Norton Firewall 2006 netwerk problemen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Heb sinds gister op twee van de drie computers hier op het netwerk Norton Internet Security 2006 geïnstalleerd. Hiervoor gebruikte ik de 2005 versie van dit pakket, dat nu ook nog op de derde computer staat.
Echter geeft het 2006 pakket wat problemen mbt de firewall en de gedeelde mappen op de computers. Wanneer de firewall aan staat komt het geregeld voor in my network places dat de mappen van de andere computers onder unknown komen te staan en dus ook niet meer toegankelijk zijn. Ook zijn de gedeelde mappen van de twee computers met 2006 niet toegankelijk voor de computer met 2005. De computers op het netwerk die 2006 draaien hebben geen toegang tot elkaar en ook kan er met de computer die 2005 draait niet gecommuniceerd worden. Oftewel, de 2006 firewall zorgt ervoor dat de andere computers er niet op kunnen en dat de computer die 2006 draait niet bij de mappen van de rest kan.
Wanneer ik de firewall uitzet en op dat moment my network places open, dan komen de mappen gewoon onder de naam van de des betreffende computer te staan en zijn ze ook weer toegankelijk. Het netwerk functioneert dan gewoon weer goed. Wanneer ik vervolgens de firewall weer aan zet blijven zij ook toegankelijk! Echter wanneer een computer wordt gereboot dan treed het probleem weer op. Deze is niet meer toegankelijk en heeft zelf ook geen toegang meer. Kortom de firewall blokkeert op de een of andere manier het dataverkeer tussen de computers. De instellingen van de firewall zijn hetzelfde als die bij de 2005 versie waren.
Heeft iemand iets soortgelijks met de 2006 firewall zelf meegemaakt en is hier misschien een oplossing voor? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145689

Hallo,

heb je de shares aangemaakt terwijl je ingelogt was met een administrator account, of met een 'gewoon' user account ?
Je zou het volgende kunnen proberen: of alle user accounts als administrator accounts aanmaken, of alle shares weghalen en opnieuw aanmaken met een 'gewoon' user acount.
Kijk ook eventjes oj jouw interne network (bijvoorbeeld 192.100.1.{1-10} in de firewall als trusted netwerk staat, en dat je de poorten 135 t/m 139 en 445 open hebt staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Bij trusted network heb ik exact dezelfde instellingen staan waarmee het met de 2005 versie altijd goed ging. Heb die wizzard hem laten configureren en dan komt er als trusted 192.168.1.0 255.255.255.0 te staan. Kortom het zou gewoon moeten werken, maar dat doet het dus niet. Ook als ik een serie van 192.168.1.1-20 invul heb ik hetzelfde probleem. Nou heb ik hem wel van een torrent site, maar neem aan dat dat niks met de problemen te maken heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door tommy6 op 18-02-2006 11:22 ]