter
Werkt allebei niet.

Verwijderd

heb je het ding al een keer geresset?

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 19:45:
Volgens mij is dat ding gewoon een switch

Als ik zoek op google krijg ik dit:

[...]
Inderdaad. Als ik zoek op google krijg ik dit: CPS 200, Customer Premises Switch

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-02 07:32
Weet je zeker dat Onsnet meerdere computers op 1 verbinding toelaat?

Hebben beide computers losse netwerkkaarten, zoja, heb je deze kaarten al verwisseld om te kijken of de andere computer wel internet heeft? Als dit niet zo is is voor de eerstvolgende stap om het probleem op te lossen een ander lastige oplossing.

Probeer het MAC adres van de ene computer even op de andere computer te zetten (en eventueel andersom). Dit is heel makkelijk alleen je moet even weten hoe het moet. Helaas heb ik geen tijd om dit nu aan je uit te leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Netwerkkaarten werken perfect. Ik denk dat ik Ons Net maar is ga bellen, of hun die "bridge" eraf kunnen halen. Daar zal het waarschijnlijk aan liggen. Het is een router, met meerdere netwerkingangen, dus zal ook wel meerdere pc's toe laten lijkt me..

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-02 21:48
Hang gewoon een router aan je Onsnet geval. Je zorgt dat het MAC adres van je werkende PC in die router komt te staan, en sluit daar dan dus Onsnet op aan. Daarna zorgt je router voor de lokale IP's voor de twee pc's die je van internet wil voorzien.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 18:12

BHQ

Martijn schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:29:
Hang gewoon een router aan je Onsnet geval. Je zorgt dat het MAC adres van je werkende PC in die router komt te staan, en sluit daar dan dus Onsnet op aan. Daarna zorgt je router voor de lokale IP's voor de twee pc's die je van internet wil voorzien.
Wat de neger zegt. een simpele router hoeft nog geen 2 tientjes te zijn als is je WAN->LAN throughput niet geweldig dan.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-02 21:48
Yapser schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 23:03:
[...]

Wat de neger zegt. een simpele router hoeft nog geen 2 tientjes te zijn als is je WAN->LAN throughput niet geweldig dan.
Neger??? :? :? :?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 18:12

BHQ

Fok!, nevermind.
Pagina: 1