[USB] geen goede verbinding

Pagina: 1
Acties:

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 10:40
Hoi,

ik heb een asrock k7vm2 moederbord met usb 2.0 op het moederbord.
Ik heb windows xp geinstalleerd, maar nou krijg ik een wifi usb kaart niet aan het werk op mijn pc.
alle andere usb apparaten doen het goed behalve dit apparaat.
ik heb de laatste drivers gedownload van de site van asrock maar dit helpt ook niks.
het maakt ook niet uit welke poort ik gebruik windows ziet het hele apparaat niet.

iemand een idee wat het probleem is?

Verwijderd

Geen speciale drivers voor het wifi-apparaat zelf nodig? En wat is "niet werken", ziet hij hem wel?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je Windows XP met minimaal SP1 geïnstalleerd? Dat is vaak nodig om USB 2.0 (goed) te laten werken.

offtopic:
Overigens heeft een vriend hetzelfde moederbord en het had niets anders dan problemen :X Zo sprong de northbridge heatsink er spontaan af, waren er problemen met de onboard videokaart en hadden de USB poorten af en toe nukken :/

De USB drivers op de website van Asrock zijn alleen voor Windows 98/ME. Zoals ik hierboven al heb aangegeven moet je om USB fatsoenlijk te laten werken SP1 of SP2 installeren.

Probeer ook eens je BIOS up te daten als je nog niet de laatste versie hebt. BIOS updates kan je hier vinden: http://www.asrock.com/support/download.asp?Model=K7VM2

[ Voor 89% gewijzigd door Admiral Freebee op 17-02-2006 21:46 ]

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 10:40
Ik heb de laatste bios versie al, en ik gebruik windows xp sp2 dus redelijk up to date.

Als ik het usb wifi ding aansluit op de pc moet je altijd een melding krijgen van nieuwe hardware gevonden, nou dat krijg ik al niet. Als ik dan handmatig ga zoeken naar nieuwe hardware dan ziet de computer ook het usb ding niet.

Ook heb ik het al geprobeerd om eerst de driver cd te installeren en dan pas het usb wifi ding aan te sluiten maar ook helpt niet.