slecht beeldkwaliteit TFT aan laptop

Pagina: 1
Acties:

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb een nieuwe Sony VAIO FS315M. Zit een Geforce Go 6400 in en heb 77.43 driver geïnstalleerd.

Nu wil ik, wanneer ik thuis ben mijn TFT (LG L1915S) erop aansluiten. Dit is allemaal geen probleem echter is het beeld kwaliteit van zeer lage kwaliteit. Het is net of je niet de native resolution gebruikt echter doe ik dit wel.

Wat heb ik geprobeerd:
- andere driver (83.60) = geen verschil wel slechtere framerate in games dus weer terug.
- native resolution ingesteld (1280x1024 60Hz) = geen verschil
- cleartype aan of uit = geen verschil
- monitor driver geïnstalleerd = geen verschil

Iemand enig idee waaraan het kan liggen? Het is niet mijn monitor die werkt namelijk prima op mijn desktop pc. Monitor heeft geen DVI stekker gebruikt gewoon zo'n standaard stekker waarvoor ook een aansluiting zit op de laptop.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je al eens geprobeerd om je scherm (automatisch) opnieuw te laten calibreren? Dit wil wel eens helpen bij onscherp beeld bij een analoge aansluiting.

edit:
Geen dank ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Admiral Freebee op 17-02-2006 19:22 ]

• The_FrankO
  • Niet online
Dat was het. Probleem opgelost bedankt. :)

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
Ik stel altijd zelf analoge TFT-schermen af met een bepaald beeld, op elke pixel precies Wit-om-zwart weergegeven beeld.

Dit is makkelijk te behalen met een Nokia test programmatje dat ik effe share voor die, die het willen gebruiken. ('t Is gratis dus lijkt het me geen probleem hier, ik kan het alleen effe zo effe bij Nokia zelf niet vinden).

Hier moet je bij de volgende optie "Moiré" even de laatste weergave kiezen, dan zal je het beeld krijgen wat ik zonet omscreef.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vandebeek1/extra/gathering.png

Let effe op! Vergeet niet dat je TFT op z'n natieve resolutie moet staan. ;)

• The_FrankO
  • Niet online
Ik zit er nu een tijdje achter, had nog niet eerder er wat langer achtergezeten, en het probleem lijkt toch nog niet opgelost te zijn. Het is nog niet zoals het hoort te zijn. Het is gewoon niet scherp genoeg...