Hallo,
Ik ben net opgeroepen door een vriend van me, waar ik 2 weken geleden z'n internet van heb gefixt..
Dit gerealiseerd met een draadloze router+modem. Alles werkte toen goed.. internet ook, op beiden pc's.
Maar nu opeens krijg ik het internet niet meer aan de gang. Hij zei wel dat de stroom even van de router af is geweest, maar dat heb ik bij mezelf ook zo vaak, maar daar pakt ie het altijd gelijk weer op.
Er is verder niets aan de instellingen veranderd, alleen net een beetje, maar ik heb alles weer teruggezet, want hij deed nog niets.
Het lampje van DSL brand wel op de router, de rest ook, behalve internet
Nu aan jullie de vraag wat er fout zou kunnen zijn
Details:
bij ipconfig op de host(waarmee de router via ethernet aansluiting is verbonden) geeft hij dit(wat ik een beetje merkwaardig vond)
verbingsspec. DNS achtervoegsel: domain_not_set.invalid
ip-adres: 192.168.1.66 (wat aan het begin van de avond 192.168.1.64 was )
Router instellingen:
Encapsulation: RFC 2364 PPPoA
Local DHCP Server: Enable
Starting ip address: 192.168.1.64
NAT: enabled
Channel 11
De router is een: Wireless G ADSL Home Gateway van Linksys
Internet provider is Het Net
Ik ben net opgeroepen door een vriend van me, waar ik 2 weken geleden z'n internet van heb gefixt..
Dit gerealiseerd met een draadloze router+modem. Alles werkte toen goed.. internet ook, op beiden pc's.
Maar nu opeens krijg ik het internet niet meer aan de gang. Hij zei wel dat de stroom even van de router af is geweest, maar dat heb ik bij mezelf ook zo vaak, maar daar pakt ie het altijd gelijk weer op.
Er is verder niets aan de instellingen veranderd, alleen net een beetje, maar ik heb alles weer teruggezet, want hij deed nog niets.
Het lampje van DSL brand wel op de router, de rest ook, behalve internet
Nu aan jullie de vraag wat er fout zou kunnen zijn
Details:
bij ipconfig op de host(waarmee de router via ethernet aansluiting is verbonden) geeft hij dit(wat ik een beetje merkwaardig vond)
verbingsspec. DNS achtervoegsel: domain_not_set.invalid
ip-adres: 192.168.1.66 (wat aan het begin van de avond 192.168.1.64 was )
Router instellingen:
Encapsulation: RFC 2364 PPPoA
Local DHCP Server: Enable
Starting ip address: 192.168.1.64
NAT: enabled
Channel 11
De router is een: Wireless G ADSL Home Gateway van Linksys
Internet provider is Het Net