[XP] Install SATA driver diskette wordt niet gepakt.

Pagina: 1
Acties:

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Beste tweakers,

Vandaag thuis gekomen zag ik dat mijn harde schijven niet de zelfde drive letters hadden als eerst. Het gevolg er van is dat mijn iTunes library niet kan worden gevonden op de F schijf. Deze was namelijk de D schijf geworden. Met D en F bedoel ik de drive letter.

Nou goed , ik verander dat via systeembeheer> schijfbeheer
ik start opnieuw op en meteen ellende. hij starte wel eens waar op maar waar je het scherm krijgt met het balkje wat rond raast bleef hij hangen. Ook in veilige modus gaf hij de brei aan.

Ik moest toch een keer Windows opnieuw installeren dus ik had zo iets van: ach dan is dit iig een goede reden. Nou goed ik ga installeren. maak een diskette voor mijn SATA drivers en probeer te installeren. Ik druk op f6 en ik laad de drivers in. Alleen nu komt et: hij blijft zeuren over een diskette die ik er toch echt in heb gedaan! ik heb meerdere diskettes geprobeerd en de installatie op een andere pc maar niets helpt. Weet iemand wat ik fout doe?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

FD's zijn vaak brak. Heb zelf >15 FD's aangemaakt eer de XP-installatie er een pakte.

Heb je wel de juiste drivers gekozen en de drivers op de juiste manier op de FD gezet?

ARME AOW’er

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
ik heb op mijn k8v se deluxe cd (die bij het moederbord zat) in de map /drivers/ VIASATA/6420RAID/driverdisk de executable gestart waarmee ik zoals vorige keer ook de diskette heb gemaakt. ik zal nog wat diskettes zoeken en nog een keer proberen.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

klinkt mss simpel, maar doet je fdd het uberhaupt wel? Hij staat ook aan in je bios etc etc.

De manier waarop je de diskette maakt van de controller is wel goed, zo doe ik dat ook, je kunt ook handmatig de drivers op de diskette zetten. Via beschrijft dat ook op hun website voor zover ik weet.

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 20:25:
klinkt mss simpel, maar doet je fdd het uberhaupt wel? Hij staat ook aan in je bios etc etc.

De manier waarop je de diskette maakt van de controller is wel goed, zo doe ik dat ook, je kunt ook handmatig de drivers op de diskette zetten. Via beschrijft dat ook op hun website voor zover ik weet.
Ik had ook steeds meer et gevoel dat mijn floppy drive niet spoorde. ik had de kabel er in gelaten zoals ie er in zat. Zo werkte hij namelijk vorige keer ook. Blijkbaar had ik em verkeerd er op te zitten. 8)7 |:( ik voel me toch een achterlijke klapviool nu:P maar iig bedankt voor de hulp.

Verwijderd

gebeurt ieder1 wel eens joh :P

zolang het maar werkt :)
Pagina: 1