IE status balk uitlezen op website

Pagina: 1
Acties:

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Een onderdeel van een website waaraan ik op het moment werk is een upload systeempje.
Files uploaden naar de server is geen probleem, alleen bij grote files is een status balkje dat weergeeft hoever de download is erg handig. Het uploaden gebeurd met PHP.

Ik weet dat het mogelijk is met php/javscript (applet) of in AJAX. Daarover zijn er twee post op got, en google leverde me het het script in AJAX. Maar ik bedacht me, tegenwoordig werkt dat status balkje van Internet Explorer best aardig.

Is er geen mogelijkheid om die status balk weer te geven op de pagina?

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Heel simpel gezegd is het antwoord op je vraag: Nee. Het is namelijk onmogelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door MarkvE op 17-02-2006 17:13 ]

Vormkracht10

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is die statusbalk van IE niet gewoon een "timer-balk" die een time-out pagina geeft als het allemaal te lang duurt? of kom ik nu weer onder mijn steen vandaan kruipen? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Ghe, nooit over nagedacht. dat zou best eens kunnen, maar hij komt steeds aardig overeen met mijn uploads. Toeval?

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als jouw webserver voor dat bestand gewoon Content-length header meestuurt, dan zal Internet Explorer zijn berekeningen daar wel op baseren. Meer dan dat zul je niet kunnen doen met die statusbalk, en dat is maar goed ook.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Je kunt er gewoon niet veel mee. Voor dat soort zaken zul je een ActiveX control of een Java Applet moeten gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 17:18 ]

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-04 15:01

CHeff

Allemaal gekkigheid

Daarbij is het ook zo dat er in een browser als Firefox een dergelijke statusbalk niet aanwezig is...

nevermind me O+
Ik zag net wat door het beeld flitsen

[ Voor 28% gewijzigd door CHeff op 17-02-2006 22:08 ]

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:39

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Je kan ook een AJAX upload form gebruiken :9~

[ Voor 8% gewijzigd door [BoSS] op 17-02-2006 23:39 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SinergyX schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:13:
Is die statusbalk van IE niet gewoon een "timer-balk" die een time-out pagina geeft als het allemaal te lang duurt? of kom ik nu weer onder mijn steen vandaan kruipen? :P
volgens mij is dat niet het geval bij een upload, althans dat lijkt me niet (hoewel ik IE tot alles in staat zie :X ) immers de browser weet hoe groot de file is en hoeveel hij nog moet :)
-NMe- schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:17:
Als jouw webserver voor dat bestand gewoon Content-length header meestuurt, dan zal Internet Explorer zijn berekeningen daar wel op baseren.
ehm, daar heb je niks mee te maken met een upload, die zou de browser zelf moeten sturen bij een upload :P

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34

orf

Ook met Flash kun je eventueel een mooie progressbar laten zien. (en direct meerdere bestanden tegelijk uploaden, bijv. in eens een hele map foto's)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 15:11

Bosmonster

*zucht*

orf schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 00:22:
Ook met Flash kun je eventueel een mooie progressbar laten zien. (en direct meerdere bestanden tegelijk uploaden, bijv. in eens een hele map foto's)
Hoe wil je dat gaan doen in Flash dan :?

Flash 8 heeft een upload control zoals html forms, maar daar heb je het ook wel mee gehad voor zover ik weet.

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 18-02-2006 00:34 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34

orf

In Flash kun je het percentage van de upload monitoren:

code:
1
2
3
list_obj.onProgress = function (bytesTotal, bytesLoaded){
   var percent = bytesLoaded/file_fr.size;