met router aan start pc (verder) niet op

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo,

Ik zit bij iemand anders die een voor mij niet op te lossen probleem heeft. Deze persoon heeft een e-rech router, een gewone windows xp machine en kabel internet. Als de pc opstart dan kom je tot in windows login, als je dan op je icoon drukt start de pc niet door (* althans, heeeeel traag na halve minuut zie je pas een achtergrond)

Als je de router uit zet, en de pc opstart is er niets aan de hand en als je de router dan ook aan zet, werkt het internet ook perfect (getuige deze topic post ook weer hé ;) )

Iemand een idee wat het nog kan zijn, firmware is zojuist ookal geupdate van de router, en windows loopt aardig recent met updates.

O-)

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04 23:50
Zijn er programma's die bij het opstarten het internet gebruiken?

[ Voor 82% gewijzigd door praseodymium op 17-02-2006 20:34 ]

• semicon
Zover ik weet niet. Geen auto-msn, ik heb met mscoonfig gekeken en daar zie ik ook niets vreemds.
(of het moet zijn dat explorer.exe meteen naar het internet zoekt :+ maar niks verdachts ofzo)

[ Voor 34% gewijzigd door semicon op 17-02-2006 20:58 ]

Verwijderd

DHCP op de LAN kant eens uitzetten in de router, en de pc een statisch IP geven help niet?

• semicon
dat ga ik nu eens proberen... geprobeerd, maakt niets uit.

In de RTBR03 e-tech router is verder ook niet veel te vinden wat ik kan instellen en wat er ook fout zou kunnen gaan, maar het gaat iig niet goed

[ Voor 77% gewijzigd door semicon op 17-02-2006 21:19 ]

Verwijderd

Hallo,

kijk eventjes bij Start - Uitvoeren --> services.msc wat er allemaal opstart. Ik heb het wel eens meegemaakt dat bij de DHCP Client Service onder Afhankelijkheden één or meerdere antivirus programmatjes stonden, waardoor de PC heel erg traag was met opstarten. Om deze afhankelijkheden te verwijderen moet je gaan naar Start - Uitvoeren --> regedit en dan naar de key HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Dhcp en daar kijken bij DependOnService, als daar de antivirus programmas staan, kun je deze gewoon handmatig verwijderen...

• semicon
kzal er naar kijken binnekort zit nu thuis, maar er stat geen antivirus geinstalleer,d dus denk niet dat het dat is. ik denk echt dat het de router is gewoon, zonder stroom op de router start ie echt meteen op

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:27

gatlarf

So say we all...

Heeft die pc ooit in een domein gestaan? Als dat zo is, is ie waarschijnlijk z'n domain controller aan't zoeken. Als je geen netwerk hebt (als de router uit staat), gebruikt hij de cached credentials van de user.

Mocht dit alles kloppen, gewoon die pc in een workgroup zetten.

May the lords of Kobol guide you...

• semicon
gatlarf schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:41:
Heeft die pc ooit in een domein gestaan? Als dat zo is, is ie waarschijnlijk z'n domain controller aan't zoeken. Als je geen netwerk hebt (als de router uit staat), gebruikt hij de cached credentials van de user.

Mocht dit alles kloppen, gewoon die pc in een workgroup zetten.
Nope ook niet, het is een simpele machine, die ik nota bene zelf opnieuw geinstalleerd heb nog, nooit in domein gehangen.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:14

silverstorm

tearing me apart

Staat er nog wat in het eventlog? Winsocksrepair misschien proberen?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• semicon
't is alweer tijdje terug nu (zaterdag) maar ik heb het probleem nog steeds niet verholpen, weet iemand nog iets misschien ??

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Drivers van je netwerkkaart ge-update?
Heb zelf zo'n routertje geinstalleerd..en geen enkele problemen mee gehad...
Denk dus ook zelf dat het routertje het probleem niet veroorzaakt. Maar iets in windows xp...
In ieder geval veel succes

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Gebruik je misschien niet per abuis een crossover netwerk kabel tussen PC en Router. Als beide netwerkkaartjes autosensing hebben kan dat tot vreemde situaties lijden.

Probeer eens een andere kabel.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• semicon
John2B schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:18:
Gebruik je misschien niet per abuis een crossover netwerk kabel tussen PC en Router. Als beide netwerkkaartjes autosensing hebben kan dat tot vreemde situaties lijden.

Probeer eens een andere kabel.
dit is zon beetje het enige wat ik idd nog niet geprobeerd heb, de kabel is ook het enige waar ik niet op gelet heb omdat ik die zelf niet had aangesloten ':+

• Drareg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06-2025
Probeer het eens met het vastzetten van de snelheid van de netwerkkaart;
ik had dit probleem ook met deze router,
full auto negotiate leverde dit probleeem op
nadat de kaart was ingesteld op autonegotiate for 100 mb was het voorbij.
(omdat de kaart op de verkeerde snelheid traineert krijg je geen of nauwelijks data over de lijnwaardoor xp een eeuwigheid erover doet om op te starten)
Op het moment dat xp al is opgestart krijg je dit dus niet.
(de router heeft een probleem met autodetect met sommige kaarten)

• semicon
Drareg schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:46:
Probeer het eens met het vastzetten van de snelheid van de netwerkkaart;
ik had dit probleem ook met deze router,
full auto negotiate leverde dit probleeem op
nadat de kaart was ingesteld op autonegotiate for 100 mb was het voorbij.
(omdat de kaart op de verkeerde snelheid traineert krijg je geen of nauwelijks data over de lijnwaardoor xp een eeuwigheid erover doet om op te starten)
Op het moment dat xp al is opgestart krijg je dit dus niet.
(de router heeft een probleem met autodetect met sommige kaarten)
dit is wel PRECIES waar het om gaat ja, ik ga het snel proberen!

• semicon
Ik kan met deze onboard netwerkkaart alleen kiezn voor auto negotiate of 10Mbit Full en Half duplex, of 100Mbit half en full duplex. En welke ik ook selecteer, hij blijft dit probleem houden, het rare is inderdaad dat windows verder als hij opgestart is hij gewoon snel is (dus als je de router uit had en daarna pas aandoet)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Heb je al een andere netwerkkaart geprobeerd?
Pagina: 1