AMD 3500 + 804 Mhz?

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 13:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey jongens, ik heb geloof ik iets doms gedaan. Ik heb een programma, AIbooste van mijn cd geinstalleerd. Dat is een programma waardoor je in windowsXP kan overklokken...

Ik heb de readme door gelezen en ook al de FAQ hier. Ik start het programma, klik op config waarin ik wat instellingen kon veranderen. Toen heb ik (geloof ik) de CPU multiplier op 4.0 gezet, de laagste want je moet laag beginnen... Toen ik aply drukte bleef windows hangen en heb ik gereboot. Toen werd ik dood gegooid door foutmeldingen "Overklock is bad!" zulke dingen.. Maar windows draait nog wel goed.

Toen keek op bij deze computer en zag ik dat ik nog maar 804 (ipv 2200) Mhz draaide/had..
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/9958/oops7ue.jpg

:( Als iemand me kan uitleggen hoe ik dit weer op 2200Mhz krijg zal ik beloven me er nog meer in te verdiepen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik dacht dat de multiplier van moderne CPU's gelocked was (met enkele uitzonderingen)? Ben je zeker dat dit niet wordt veroorzaakt door Cool & Quiet?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ja, want hij stond eerst op 2200Mhz, heb het gecontroleerd, en ik geloof niet dat ik Cool and Quiet er op heb staan.

//Edit. Nee dat C&Q is niet geinstalleerd.

Het komt dus door dat programma. Ik vermoed dat ik de multiplier gewoon weer hoger moet zetten, maar ik doe nu liever niets zonder het zeker te weten. Daarom vraag ik jullie om raad ;).

[ Voor 51% gewijzigd door MrVegeta op 17-02-2006 19:31 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

MP zeker niet op 4 zetten, niet lager gaan dan 5.
Mogelijkheden die ervoor zorgen dat je 804MHz ziet zijn:
- Cool n Quit
- de verlaagde MP

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik zou zo zeggen: probeer eerst de CPU snelheid met een programma zoals Everest uit te lezen want Windows durft ook wel eens een foutje te maken. Als de CPU echt op 800MHz draait probeer je met die software je CPU terug naar standaardwaarden te zetten. Controleer ook de snelheid in je BIOS en zie of je daar iets kunt veranderen.

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
Je moet je inderdaad eerst even inlezen :o
De multiplyer van je cpu is standaard 11x
Die kun je wel lager instellen op een AMD, maar niet hoger dan de standaard (11x) waarde.

Als je echt wilt overclocken moet je de HT bus/ FSB bus omhoog gooien...maar daar zou ik niet aan beginnen als ik jou was! Eerst wat meer research.

Nu de oplossing: zet in je bios, of met datzelfde programma je multiplyer weer op 11x, en het zou moeten werken.

• almar
  • Laatst online: 24-04-2024
Verdiep je er wat meer in er is heel veel informatie te vinden in dit forum! Naar beneden is deze cpu niet gelocked, verwijder de crappy overclock software en zet in het bios gewoon alles weer terug evt aan de hand van je moederbordboekje. Als je wilt gaan overklokken doe dit dan ook voortaan via het bios. In het bios staat ook of c&c aan of uit staat.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Oké, dan ga ik de MP weer iets hoger zetten.

Ik weet dat het dom is, ik heb ook wel wat research gedaan op het forum, daarin staat dat je laag moet beginnen ;) iig niet 1 in x omhoog. Ach ik zal de MP weer op 11x zetten, dat programma verwijderen en toch nog meer lezen.

Bedankt :).

//Edit, hij staat weer op 2200Mhz, bedankt jongens. Ik zal me er wat beter in verdiepen!

[ Voor 88% gewijzigd door MrVegeta op 17-02-2006 19:39 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Je zal, als je wilt overclocken met deze processor, de HT frequentie moeten verhogen (liefst in je BIOS). Dit kan je best met kleine stapjes doen om te zien of je computer stabiel blijft.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb al in de bios gekeken, maar kon daar niets over mijn CPU, Voltages vinden etc.
Heb trouwens een Phoenix BIOS. Maar ik zal me er wat beter in verdiepen.

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
MrVegeta schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:48:
Ik heb al in de bios gekeken, maar kon daar niets over mijn CPU, Voltages vinden etc.
Heb trouwens een Phoenix BIOS. Maar ik zal me er wat beter in verdiepen.
Om het je makkelijk te maken, gebruik deze tutorial: Klik

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-02 09:29

oshiro

Chill, dude.

Hij hoeft dus niet te OC-en aangezien zijn standaard-snelheid 2,2GHz is. Zijn MP is naar beneden gegaan en die moet hij weer omhoog krijgen.

Wat voor moederbord heb je? Dat helpt makkelijker, kunnen wij ook in je manual gaan kijken :)
Je moet iets hebben in de richting van CPU-multiplier. Zorg er ook even voor dat C&Q uitstaat, zodat je zeker weet dat hij op de aangegeven snelheid draait. Je MP moet 11 zijn.

Als dit allemaal niet lukt of helpt, gewoon even een biosreset dmv het jumper-batterij-verhaal. Dan zou het zeker goed moeten staan.

edit:
lama, * oshiro moet beter lezen :X

[ Voor 6% gewijzigd door oshiro op 18-02-2006 14:38 ]

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• Admiral Freebee
  • Niet online
Hij heeft z'n CPU al terug naar 2200MHz gekregen maar wat hij eigenlijk wil doen is overclocken ;)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Mijn CPU is nu 2.23Ghz! Har Har Har...

Maar ik begin het wat te snappen, ik ga vandaag de stad in een betere koeler te kopen voor mijn CPU die wordt onder het stress testen toch wel erg warm.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Wat vind je warm?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Doh dom dom.., gisteravond was ik ook aan het stresstesten geslagen toen was mijn PC idle ongeveer 45 graden. En na 3 min met een stress test zat ik al op ~58. Nu heeft mijn PC de hele avond uit gestaan en is die idle rond de 39 graden. Ik doe nu een stresstest en na meer dan 10 min is de CPU nu 55 graden stabiel.

(even een qoute uit die Techzine uitleg)"
Als deze temperatuur richting de 60 graden is, kun je het beter laten om te gaan overklokken, totdat je een beter CPU-koeler of airflow in je case hebt."

Maar ik heb er sowieso geen goede CPU koeler op. Ik heb zo'n standaart koelertje, ik zit nu even te kijken welke in mijn PC past.

[ Voor 38% gewijzigd door MrVegeta op 18-02-2006 11:07 ]

Pagina: 1