Suggesties en Oplossingen voor mn serv/router

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
Heb al een paar weken nu een P133 draaien als server, met windhoos 98 SE erop. 2 NIC's erin en 32mbram en een 1,2 gig hd.

Na vele malen Winroute Pro te hebben proberen te installen (wat niet lukte) heb ik nu winroute Lite erop. Dit draait wel maar niet prefect namelijk:

-outlook express (popmail) doet et niet op alle andere pc's in het netwerk
-Spelletjes (Q3, HL, CS, UT, etc) willen niet of heel traag op inet.
-Geen filetransfers via icq.
-Napster wil niet sharen.

Kortom nog lang niet perfect, wat kan ik hier het beste aan doen (linux? heb ik geen verstand van maar mensen zeggen dat et beter is)
Andere windows? ander Routeproggie? Portmappings (welke?)

B.v.d. NrGBoeie

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je er een beetje tijd in wilt steken is linux wel beter ja.

Ik heb zelf linux op mijn server en popmail werkt perfect, Icq filetransfer doet het goed en sharen met napster en online gamen moet ook gewoon goed te doen zijn.

• Boeie
waar kan ik info vinden over hoe ik dat hele linux gedoe een beetje normaal draaiend kan krijgen, ben namelijk een linux 0

Verwijderd

ik heb een AMD K5 133mhz met 64mb ram en 1x 1,2gb en 1x 1,7gb hds en daar draait winroute 4.1 pro perfect op onder win NT 4 workstation.

Verwijderd

Ik heb een 486DX50 met 8Mb RAM en daar heb ik Windows 95B met Winroute Pro 4.1 op draaien :). Ok, het opstarten duurt wel even maar verder werkt het perfecto (en als het niet perfect werkt stop ik gewoon m'n FreeSCO flop erin :+)

• Boeie
thx!, maare ik heb btw Winroute pro 4.1 getryed op en NT4 bak en dat wou ook niet, zal wel aan de pc zelf liggen

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik zou voor Freesco gaan (www.freesco.org). Lekker simpel in te stellen, en als het 1x draait geen omkijken meer na!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Boeie
Freesco is wel oke, maar ik wil die pc niet alleen als router gebruiken, ook als (aldanniet vanwege de ruimte kleine) fileserver en evt. andere dingen.

Verwijderd

Zet de proxyserver maar ff uit, werkt alles weer! Ik weet het, heb al jouw ellende al eens meegemaakt. Ben nou trouwens ook over op freesco....

Ronald

Verwijderd

Euh ja,

Ik heb gister een netwerkje aangelegd voor het sharen van ADSL bij mij in huis (7 man). Daarvoor gebruik ik Sygate 4. Bijzonder handig te installeren en alles doet het. Ik ka gamen, emailen, ICQén en napsteren tegelijk met anderen.

Het programmaatje is het proberen waard.

Rob

Verwijderd

Ik denk dat de oplossing van jouw probleem is alle porten even te mappen waarop icq/napster etc draait. Op de homepage van winroute staat een link naar een pdf van de winroute pro handleiding (225 blz!!!).

Rob
Pagina: 1