Linksys WAG354G Verbinding maken Planet ADSL Time

Pagina: 1
Acties:

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:29
Hee!

Mijn opa en oma gaan draadloos >:) Ja ja, ze moeten we, want er zijn geen loze kabelpijpen in hun nieuwe huis om een kabeltje door te halen. :? Dus heb ik een router + pci card gekocht om een mooi draadloos netwerkje voor ze op te zetten.

Alles werkt, de router ziet de pc staan, en andersom zien ze elkaar ook! Dus ik druk de cd van Linksys erin, en probeer het spul te configureren. Hij vraagt naar instellingen voor de internetverbinding. Zoals gevraagd geef ik ze, en alles lijkt verder goed te gaan, hij geeft aan dat hij met de router aan het verbinden is e.d.

Tot het moment dat hij aangeeft "Initializing internet connection" (o.i.d. weet het niet meer uit mijn hoofd) na een minuutje of 2/3 geeft hij aan dat hij niet met internet kan verbinden!

Ook branden er slechts 3 lampjes op de router, "Power", "Wireless" en "DSL". Echter moet "Internet" ook branden, maar hij krijg geen verbinding. Ik ben vanmiddag 3 uur bezig geweest vanalles te proberen.

Ik had het eigenlijk al opgegeven, en wou de router terugbrengen, totdat ik wat manual's e.d. aan het inpakken was en zag dat er plots 4 lampjes branden op dat *piep* ding, en waarempel, het werkte ook nog!

Dus dan het spul maar beveiligen, via de webbased configuratie ding alles netjes ingevuld, WPA SSID broadcast. Echter blijft IE (FF doet hetzelfde?!) op een gegeven moment compleet hangen, en de instellingen worden maar (half) doorgevoerd. Waardoor ik al het gepruts voor niks heb gedaan. Ik Router gereset, dus alles weer opnieuwe, maar hij blijft moeite hebben met het maken van verbinding met internet!

Ik ben hierna nog een uur bezig geweest, maar hij heeft internet niet meer kunnen vinden. :X

Kort samengevat:
- 3 Lampjes i.p.v. 4 branden
- 1x in 4(!) uur tijd heeft hij verbinding met internet kunnen maken.
- Router & pci card zien elkaar wel

Misschien oorzaken:
- Opzeggen inbelabbo bij Wanadoo (v.d. week te horen gekregen dat ze het zouden uitvoeren)
- ADSL nog niet goed geactiveerd?
- Router kaduuk?

Specificaties:
- Linksys WAG354G router http://paradigit.nl/pdf/10010605v.html
- Sitecom WL-115 - Wireless Network PCI Card http://paradigit.nl/pdf/10008309v.html
- Planet ADSL Time

Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenGans op 17-02-2006 19:30 ]

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Naar mijn weten werkt planet adsl time alleen met een speedtouch modem en aangepaste firmware, met een programma op de PC dat moet inloggen op de speedtouch modem.

Daarnaast is wat je doet nogal riskant, met planet adsl time betaal je voor de tijd waarin je online bent, als je met apparatuur die niet door planet wordt ondersteunt met planet adsl time gaat gebruiken bestaat er de kans de planet denk dat je 24/7 van internet gebruik hebt gemaakt, en dan kan de rekening zeer fors oplopen.

Ik zou aanraden af te stappen van planet adsl time.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• JeroenGans
Defiant schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:38:
Naar mijn weten werkt planet adsl time alleen met een speedtouch modem en aangepaste firmware, met een programma op de PC dat moet inloggen op de speedtouch modem.

Daarnaast is wat je doet nogal riskant, met planet adsl time betaal je voor de tijd waarin je online bent, als je met apparatuur die niet door planet wordt ondersteunt met planet adsl time gaat gebruiken bestaat er de kans de planet denk dat je 24/7 van internet gebruik hebt gemaakt, en dan kan de rekening zeer fors oplopen.

Ik zou aanraden af te stappen van planet adsl time.
Dat klopt... Zal ik ze morgen voorleggen, echter zou de Linksys dan toch nog steeds verbinding moeten kunne maken? Het is hem immers vanmiddag al eerder gelukt? :?

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
JeroenGans schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:49:
Dat klopt... Zal ik ze morgen voorleggen, echter zou de Linksys dan toch nog steeds verbinding moeten kunne maken? Het is hem immers vanmiddag al eerder gelukt? :?
Planet adsl time is zo'n aparte constructie, ik zou daar zonder de aanbevolen configuratie door planet zelf geen moeite in steken. Ook de helpdesk zal je alleen helpen als je de door planet aanbevolen apparatuur voor adsl time gebruikt.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• JeroenGans
Oke, dank jullie wel! Heb de router + pci card teruggebracht naar Paradigit (wat een service, kreeg mn geld terug! ;) ) Sluit hem vanmiddag wel bedraad aan met de router van Planet :+

• gbon
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-03-2025
Hoi allemaal,

Geldt dit verhaal ook voor HetNet Tijd Surfen???

Aangezien ze onder dezelfde KPN-paraplu zitten. Wij hebben dezelfde problematiek met de Speedtouch 570 en wifi naar een pc toe.

Helpdesk HetNet: "nee meneer, wij ondersteunen dat niet, daar komen veel te veel klachten over van onze klanten." Op de vraag waarom ze dan een draadloze router verkopen bij dit abbo was de reactie dat HetNet verwacht dat klanten toch snel overstappen naar vast ADSL.
Pagina: 1