Toon posts:

DVD-R maakt rare geluiden...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een DVD-R brand met mijn NEC 2500A brander en ik stop hem daarna in de DVD speler, hoor ik alleen een schrapend geluid en krijg daarna een disc error. In m'n laptop (Apple iBook) doet ie het wel, in m'n PC niet..

Aan het merk DVD kan het eigenlijk niet liggen, dezelfde DVD's gebruiken we ook op m'n werk, waar we DVD masters maken voor de verkoop. Daar nagenoeg nooit problemen.

Kan het liggen aan de firmware van m'n brander? Als ik een DVD+R pak, doet ie het vaak wel. Uit bovenstaand verhaal zou je inderdaad zeggen dat de DVD's niet goed zijn, maar een spindel van 100 DVD's en er dan niet 1 goed, lijkt me nogal stug... Ook gezien waar ze vandaan komen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je DVD schrijven ondersteunt de gebruikte schijfjes waarschijnlijk niet goed. Probeer eens een ander merk DVD-R's. De meeste fabrikanten (waaronder NEC) brengen firmware updates uit om meer media te ondersteunen, die kan je natuurlijk altijd proberen hoewel het natuurlijk geen garantie is dat het erna wel zal werken. Je brander zal in ieder geval meer media ondersteunen na de update.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het dan voorkomen dat hij het op m'n laptop dan wel doet en in m'n DVD speler niet?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 21:13:
Kan het dan voorkomen dat hij het op m'n laptop dan wel doet en in m'n DVD speler niet?
Sorry, ik dacht dat het over je brander ging. Sommige merken beschrijfbare DVD's doen het helaas ook niet goed in bepaalde DVD spelers. Je kan altijd proberen je firmware en/of drivers up te daten :)