Toon posts:

Xp opstart diskette werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd XP te installeren op een PC die geen opstart ondersteuning
had voor cd-rom. Ik heb van de Microsoft pagina een proggie gedownload om opstart
diskettes te maken. Dit gedaan maar de compaq spreekt de diskette wel aan en zoekt
naar de cd-rom maar daarna start hij weer vanzelf op het blijft dit herhalen.....suggesties
zijn zeeeer welkom! I'm running out of options ;)

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-03 17:57
mmh ja.

tis niet precies wat ik had. maar ik gebruikte mijn oude diskette's van 10/15 jaar geleden nog. pas bij de 12de diskette had ik een diskette waarbij de windows installatie niet zei dat er iets beschadigd was _/-\o_ .

Nu gebruik ik norton ghost 2003 want wil dit niet graag nog eens doen.

Verwijderd

Home of Pro? Opstartdiskettes zijn een zestal exemplaren om installatie mogelijk te maken. Waarom werkt autoboot van XP niet op jouw PC?

Verwijderd

Autoboot werkt niet omdat het niet in de bios zit. Ik heb idd 6 diskettes maar bij de eerste al blijft hij steeds opnieuw opstarten, heb ook al de hd op een andere pc geinstalleerd en toen aan het moederbord gehangen, maar dit bood ook geen succes....

Verwijderd

hm das een beetje shit eigelijk.. euhm euhm wat kunnen we verzinnen voor jou ?

ga naar www.bootdisk.com ? voor een nieuwe opstartflop :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 22:29 ]

Verwijderd

Werkt deze opstart flop ook met windows xp sp2? :?

heb net nl al twee van deze geprobeerd })

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 22:36 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Zelfs mijn oude P133 kon booten vanaf cd.

Dus weet je heel zeker dat je niet van cd kan booten ?

En op een P133 wil je geen XP meer draaien :)

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 22:26:
Autoboot werkt niet omdat het niet in de bios zit. Ik heb idd 6 diskettes maar bij de eerste al blijft hij steeds opnieuw opstarten, heb ook al de hd op een andere pc geinstalleerd en toen aan het moederbord gehangen, maar dit bood ook geen succes....
Probeer voortaan in topic start meer info te geven. Je zegt opstartdiskette, i.p.v. een set. Ik vraag Home of Pro: geen antwoord. Jammer, want dat zijn verschillende sets. S6

Verwijderd

Ja idd sorry, zal wat duidelijker zijn.

Het gaat zich dus om XP pro SP2, in de bios is alleen de optie boot from C, A of Netwerk geen cd-rom zelf vond ik het ook al erg vreemd. Het is een Compaq Presario. Steeds als ik nu de diskette erin stop start hij wel, probeerd volgens mij ook de cd-rom te lezen en dan opeens start hij zichzelf weer op. Alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_
Pagina: 1